Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15961 til 15980 af 23724
-
solutions
Forumindlæghey derude, Når ens lommeregner eller computer, siger at: "there may excist more solutions", hvordan kan man så i en aflevering analysere dette ? ... Og hvordan kan man evt. finde disse andre værdier/løsninger? på forhånd taaak... -
Temaer
ForumindlægSkal lave en grundig analyse af filmen Thirteen i dansk med udgangspunkt i temaerne. Jeg har fundet frem til en del temaer, men føler jeg mangler nogle. Nogle der kan give mig et hint om hvad de synes temaerne er? -
Thirteen
ForumindlægSkal lave en grundig analyse af filmen Thirteen i dansk med udgangspunkt i temaerne. Jeg har fundet frem til en del temaer, men føler jeg mangler nogle. Nogle der kan give mig et hint om hvad de synes temaerne er? -
Er I enige om budskabet til "livets dans"?
ForumindlægJeg har analyseret maleriet livets dans af Edvard Munch. Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået budskabet korrekt? Jeg mener at budskabet er livet er en dans til døden. Andre meninger??? -
velfærdsreformer i Danmark
ForumindlægHej derude, jeg er i gang med SRP og søger svar på hvilke velfærdsreformer der er blevet indført i Danmark.. Jeg skal nemlig analysere reformer af velfærdsmodellerne i USA og Danmark.. Jeg har ledt overalt synes jeg, dog uden resultater.. På forhånd, mange tak. Mvh. -
Fortæller typer
ForumindlægHey SP. Jeg er ved at analysere Angst af Tove Ditlevsen og jeg kan simpelhen ikke huske hvilken type fortæller der findes, så hvis nogen kan hjælpe må de gerne det :D -
Problemformulering!
ForumindlægHej, er der nogle der kan rette min problemformulering? Jeg har valgt at skrive om genren: Lyrik. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med nogle af Adam Oehlenschlägers digte. Derigennem ville jeg analysere og fortolke digtet og sætte det i perspektiv som placerer den litteraturhistorisk. -
fortiden bløder igennem???
Forumindlæg"(...)der er sket for mange ting her, og fortiden bløder igennem(...)" Hej, kalder man udtrykket "fortiden bløder igennem" noget bestemt? Hvis man fx er i gang med at analysere en tekst, og man læser dette, kunne man sætte ord på, hvad forfatteren prøver på, eller betyder det... -
hvem er afsenderen?
ForumindlægHej allesammen Håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal lave en lave en analyse i religion om syndefaldsmyten og er pludselig blevet i tvivl om afsenderen? Myten er jo fra første mosesbog, er det så ikke Moses der er afsenderen? Der står nemlig ikke noget andet. -
Dansk - Hjælppppp
ForumindlægHej jeg vil gerne bede om jeres hjælp til at finde en god teskt eller et godt citat, som viser "kubisme". Jeg skal nemlig analyserer den, og det ville derfor være super rart hvis, der var nogle der kendte sådanne tekster. :) -
Jomfruen i fugleham!
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd. -
Pia Juul Elverdams Å fortolkning
ForumindlægPia Juul - Elverdams Å.. en meget kort novelle som ska analyseres og fortolkes,(kan findes på nettet) Har svært ved at forstå den :( Nogen der kan hjælpe?? evt. give nogle forslag? -
Find tekster?
ForumindlægHej mangler følgende tekster til en analyse "identitet" "ungdom" "narcissisme" samt 2 teoretiske tekster af: Erik mader eller Peter thiest Jeg har desværre ikke mere information end dette. Det hele skulle gerne være inde for samme stil. -
Folkeevægelsen mod EU
ForumindlægJeg skal analysere de 4 danske forbehold i forhold til Folkebevægelsen mod EU, men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det rigtigt nogen steder. Og det eneste jeg selv ved er at de er glad for forbeholdet omkring militær. Nogen der kan hjælpe?? -
1 G opgave
ForumindlægHey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :) -
Hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af en konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. ... -
Fortæller
ForumindlægHej, Jeg sidder midt i en analyse af 'Clara's Day' og harbrug for hjælp til en engelsk definition af en 3.personsfortæller, som ikke íkke er altvidende, men kun har indbli i én persons tanker, følelser, etc.. -
Adam og Eva???
ForumindlægHey folkens Jeg skal til at analyser teksten der hedder Adam og Eva Af Dario Fo, men det ser ud til at jeg ikke helt har forstået teksten derfor vil jeg høre om der evt. er nogen som har læst den eller skrevet om den..? det haster ... -
Månelandingen i forhold til Cubakrisen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :) -
Gået i stå :(
ForumindlægJeg er ved at analysere billedet : Venus' fødsel og er gået totalt i stå. Jeg kan ikke finde ud af hvad vestenvinden skal repræsentere eller hvad kvinden til højre skal :( Arg, nogen der har nogle gode input? Så i fantastiske.
