Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15841 til 15860 af 23766
-
Beregning af standardafvigelse og relativ afvigelse
ForumindlægHej alle! Er der nogle der kan forklare mig hvordan man kan beregne standardafvigelsen og den relative standardafvigelse? Jeg har lavet et titreringsforsøg hvor jeg har udregnet C, og n udfra M, V og m. Så bliver jeg så bedt om at beregne gennemsnittet, standardafvigelsen og den relative standar... -
Hjælp søges!
ForumindlægHej! Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at aflæse y-strålings (gamma-stråling)halveringstykkelse i vand og bly. Jeg skal bruge det til min rapport som jeg skal aflevere imorgen! Håber virkelig at der er nogen som er villig til at hjælpe mig! på forhånd tak med venlig hilsen Liv Rasmussen -
Laplace - Fmagnet=Ftyngde????
ForumindlægHejJeg har et problem med en rapport om Laplaces lov. Jeg forstår ikke hvorfor man lige præcis kan regne den modsatte kraft af Fmagnet som FtyngdeVed godt at newtons 3. lov siger at de er modsatrettede osv, men forstår stadig ikke hvorfor. Men der er måske ikke mere at forstå? -
Isomer
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en kemi rapport om substitution i pentan og skal tegne stregformler for alle de mulige isomere der er for pentan og brom, men kan simpelthen ikke huske hvordan man tegner brom ind i pentan på stregformel. Nogen der ved et sted hvor jeg kan finde det eller nogen der kan for... -
halveringstid....!!! hjælp!!!
Forumindlæghej alle sammen....jeg har en rapport om halveringtid, jeg skal finde halveringstiden for bly og aluminium.. men det er ikke mit problem mit problem er at jeg skal beregne usikkerheden og der står bare (delta)I = (delta)I1 + (delta)Ib, men hvordan finder jeg (delta)I1 og(delta)Ib??????På forhånd ... -
gitterformlen
Forumindlægi kender nok alle sammen det der forsøg, hvor man har noget laserlys og sætter et gitter foran, hvor der så kommer mange prikker på væggen. jeg har lavet næsten hele rapporten, men manglerl lige de sidste spg. a) Betyder det noget som gitteret ikke står parallel med vægen?b) Skal laseren stå vink... -
Resistans
ForumindlægHej derude, jeg skal skrive en rapport om resistens, men forstår ikke helt hvad jeg skal her: "Afbild karakteristikken for modstanden og bestem resistansen ud fra tendenslinien. Kommentér karakteristikken og sammenlign de 2 resistansværdier med hinanden" Har en forskrift der s... -
Har virkelig brug for hjælp, en der kan/vil hjælpe?
ForumindlægJeg er lidt usikker omkring dette afsnit i min rapport, hvorfor jeg gerne vil have en til at se på det, det fylder kanp en side. Det er meget vigtigt, så vil helst gerne have en til at se det igennem: http://peecee.dk/upload/view/156260 Problemet er at jeg synes at jeg gentager mig selv og at ... -
Mutationer i DNA
ForumindlægJeg sidder her med en biologi rapport om DNA, og pludselig kommer spørgsmålet: "Redegør for de forskellige mutationer, samt vurder hvilke mutationer har størst effekt på mennesket." Så mit spørgsmål er, hvilke mutationer findes der i DNA? Og hvilken af dem har størst effekt på os? -
Kemi - Beilsteins prøve
ForumindlægSidder og skriver en rapport, som gik ud på at finde to ukendte organiske stoffer som vi har fået udleveret. Vi skal så vha. forskellige tests finde frem til stoffet, og vi skulle opskrive en reaktionsskema for kobber(II)chlorid i Beilsteinsprøve.. er der nogle der kan hjælpe mig her? :)tænker se... -
forskellige jordtyper i skoven
Forumindlæghej har rapport om skovekskursion om jord. her er min spørgesmål og svar, er det svaret rigtigt udfra muldbund, bøgemor og bøgemuld hvilken af de 3 jordtype havde den største aktivitet? prøv at forklar resultatet er det ikke muldbund pga. da dens jordpartikler er ler, den er hård, d... -
Hjælp til 2 spørgsmål!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en rapport om jernvitriol, men der er disse spørgsmål, som jeg ikke helt aner, hvad det er jeg skal svare? Nogle som evt. kunne hjælpe?(-: På forhånd, tak (-: Hvorfor er ethanol mindre polær end vand? Har det noget med elektronegativiteten at gøre? Hvorfor er va... -
Genotype ???
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Biologi spørgsmål, HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Spørgsmål om nogle emner (etik,vilkår etc.)
ForumindlægJeg har lige nogle hurtige spørgsmål omkring min teknologirapport. vi fik et oplæg til hvad den skulle indholde, og jeg mangler kun få punkter, men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal skrive deri. Har kigget rundt i de andre rapporter, men ingen andre ser ud til at have det med.. skal ba... -
"Over gødning"
ForumindlægSidder lige og skriver rapport om næringssaltes betydning for algevækst.Det viser sig at nitrat kun fremmer planters vækst til en vis grænse. Men hvorfor egentligt det?Er det pga. af osmose =? eller noget helt andet?(jeg formoder at nitrat også kun fremmer væksten af alger til en vis grænse) -
Substitutions reaktion?
ForumindlægHey! nogen som kan give mig et eksempel på en substitutions reaktion? gerne med en forklaring :-) det skal indgå i en rapport til min eksamen på torsdag :) - Det må gerne være et let eksempel (børneforklaring) I må også meget gerne forklare hvad der sker her: C5H12 + Br2 > C5H11Br2 + HBr... -
Titrering af eddikesyre
ForumindlægJeg har fået en rapport for, men der er et punkt i opgaven som jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse det.. - En vurdering af nøjagtigheden af den eddikesyre-koncentration, som I har bestemt. Her er ”lille”, ”mellem” eller ”stor” nøjagtig ikke godt nok &... -
pKs - Ks?
ForumindlægJeg er igang med en rapport hvor syre er indblandet, men hvad hulen betyder pKs? Jeg kan se inde under en tabel hvor der står: Navn: Saltsyre Formel: HCL Ks: 1,0 10 (det sidste 10-tal er i sjette) pKs: -6 Øgh...? Nogle der kan hjælpe, helst hurtigt! Anna -
Koncentrationer og iodtal ???
ForumindlægJeg er i gang med at lave rapporten "Bestemmelse af iodtallet for et fedtstof". i teorien skal jeg forklare noget om koncentrationer, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare hvad det er? er der nogen der kan forklare mig om det, så kan det være det bliver lidt nemmer for mig at fo...
