Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15881 til 15900 af 23766
-
Blodtype
ForumindlægGodaften allesammen\n\nSidder med en blodtypebestemmelses rapport i bio, og er gået lidt i stå.\n\nMin blodtype er A negativ, og jeg skal finde ud af hvilke blodtyper min forældre har.\n\nEr der nogen der kan hjælpe ?\n\nknus olivia -
Hjælp til kemi meget kort
ForumindlægHej jeg er i gang med en kemi rapport håber i kan hjælpe. Natriumchlorid(NaCl) blandes sammen med ethanol(C2H5O), hvori bliver Kaliumiodien(Kl) opløst i ethanol. Kl+C2H5O-- dette får jeg ved at blande stofferne sammen.. Hvilke reaktioner sker der her håber i kan hjælpe?? -
Ankelleddet
ForumindlægJeg har idræts rapport for til imorgen så tænkte jeg heller måtte til at gå i gang, men nu er jeg kommet til den opgave hvor jeg skal karakteriser ankelleddet og fortælle hvad ledtype det er. Jeg ved det i hvertfald er det hængselled, men man kan jo mere end at bare strække og bøje foden... mit s... -
Beregn PH for basen NaOH
ForumindlægHej jeg har en Kemi rapport til i aften og jeg sidder lidt fast i PH beregning af basen NaOH Jeg har regnet 0,1 HCL ud til PH værdien = 1 Og jeg ved at 0,1 NaOH skal give PH værdien = 13 Men jeg kan ikke finde ud af hvad regne måden er? Kan nogen hjælpe mig? -
Rettelse af opgave :)
ForumindlægHej, jeg står og ska ltil at aflever en Praktik rapport på 17 sider ( ikke ren tekst ) ! - og vil høre om der var en venlig sjæl der vil læse den igennem for mig ( komma , punktom , sætninger der ikke giver mening og self stave fejl) Jegvil være rigtig taknemlig, hvis der var en der gad :)! ... -
OSO
ForumindlægHej! Jeg går i 10.klasse og er i gang med at lave OSO. Jeg skriver om at være lærer og er i gang med at afslutte en overskrift i min rapport. Derfor vil jeg gerne spørge, helst en erfaren lærer, hvordan den danske folkeskole har ændret sig og hvilke nye ting, som en lærer i dag skal leve op t... -
Udspaltningsforhold af byg
ForumindlægHej - jeg er næsten færdig med min biologirapport, men jeg kan simpelthen ikke svare på spørgsmål 5 (Ville resultatet have været anderledes mht. forholdet grøn:gul, hvis ikke allelen a havde været i populationen?) som står på den aller sidste side (side 6) i min rapport. Er der nogen som kan hj... -
Hvorfor tilsætte koncentreret/faste stoffer?
ForumindlægOkay, måske et dumt spørgsmål, men jeg aner ikke hvorfor: Det er i en rapport om indgreb i en ligevægt. Spørgsmål: Hvorfor tilsætter vi faste stoffer eller et par dråber koncentreret opløsning? Hvorfor tilsætter man ikke i stedet for et par mL ret fortyndede opløsninger af de pågældende stoffer? ... -
tilføjelse af opgaver
Forumindlæghar prøvet at tilføje en opgave, men inde på min profil står der stadig at jeg ikke har tilføjet nogle, og kan da heller ikke finde den på siden. Er der andre der har haft samme problem? Hvad kan der være gået galt? Opgaven er en Kemi Rapport om Mættede og Umættede karbonhydrider -
procentafvigelse
ForumindlægHej\n\nJeg har en rapport, hvor jeg skal finde procentafvigelsen. kan bare ikke huske formlen. om det er:\n\n(målt - databog) / målt\n\neller om det er:\n\n(målt - databog) / databog.\n\npå forhånd tak\nRikke -
Spansk oversættelse ?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig i at oversætte dette : Arbejdsløshed er et alvorligt problem i hele verden. Mange unge kan ikke finde et arbejde. Rapporten fortæller at 25% af de unge mellem 18 og 24 år i det sydamerikanske land Argentina hverken studerer eller arbejder. Udelukkelsen fra udda... -
pKs styrkekonstant
ForumindlægHey..\nJeg sidder og skriver en rapport om titrerkurver, hvori jeg har lavet en titrering af "Aluminiumchlorid hexahydrat" med Natrium Hydroxid.\nJeg kan simpelhen ikke finde styrkekonstanten for stoffet, hverken i min bog eller i databogen! AlCl3*6H20\nNogen der kan hjælpe, eller give ... -
Bogdisposition til skriftlig bograpport
ForumindlægHejsa :). Jeg har nu læst en bog og skal senere skrive en bograpport/boganmeldelse. Men før jeg skal det, er jeg nødsaget til at aflevere en bogdisposition til min lærer. Eftersom vi ikke har fået så meget information omkring, hvordan man skriver sådan en, er jeg lidt lost. Skal jeg gå ind og næv... -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
Absorption i bly
ForumindlægEr ved at lave en rapport om γ-strålings absorption i bly, og har beregnet halveringstid og den lineære absorptionskoefficient. Men i vejledningen står følgende; "Ved opslag i databog kan γ-kildens energi bestemmes ud fra μ. E(y)=Sammenlign med tabelværdi."Hvad skal det b... -
Forklaring på densitet-afvigelse?
ForumindlægHej.Vi er i gang med en afsluttede NVG-rapport. Vi har målt densiteten af havvand, som vi selv har fremstillet ud fra de salte, der indgår i saltvand. Salinitet: 3,5 %. Efterfølgende har vi så sammenlignet med de reelle forhold for havvand. Salinitet: 3,5 %. Man kan se, at der er en forskel på vo... -
isoler
ForumindlægHvordan isolerer jeg h? opgaven lyder: Af en rapport fra sundhedsstyrrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamilieshuse er givet ved log(H)=0,227+0,922*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen målt i Bq/m^3 og S er stueradonkoncentrati... -
Matematisk pendul
ForumindlægHej,I forbindelse med rapportskrivning over forsøget Matematisk pendul er der et tillæg til rapporten, hvori det fortælles, at det matematiske pendul tidligt har spillet en rolle inden for enhedssystemet, enheden for tid. Er der nogen, der kender noget til dette, evt. nogen, som kan smide et link... -
Hjæælp, det haster!!!!
Forumindlægjeg sidder og skal aflevere en matematik rapport, hvor vi skal opstille en hypotese. jeg skal forklare følgende begreber.. - Hændelse - sansynlighed for en hændelse - stikprøve - repræsentativet - hypotesetest - signifikansniveau og fraktiler. KAN NOGEN HJÆLPE MIG? - jeg forstår heller ikke,... -
Hurtig spørgsmål
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om central stød. jeg er lidt forvirret, håber i kan hjælpe mig. der blev monteret to fotoceller på banen + en tæller , således at der kan måles op til to passagetid for hvr vogn. A1, A2,B1 og B2 , men hvad er hvad mht. u1,u2, v1 og v2? på forhånd tak
