Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15921 til 15940 af 38620
-
Eksamen: Fordybelsesområde: Noveller
ForumindlægHej alle! I går trak jeg mit dansk-fordybelsesområde til folkeskolens afgangsprøve. Mit fordybelsesområde blev noveller. Jeg har en pensumliste, der ser sådan ud: Henrik Pontoppidan - Ane Mette Herman Bang - Frøkenen Helle Helle - Køreplaner Naja Marie Aidt - Omstændigheder My Lindelöf - Myrstack... -
metoder?
ForumindlægHvilke metoder bruger man i historie og idræt ? og hvad kan jeg fortælle om det til AT-eksamen Tak på forhånd -
hjælp til SRP
Forumindlæghej! jeg skal til at skrive srp her i 14 dage , men ved virkelig ikke hvordan jeg skal starte! indtil videre har jeg kun skrevet indledning, men jeg skal til at besvare min opgaveformuleringen og det er det jeg har svært ved lig nu! mit emner handler om heksejagt i USA i 1600 tallet. Jeg skal ti... -
Racisme (formulering) - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal skrive og fremlægge om racisme, men jeg ved ikke hvordan min formulering skal være. Jeg ved ikke rigtigt, hvad det er, jeg egentlig vil finde ud af med det, hvad mit mål er? Har i måske nogle idéer der kan hjælpe igang? Og vi skal også have fundet et produkt, som vi skal vise frem til kl... -
Jordbrugsanalyse - hvad er det?
ForumindlægHej! Er der nogen der kan forklare mig præcist, hvad en jordbrugsanalyse er? Det ville hjælpe meget! -
Hjælp til fremlæggelse i AT!!
ForumindlægJeg skal forklare hvorfor engelsk og psykologi er gode sammen, og hvorfor de er gode til at besvare min problemformulering, som er: "Hvordan bliver ens identitet påvirket når man flytter fra en kultur til en anden".. Håber der er nogen der kan give lidt tips eller noget, er helt på b... -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej Jeg skal snart aflevere min dansk synopsis og jeg har lidt svært ved at komme igang. Jeg har trukket de glade 60'ere og mit prøveoplæg er kikkerne af Henning Ipsen. - Er der nogen som kan hjælpe med hvordan jeg kommer igang, er der nogle vigtige punkter jeg skal være obs på i novellen... -
acceleration
Forumindlægwhat i did er : -
Kvantitativ bestemmelse af et stof
ForumindlægJeg har brug for en forklaring på en "Kvantitativ bestemmelse af et stof". -
Teknologi eksamensprojekt - insperation til produkt
ForumindlægHej. Min gruppe og jeg sidder med vores teknologi eksamensprojekt i 2.g og kan simpelthen ikke finde på et godt produkt, som er muligt at lave i de værksteder vi har til rådighed (laberatorie, træværksted og svejseværksted). Vi har fire forskellige projektoplæg: 1. På kanten af normer (psyki... -
Opgaver fra videregående uddannelser
ForumindlægHej, jeg kan se at de løsningsforslag til matematik 1A kurset på Aalborg universitet er blevet downloadet ca 900 gange, det tolker jeg umiddelbart som om der er en interesse for at se eksempler på opgaver regnet på de videregående uddannelser.Har jeg ret? Er der interesse for noget sådant, for så... -
redegørelsens omfang
ForumindlægJeg skriver SRP i biologi og matematik om epidemimodeller, og mit spørgsmål går på hvor meget min redegørelse i biologi-delen skal fylde. Altså min biologi problemformulering er nemlig kun redegørende spørgsmål, så hvor meget skal jeg lade den fylde og hvordan skal jeg kommer op på højere niv... -
Metoder i Engelsk og samfundsfag?
ForumindlægEr ikke helt sikker på, at jeg har forstået metoder indenfor AT, jeg skriver i fagene engelsk A og samfundsfag B niveau. Dette lyder som et meget generelt spørgsmål, men hvilke metoder kan benytte indenunder engelsk og henholdsvist samfundsfag? Mvh Cecilie -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægMuligheder og begrænsinger ved fagene - er det det samme som fordele og ulemper ved dem? Hvilke muligheder og begrænsninger er det ved historie og Dansk? :/ Håber nogen vil hjælpe. på forhånd tak :) -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen i folkeskolen, den 6/6. Jeg vil bare høre om, der er nogle, der kan fortælle hvordan man kan øve sig.. Hvad gør i når i skal til dansk mundtlig eksamen ? Og hvordan kan i nå at læse en novelle på 6 sider eller mere, og forstå den? Fordele... -
Er det mig?
ForumindlægHey Er det bare mig eller kan man bare ikke finde de tekster man kan komme op i engelsk her inde? Troede virkelig studieportalen skulle hjælpe mig i engelsk ligesom den gjorde i old, men næh nej. Ha' en god dag! -
Fortællermæssig
ForumindlægHej. I min kronik skal jeg karakterisere til de fortællermæssige virkemidler. Hvad vil det sige? På forhånd tak -
Metoder?
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem. Jeg skal aflevere min synopsis i morgen, og ved ikke så meget om musikfagets emperi og motoder. Er der mon nogen der kan hjælpe? -
Hjælp til foreløbigt subjekt
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at forklare brugen af "it" og "there" som foreløbigt subjekt?
