Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 15941 til 15960 af 43092
-
Forbedring
ForumindlægHej, jeg vil gerne forbedre mig i engelsk både mundtligt og skriftligt. Jeg vil tilføje at jeg er ved at læse engelske bøger og se engelske film. Desuden har jeg en engelsk penneven jeg skriver med. Er der nogle, som har foreslag til, hvordan man ellers kan forsøge at forbedre sig. -
Cubakrisen
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg skal skrive om cubakrisen. Jeg skal blandt andet skrive om kontrafaktisk historie. Og hvad kan det eksempel være? Altså har ik helt styr på hvordan man skriver en kontrafaktisk historie. -
Wheeling tale - andenhåndskilde?
ForumindlægHej alle (: Jeg skal i min SRP lave en analyse af Wheeling talen holdt af Joe McCarthy i 1950. Problemet med talen er, at optagelsen er blevet slettet, og at talen altså kun findes i genfortællinger af folk, der hørte den. Hvad kaldes sådan en tale så? Intet er jo rigtig sikkert, men hvis en p... -
Retfærdig karakter?
ForumindlægHej, jeg fik respons på mit studieretningsprojekt for nogle dage siden, og er dybt utilfreds med min karakter - jeg fik 4. Jeg har snakket med en af mine vejledere om en begrundelse for den givne karakter, og syntes ikke at de forklaringer jeg fik, retfærdiggører min karakter. Ville sætte me... -
The Football Factory - John King
ForumindlægHey Allesammen... Nu er det jo snart SRP tid og jeg sidder med en opgave om Hooligans. Jeg har fået til opgave at analysere John King's roman "the football Factory", men problemet er at jeg fik at vide for sent af min engelsk lære, at han ønskede en analyse af BOGEN og ikke bare... -
Bliver jeg student
ForumindlægHey, er meget bange for om jeg ikke bliver student. Jeg har mine 7 eksamener, Dansk (Mundtligt og Skriftligt), Engelsk (Skriftligt), Samfundsfag (Mundligt og Skriftligt), Oltidskundskab (Mundligt) og SRP Jeg har været oppe til alle mine skriftlige, oppe til min SRP fik 02, og Oltidskundskab 00,... -
Rettelse og oversæt
ForumindlægHej, jeg har skrevet en lille tekst på engelsk. Jeg ville lige høre, om i ville rette den? - & har også lige 4 linjer, jeg gerne vil have oversat til engelsk. Håber i kan hjælpe, da det er vigtig! :) Jeg sender teskten til jeres indbakke her i studieportalen, hvis I vil rette den. -
Småord
ForumindlægOkay, et par småord jeg skal ha hjælp t at oversætte til engelsk for har ingen ordbog. Hvordan siger man bl.a på engelsk? Og hvordan kan man oversætte "på nippet til at forkludre situationen" -
Har du et gammelt eksamenssæt?
ForumindlægJeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :) -
Britisk accent
ForumindlægHej derude. Jeg kunne rigtig godt tænkte mig at snakke engelsk med en britisk accent. Derfor spørger jeg Jer om I ved hvor og hvordan man kan få trænet sin engelske accent? Gode råd ville også være rart.. Venligst -
Lektiehjælp
ForumindlægHej. Jeg skal være lektiehjælp i engelsk for en elev i 8. klasse (Går selv i 9.) Jeg ville spørge om i kunne give nogen råd til, om hvad man kan gøre og hvordan man skal håndtere det? Er heller ikke specielt TOTAL god til engelsk, såå. Hehe :D ! -
Årskarakter
ForumindlægHej derinde Jeg går i 1.g og har engelsk på A niveau, og fik som årskarakter 00 i mundtligt engelsk, kommer det til at betyde noget for min fremtid i 3.g Mvh anonym -
hjælp det haster
Forumindlæghej jeg skal op til engelsk eksamen, her på fredag, og jeg har svært ved at snakke, fordi jeg ikk er så god til engelsk, evt. der er nogele der kan hjælpe? Ps. har virkelig brug for det:( -
Terminsprøver - én gang for alle!
ForumindlægJeg synes efterhånden mange af indlæggene om diverse terminsprøvestile er ved at være en smule uoverskuelige. Så måske kunne det være rart, at man én gang for alle kunne få sat på plads kort og præcist, hvilke stilehæfter/emner der er blevet brugt i hhv. dansk og engelsk til terminsprøverne i år.... -
Essay
ForumindlægHejsa allesammen. Har et spørgsmål, som måske lyder en smule tosset. Jeg sidder og er ved at afslutte en engelsk aflevering, hvor jeg har skrevet et essay. Men hvad hedder det egentlig det man gør? Skriver man et 'essay over/udfra/af etc. en tekst'? Og hvad vil man sige på engelsk? Håb... -
HA (psyk.), jura eller uddannelsesvidenskab?
ForumindlægHej. Da jeg bliver HF-student til sommer, er jeg begyndt at tænke på, hvad jeg skal søge ind på efter sommerferien. Jeg har lidt kig på HA (psyk.), jura og uddannelsesvidenskab. Jeg er interesseret i at høre, om det er vigtigt at være god til engelsk på hver af de 3 studier, da det ikke er mit ... -
International klasse .
ForumindlægHej .. herefter 9. klasse skal jeg gå i en international klasse, fordi jeg gerne vil have Samfundsfag & Engelsk A. osv. Min vejleder siger jeg bliver nød til at tage den fordi når man vælger engelsk A på valgfag, er det ikke sikkert? er det rigtig? - og hvor mange gange tager man ud og rejser... -
Hvad handler teksten om? :(
ForumindlægHej alle! Er der nogen skarpe hoveder til engelsk derude? Jeg skal fremlægge i engelsk imorgen, hvor jeg skal give et referat af nedenstående tekst om Free Will. Jeg forstår ikke teksten helt, så er der nogen der ville være så søde lige at skrive et referat om hvad teksten handler om. :D Mange t... -
Metodiske krav til spørgeskema?
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i AT årsprøve her om lidt. Jeg har valgt at skrive en synopse om propaganda under 2. verdenskrig. Derunder ville jeg gerne lave et spørgeskema, om folks mening omkring propagandaen udgjorde en forskel for krigens forløb eller ej. Fagene er samfundsfag og histo... -
Tællelig og utællelig navneord
ForumindlægHvordan ved man om et navneord eller tællelig eller utællelig i engelsk?
