Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16201 til 16220 af 47924
-
bestået eller ej?
ForumindlægHejsa, jeg scorede 00 i fysik B eksamen men fik 4 i skriftlig årskarakter. Betyder dette jeg er bestået eller ej? Min fortvivelse forekommer da jeg ikke er klar over om eksamen tæller mere end årskarakteren. -
Naturgeografi solceller
ForumindlægHej, Jeg har grundforløb eksamen om lidt. Mit emne er solceller. Jeg skal op i naturgeografi, men jeg skal også kunne perspektivere til fysik/kemi? Er der nogle der kan hjælpe med at, fortælle, hvad jeg kan snakke om til eksamen om geografi angående solceller. -
Historie lærer søges
ForumindlægHistorielærer søges til forberedelse af eksamen. -
lærervikar?
ForumindlægHvad skal der til for at blive lærervikar? Hvis jeg har mulighed for at blive det, er det så muligt at arbejde som lærervikar nogle timer om ugen samtidigt med at jeg studerer på deltid? -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g'ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
Medicin
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde nogle råd...\n\n\nJeg har tænkt på at læse medicin og her er bl.a. kemi C, mat B, fysik B nødvendig..\n\nJeg har valgt Kemi på A og Mat A+ og filosofere over at tage biologi på B.\n\nJeg har hørt bl.a. mange sige at det er klogere at tage Kemi på A end biolo... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHej. Jeg havde i starten af 9. klasse planer om at tage en IB, men da jeg var "skræmt væk" af transport, lektier mm., så blev det ligesom hurtigt droppet. I dag sidder jeg nu på HTX og fortryder mit valg, men har jeg nogle spørgsmål som jeg skulle have stillet for lang tid siden før je... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBør man inkludere skalmodellen til eksamen og hvad bør der i så tilfælde siges om den? -
Søge på optagelse (gennemsnit gang. 1.08)
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
magnetisme
ForumindlægHej jeg skal op i Fysik på mandag, der er bare nogle ting jeg gerne vil vide inden, og det er, Hvordan en magnet virker sådan over pensum, og hvorfor noget stof er/ikke er ferromagnetisk, og hvad der skal til for, at et stof bliver tiltrukket af en magnet. I må godt komme ind på kvarker og andr... -
Hvordan får vi det til at virke?
ForumindlægHej :-) Vi er nogle piger fra HTX, som er ved at lave et eksamens projekt omkring tryksår. Vi vil lave en ide som går ud på at: Vi vil lave en madras, som har nogle sensore ned i sig. Den skulle så kunne registrere hvor der bliver trykket, sensoren skulle så kunne alamere til en af... -
Mangler teori i Mekatronik
ForumindlægHej, jeg står og skal til Mekatronik eksamen her lige om lidt, og jeg har måske ikke være helt så fokuseret i teori timerne, kan hvert fald ikke huske nok til at jeg føler jeg kan fremlægge ud fra den, men jeg aner ikke hvor jeg skal finde noget af dette teori henne, teori om sammenføjninger, fo... -
Enkeltfags karakter
ForumindlægEn af mine venner har været op til sygeeksamen, men fordi han stadig mangler 1 eksamen (Process HTX) kan han ikke få et eksamensbevis, og rektor vil ikke give ham den sidste eksamen før om 1 år. Han har rigtig gode karakterer stortset kun 10 og 12-taller, og få 7-taller. Han har lyst til at sta... -
1.g næste pr igen
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymnasium ligenu og vil godt skifte til stx, jeg har talt med min studievejleder og han siger at jeg kan først skifte til en stx næste år som 1.g elev igen. Jeg vil heller ikke bare droppe ud og være hjemme i et halvt år, men jeg vil gerne gå her i nogle måneder i nu så jeg ... -
Universets udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, så har været oppe og trække idag og trak selvfølgelig det emne jeg husker allermindst af. Men til sagen: Som overskriften lyder, universets udvikling. Hvordan udvikler universet sig? Er det bare at stjernerne løber tør for energi og laver til sidst en ... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til eksamen men sidder fast (kan ikke finde noget på google) Jeg vil spørge om nogle ved, hvornår man bruger disse i "hverdagen" eller hvad de kan bruges til: (deres anvendelse) 1. Ortogonale linjer (el. rette linjer) 2. Regression 3. Retvinklede ... -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en...
