Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15941 til 15960 af 23684
  • 2g opgave :(

    Forumindlæg
    Hej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??!
  • Film af Helle Helle - mangler tekst

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en analyse af Helle Helle: Film, og i min tekst mangler der nogle linier. Har linie 32, der slutter med: og den lyd, hun råbte. Så er det næste: i stolerygggen foran sig. En der kunne fortælle mig, hvad der skal stå der imellem?
  • Masseprocent af H2O

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg tænkte på om jeg kunne få hjælp til denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.
  • Skal det med som bilag?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver SRP i vø og afsætning. Jeg skal aflevere i morgen. Jeg har udregnet og analyseret nøgletal for min fars virksomhed, er det nok at skrive årsrapporten på kildelisten, eller SKALregnskabet med som bilag i SRP? Jeg er meget i tvivl..
  • Hjælp til Coma af: Michael Strunge

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analysere digtet "Coma" som er skrevet af Michael Strunge (findes i digtsamlingen "Vi folder drømmens faner ud"). Er der nogen der har nogle gode noter til den? På forhånd tak =D
  • reklameanalyse - kontraster

    Forumindlæg
    Jeg er ved, at analysere en reklame, og jeg skal finde kontraster. Hvordan gør jeg det, kan i evt. give mig et par eksempler? Reklamen handler om en sølv bil i baggrunden, mens et par sidder i mellemgrunden i en café. På forhånd tak :)
  • genre

    Forumindlæg
    Jeg er helt forvirret, har lige fået afvide af en klasse ven at vores lærer har sagt at genre i en analyse af en børnebog skal fylde 1 til 2 sider........? Kan det være rigtigt? nogel kloge folk der kan mane det til jorden?
  • hovedetemaet i Esben Askepuster

    Forumindlæg
    hjælp jeg sidder og skal lave en dansk opgave hvor jeg skal analyser og fortolke Esben Askepuster og sammenligne den med Kloda - Hans. er der nogen der hved hvad hovedetemaet i Esben Askepuster er? og jeg vil være super glad for et bud på en fortolkning =) vær sød at hjæl mig
  • Modernistisk eller realistisk værk

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg står i, at skulle analysere et selvvalgt værk, der enten skal være modernistisk eller realistisk. Da der nok er en del der allerede har prøvet eller læst sådan nogle værker, ville jeg høre om I kunne anbefale en bog eller to?
  • Kommunikationsmodellen (hurtigst muligt)

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en artikel, som jeg bl.a skal sætte i kommunikationsmodellen, men de papirer jeg har om selve kommunikationsmodellen kan slet ikke hjælpe mig. Er der nogen der kan forklare mig ngoet om den? Jeg vil gerne hvis nogen kan hjælpe mig, hurtigst muligt.
  • citat fra Mother Teressa

    Forumindlæg
    “It is poverty to decide that a child must die so that you may live as you wish.” M. Teresa Kan man analysere dette citat? Hvad der skal forstås ved det osv?
  • hjælp!!! Naja marie aidt "solbær"

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal skrive en mini 2.års-opgave om Naja Marie Aidts Solbær fra novellesamling, "Bavian" og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer, som har analyseret noget den? På forhånd tak.
  • Når mor kommer hjem - Martha christensen

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en analyse af "Når mor kommer hjem", men jeg har lidt problmer med at finde en Komposition, budskab(Har tænkt lidt over "stol ikke på en tyv") og perspektivering. Er der nogle der ville hjælpe mig? Det vil Jeg virkelig sætte pris på :) Mvh Frederik
  • Er dette en metafor?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at analysere en tale, og jeg er i tvivl om nedenstående er en metafor eller en sammenligning? "Man kan ikke lade sig bruge til at rive ulverifter med i andres legemer og selv forlange at behandles som et skyldfri lam. "
  • Eventyret om Per,Povl og Hans?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (: Jeg sidder og analysere folkeeventyret om de tre brødre Per, Povl og Hans... og så kom jeg ligepludeselig i tvivl: er det et skæmteevntyr eller et trylleevntyr? :D Jeg kan finde argumenter for begge dele, så er meget i tvivl, nogen der kan hjælpè?
  • Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-)
  • SSO HJÆLP!!!!!!

    Forumindlæg
    hej, jeg skal til at skrive sso. jeg skriver i dansk A og psykologi C. jeg skriver om omsorgssvigt, hvor analyse af bogen submarino fremtræder. men jeg har et problem, for ved ikke hvad min diskution og perspektivering skal være/indeholde. nogen der har et forslag? :)
  • Hvad betyder...

    Forumindlæg
    Når man skal til skriftlig eksamen støder man altid på disse ord: Beskriv, analyser, diskuter, vurder mm. Jeg har svært ved at se hvad de står for og hvad man skal gøre. Kender I måske en hjemmeside hvor det er godt forklaret og i hvilken rækkefølge de kommer i.
  • ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået til opgave, at analysere teksten ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013. Er der tilfældigvis en som har læst teksten, og har et bud på hvad titlen har af betydning til denne tekst? :-) Tak på forhånd.
  • Hjælp til eksempel på Psykologi eksamen ?

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 2.HF og skal op snart til Psykologi mundt. eksame C niv. Hvordan kommer det til at forgå? Man trækker en case og får man så nogle spørgsmål.. eller er man på helt bar bund og selv skal analysere casen ?