Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16201 til 16220 af 20688
-
1. sutteflaske
ForumindlægHej folkens jeg står her med en fysik opgave ang. opvarmning af en sutteflaske. ville være rart hvis nogen ville hjælpe mig denne opg. Det er opgave 1. - opgaven kan finde på: " http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%... -
Lys og lyd
ForumindlægHej. Sidder og skal forberede mig til afgangsprøve i 9 klasse eksamen i fysik til på torsdag. En af punkterne jeg skal forberede mig til er lys og lyd. Jeg har ikke så meget omkring det, så er der nogle af jer der kan forklare lidt om det kort og forståeligt. Evt, behøver jeg ikke at ku... -
Gymnasium
ForumindlægJeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre... -
Generel hjælp til fysikopgaver
ForumindlægHej. Jeg har fysik B på stx, og jeg overvejer at trække det op på A i 3.g, da jeg ellers er god til teori og rapporter. Men jeg har svært ved at regne opgaverne, da jeg som regel er usikker på, hvilken formel man skal bruge i de forskellige opgaver. Nogen, der har nogle generelle tips eller websi... -
Ammoniak - ammonium?
ForumindlægDet er sådan, at jeg pt. sidder og arbejder på noget forberedelse til på fredag, hvor jeg skal op i fysik. Jeg skal blandt andet lave et forsøg om ammoniak. Dog ved jeg ikke, om det har et sammenhæng med ammoniumsgødning. Har jeg forstået det forkert, eller skifter ammoniak navn til ammonium, n... -
Tryk. Haster! Tak:)
ForumindlægHej folkens, har brug for lidt hjælp med en fysik opgave, jeg ikke forstår: Den største kendte havdybde er på 11 033 m. Denne havdybde er målt i stillehavet.Beregn trykket. Antag, at lufttrykket er 1 atm og anvend, at saltvands densitet er 1,03 g/cm^3 Nogle kloge hoveder der kunne give et hurti... -
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
AT årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nogen... -
Mundtlig 9. klasse prøve
ForumindlægHej allesammen. Er super glad i dag, da jeg har fået 12 i mundtlig dansk... Men mit spørgsmål er bare..... Hvordan ville jeg komme til at klare mig ligeså godt i Fysik/kemi. Jeg får somrelt 7-10, og vil også gerne ha' en god karakter til eksamenen. Håber, at I har nogle ... -
hjælp til en opgave.
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
hjælp til SRO
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi her på tirsdag, og jeg har devsærre svært ved at finde det rette svar på transformation højspænding, og forsøget dertil. Jeg håber inderligt at der findes nogle søde mennesker der kan hjælpe mig! :-) Ps. jeg går i niende klasse :-) -
Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt?
ForumindlægHej :D Jeg tænkte på: 1. Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt? 2. Hvordan laver man salmiak (fysik, koger man eller hvad?)? Formlen er HCl + NH3 --> NH4Cl Håber i kan og har tid til at svare på mine spørgsmål - kunne godt bruge noget hjælp! :D -
Strøm disposition
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik/kemi eksamnen, og jeg har lavet mine dispositioner på forhånd, men mangler bare et emne, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal lave min dispossition, og det er nemlig emnet strøm. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på for at få 12. jeg håber, at de... -
Induktion
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder derhjemme og er i gang med fysik disposition om emne: Induktion. Men nu er jeg kommet i tvivl om noget. Hvor bruger man egentlig induktionsstrøm og kan man bruge både DC og AC i strøm anvendelse. ( Altså kan man godt bruge jævnstrøm og vekselstøm i induktion ) Pl... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
FSA
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik/kemi prøven på fredag. Min lærer har ikke fortalt noget om selve det vi skal snakke om. Jeg ved, at man trækker et oplæg. Men er det et spørgsmål eller hvordan foregår det? -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
Hvad menes der med dette ??????
ForumindlægHej Folkens :) Jeg sidder og laver mine fysik/kemi lektier men forstår ikke helt, hvad der menes med denne sætning: Den termiske energi afhænger af den kinetiske energi, som er forbundet med molekylers eller atomers bevægelse i stoffet. Når atomernes eller mole-kylernes fart vokser, vokser temper... -
De første alkener
ForumindlægHej, Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om alkohol, og er ved at fortælle om alkener. Men jeg kunne ikke finde noget i min bog eller nettet om hvad de første alkener hedder? Altså fx. hedder de første alkaner: - Metan - Ethan - Propan ... bare sådan enkelt hvad de første alkener hedder? :-) t...
