Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 16141 til 16160 af 45492
  • Novellen: The Joke

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle som ligger inde med novellen "The Joke". Mangler inspiration til min aflevering :) - Skriv endelig !!
  • AT- Det arabiske forår

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil skrive AT om Det Arabiske Forår. Vores overordnede emne er "Kampen for det gode liv". Men ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i? Står mellem samfundsfag/dansk og historie/religion. Hvilken kombination synes i er bedst, med henhold til fagenes metode, og at man skal k...
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal igang med min 1.g's opgave. Jeg vil hører om i har nogle guldkorn vedrørende H.C Branners noveller "Isaksen" "de blå undulater" & "Iris" Håber i kan hjælpe :)
  • Synopse Hjælp hvis i har ti´d

    Forumindlæg
    Når man har en novelle og man så skal lavede en synopse skal man så, vælger sidere fra novelle eller skal man lave en synopse for hele novelle
  • engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til årsprøve i skriftlig engelsk og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skal starte/skrive et resumé og en person karakteristik, altså have nogle faste punkter at gå udfra. f.eks at skrive at det er en 3. persons fortæller og hvor handlingen foregår. Sådan noget.
  • AT - synopsis om film

    Forumindlæg
    Mit emne er som så manges andre: krig, medier og teknologi. Min lærer foreslog jeg valgte at beskæftige mig med filmen Top Gun, der beskriver livet på flåden og livet under en pilot-uddanelse. Det interessante ved netop denne film er, at militæret har været med til at finansiere filmen, samt st...
  • Hvad er forskellen på Budskab og Morale?

    Forumindlæg
    Hej. Hvad er forskellen på Budskab og Morale?
  • Samfundsfag - Metode?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har AT i samfundsfag og engelsk. I samfundsfag har jeg arbejdet med forskellige diskurs- og magtteorier. Hvilken metode er det så?? Kan ikke rigtigt finde ud af at putte den ind under kvalitativ eller kvantitativ. Ville være rart med lidt hjælp. Venligst Terah
  • HERMEUTISKE METODE???

    Forumindlæg
    Jeg er ikke helt klar over, hvordan man bruger denne metode. På forhånd tak
  • Eksamen i engelsk m.m.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i engelsk, og har derfor spørgsmålet, hvad synes i andre man skal øve på udover pensum? Er der nogen som evt. er i besiddelse af et analyseark til fiktion?
  • Vil vores muntlige karakter være bedømt på...

    Forumindlæg
    Vil vores muntlige karakter i engelsk være bedømt på om vi rækker hånden op når vi gennemgår grammatiske emner og opgaver?
  • Hvad er forskellen på empiri og teori?

    Forumindlæg
    Jeg er virkelig i tvivl om, hvad forskellen det er! Nogle der kan forklare mig det?
  • Opdagelserne og Inkariget: Kulturmøder

    Forumindlæg
    Så fik jeg trukket 24-timers eksamensspørgsmålet. Mit emne er Kulturmøder: Inkariget og opdagelsesrejserne. Vedlagt i bilagene er et kort over inkariget, et billede af en inka-hængebro, et kort over passatvindende i atlanterhavene, et billede af handelsruter i eturopa og lilleasien og en artikel ...
  • ENGELSK A EKSAME

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Der lige noget jeg skal spørger om, har snakket med nogle venner omkring mundtlig engelsk A. Vi har hørt at det bliver en rigtig rigtig svær eksame? Hvad skal man for at bestå engelsk A eksamen? altså hvad skal man kunne? hvad kræver de? Håber på at få et svar..
  • Mundtlig Eksame

    Forumindlæg
    Jeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder??
  • engelsk/spansk - Historie/spansk - Engelsk/Historie

    Forumindlæg
    Nu er det snart ved at være tid til at vælge emne til SRP 2008 og jeg har ledt over alt for at finde hjælp eller inspiration til valg af emne. Mine muligheder af fagkombinationer ser således ud: engelsk/spansk - Historie/spansk - Engelsk/Historie. Den spanske borgerkrig ville være oplagt, men har...
  • AT - skønhedsideal

    Forumindlæg
    Tænke for det første på andre som skriver om skønhedsidealet i dette års AT, selv skriver jeg i dansk og samfundsfag. For det andet om nogle har en dokumentar omkring dette? Har ikke selv kunne finde noget brugbart.. På forhånd tak for hjælpen :)
  • SØGER HURTIG HJÆLP TIL EKSAMNEN!!

    Forumindlæg
    Hej studieportal, jeg har brug for en tekst fra det moderne gennembrud som jeg kan perspektivere til dette billede. [Billedresultat for Fra Burmeister og Wains jernstøberi, P.S. Krøyer] Tak på forhånd. Hilsen en dreng i nød
  • analyder en løber tur.

    Forumindlæg
    hvad for nogen tink kan man analyder ved en løbe tur udover min/km...?
  • Essay om Justified and Acient

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg er ny .. så kender ikke helt systemet! Håber alligevel at I kan hjælpe mig. Jeg skal skrive en essay om den engelske novelle Justified and Acient af Simon Lewis, men da det for mig er første gang jeg skal aflevere en engelsk essay på gymnaiset ville jeg høre om der er nogen herinde ...