Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16101 til 16120 af 25375
-
Afsætning A projekt vs. eksamen
ForumindlægVi har i vores hhs klasse fået dispensation til at vores afsætning a eksamen kun skal omhandle vores 30 siders projekt. ( 2 mand)Projektet omhandler en grundig analyse af virksomheden, deres produkt og et evt. eksport markede.mit spørgsmål er derfor. Hvad er vigtigst at inddrage fra den rapport t... -
Problemer med pakning
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem. Jeg har en opgave som jeg ikke lige kan dreje i hovedet. Sådan lyder det. En mand skal pakke reklamer til omdeling. Der er 10 forskellige reklamer som skal pakkes i et sæt. På en time kan han nå at 100 sæt. Jeg skal så opstille en slags formel, hvori man kan ændre a... -
Hjælp
ForumindlægHey mangler lige lidt hjælp til de to sidste matematik opgaver jeg har for. På forhånd tak.På matematikerens Diophants gravsten står der:Med barndomstid 1/6, som yngling 1/12 og som ungkarl 1/7 hengik hans liv. Han giftede sig. 5 år efter fik han en søn, der døde fire år før han selv gik bort. Sø... -
Benzindunk og ild - eksplotionsfaren?
ForumindlægDette er nok et spørgsmål lidt ud over de sædvanlige, men her kommer det.. Her for et par dage siden afholdte vi på min skole et festudvalgs show, hvor kandidater til pladserne i festudvalget på skolen, skulle vise hvilke tricks de kunne.. Der var så et par stykker, der havde fundet på at overhæl... -
rettelse af få sætninger!
ForumindlægHeej , nogen der vil være behjælpelige og rette de tyske sætninger? Ekspedienten vendte sig om uden at svare mig. - Assistent wendete sich, ohne die Beantwortung mir. Han ringede for at fortælle dem nyheden. - er telefoniert, um ihnen die Nachtrichten zu erzählen. Fru Schwarz forlod forretning... -
Hjælp til opgave (hop fra rampe)
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en fysisk udregning. Der er en mand på en motorcykel. Han kører med 100km/t (v0 = 100km/t). Han kører op af en rampe der er 15 grader stejl og 1m høj. Springet er 15 meter langt, og landingsstedet er 2,5 meter oppe. 1) Hvor højt over kanten komme... -
engelsk oversættelse 9 sætninger
ForumindlægHej. nogen der kan hjælpe med at oversætte disse 9 sætninger på engelsk? Man må sørge for sin familie Man skulle have gjort, hvad der blev sagt Man skal altid være på vagt Man laver gode kameraer i Japan Man oplever sjældent den slags i Danmark Man troede, han havde lært af sine fejltagelser Ma... -
Lille Fedtøre - Hjælp!
ForumindlægHej!Jeg skal analysere novellen 'Lille Fedtøre' af Naja Marie Aidt i forbindelse med min SSO. Derfor vil jeg høre om der er nogen der har nogle inputs til en analyse og fortolkning, da jeg synes den er enormt svær at finde ud af!Som jeg ser det, optager Lille Fedtøre alt mandens energi og... -
Spørgsmål til "Eneste barn" af St. St. Blicher
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af Blichers novelle "Eneste barn" ( http://www.kb.dk/elib/lit/dan/blicher/noveller.dkl/10.htm ), men der er en enkelt ting jeg ikke kan få til at passe.Efter kammerherrens død (C.S....) skriver Blicher at "den forhadte svigersøn" bliver universalar... -
Er det rigtigt?
ForumindlægSom overskriften siger: Hvis du var slave eller metøk (fremmede) havde du ingen borgerlige rettigheder. Hvis du derimod ikke var, havde du borgerlige rettigheder. Dog skulle man for at blive borger være 18 år, mand og have fuldført 2 års værnepligt. Når man fyldte 20 år fik man så stemmeret og ta... -
Pernille af Herman Bang
ForumindlægHej jeg skal til dansk eksamen fortælle om Pernille. Jeg har trukket mande og kvinderoller, så jeg især går i dybden med forholdet og hvordan de som personer træder i karakter. Marie som hovedpersonen hedder skal være Pernille til dette karneval, min spørgsmål er så bare om man har hørt om den ... -
Ang. regeringen..
ForumindlægJa så er der kun gået 10 dage siden valget og der har allerede været 2 skandaler i regeringen. Denne gang er det godt nok Ulla Tørnæs's mand der er problemer med. Synes vi skulle sætte en lille debat i gang, da vi jo lige har haft en debat om valget :).Hvorfor tror i at skandalerne først er k... -
Hvordan kan et afvigende kønskromosomantal osv...
ForumindlægHej.Jeg sidder med en biologi opg., omhandlendene Hypofosfatæmi.Kig på det her link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-2.pdfOpgaven er på side 9!!Jeg har nu siddet og lavet 4 krydsningsskemaer og jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen. Den syge kvinde må efter min ... -
nulputte resume
ForumindlægNovellen handler om en mand hedder Tonni, og han er imellem 23- 27 år gammel. Han er taget på 14 dags ferie i Italien, hvor han nyder livet sammen med andre danske turister. På ferien har han mødt en pige som hedder Maria Rosa. de går ud og danser engang imellem, men dette sker ikke uden at pigen... -
Nattens dronning prostitueret
ForumindlægJeg skal op i Nattens dronning af Tove Ditlevsen til min mundtlige dansk eksamen, og har læst at moren kunne være protitueret. Det eneste spor i teksten, jeg kan finde til at underbygge dette en lille smule, er at der står: "Mor sagde, de var misundelige, fordi hun var så ungdommelig, og ik... -
Resumé af Frankenstein
ForumindlægHvad synes i om dette resume af romanen Frankenstein? Er det for kort? Bogen handler om en mand ved navn Victor Frankenstein. Han studerer naturvidenskab i Tyskland. En nat beslutter han sig for at tage ned til den lokale kirkegård og indsamle ligdele til sit næste store eksperiment. Han skaber... -
oversættelse
Forumindlæger disse oversættelser rigtige ? Jeg kommer ikke i dag, for jeg er syg. Ich komme nicht heute, weil ich krank bin. Jeg kommer ikke idag. Ich komme nicht heute Gæsterne var trætte, for det var blevet meget sent. Der Gäste waren ermüden, denn es sehr später geworden war. Peters taske Die... -
Italienskoversættelse
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp. Jeg skal oversætte dette til italiensk: En kvinde taler med en politibetjent. ”I går blev jeg overfaldet af en maskeret tyv. Jeg var ved at åbne døren til min bil, da han råbte til mig: ”Giv mig pengene!” Han var cirka halvtreds år. Jeg vendte m... -
fysik fysik og atter fysik.......nejjjjjj....
ForumindlægEn mand står øverst oppe på en høj bygning. Han holder en bold ud over kanten af bygningen og kaster den derpå lodret opad med farten v0 = 14m/s. Bolden rammer jorden ved bygningens fod 4,60s senere. Der kan ses bort fra luftmodstanden.a) I hvor lang tid bevæger bolden sig opad?t= 1/2*a*t^2 = 1/2... -
grupperet observationssæt - statistik
Forumindlægnår man skal finde frekvensen skal man så lægge alle hyppighederne sammen, og derefter dividere det med den første hyppighed , eller skal man dividere hyppigheden med det totale antal observationer? har nemlig set to forskellige videoer hvor der i den første video var en kvinde der fandt frekv...
