Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16241 til 16260 af 20688
-
Størrelsen af minimal kraft
ForumindlægHej. Jeg sidder med lidt repition af noget fysik, og er gået i stå med følgende opgave. Jeg har regnet den samlede inerti til at være 0,0633, hvilket jeg har en fornemmelse af er rigtigt nok. Jeg er så gået i stå med andet delspørgsmål omkring den minimale kraft. Jeg mistænker at jeg bl.a. ska... -
absorbtion
ForumindlægHej med jer. Jeg har tidligere foretaget nogle beregninger i fysik-timerne. Jeg står bare nu over for det problem, at jeg ikke kan huske hvad det er jeg har regnet ud.. (flot). Det jeg har gjort, er at opstille følgende for aluminium: antal elektroner pr. cm^3/my (absorbtions koefficienten) Hvad... -
komposanter - terminsprøve snart
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt herinde, på nettet generelt og i min fysik bog, men kan simpelthen ikke finde et generelt svar på hvordan man deler op i komposanter. Er der nogle der kan give et svar på dette? Jeg skal op i terminsprøve i morgen så det er last call :) desuden kunne jeg godt bruge nogle fo... -
Flytning af sateliter, fra en bane til en anden
ForumindlægHej alle fysik hoveder ! Jeg er igang med min AT opgave omkring GPS, og har af den grund en problemstilling der lyder: - På hvilken måde kan man ændre satelitternes placering omkring jorden? Jeg ville beskrive lidt om magnetic torque (magnetisk tiltrækning) men har ikke kunne finde noget passend... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
lys og bølger
ForumindlægHej folkens. jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i fysik, og ville dermed høre ad om der var nogle der skulle sidde inde med nogle gode forklaringer på følgene emner: Totalrefleksion linser (dem der sidder i øjet) spejling brydningsloven brydningsindeks Håber der er nogle der kan h... -
HJÆLP!!!Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, el... -
metaller
ForumindlægHej jeg har lige nogle opgaver som jeg har brug for noget hjælp til.. 1. Beregn den elektricitetsmængde, der skal til for at fremstille 100 g Al. (Hertil kræves muligvis fysik-hjælp). 2. Hvor meget O2 vil der samtidig blive udskilt? (brug molforholdene i reaktionsskemaet) *jeg har ikke lavet r... -
hvad betyder induktion??.
ForumindlægHej..:-) Er i gang med noget fysik, hvor vi skal forklare hvad nogen forskellige ord betyder. Induktion er et blandt mange som jeg ikke kan finde ud af.. Så er der nogen som kan forklare mig kort og præcist hvad det betyder? Har prøvet at søge på google, men der kommer kun sådan nogen sider fre... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som ... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som kan h... -
Svingninger (SRO)
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på den her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: C) Videnskabsteori Jeg skulle skrive det i Matematik og Fysik. Hvis nogen ville have opgave formuleringen er den vedhæftet neden... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
tværfagligt naturfag
ForumindlægHej Jeg skal lave en tværfagligt naturfag fremlæggelse. Mit underemne er bakterier og min problem stilling er Hvilken indflydelse har resistente bakterier for liv på jorden. Jeg mangler dog 1 arbejdsspørgsmål til fysik/kemi er der en der kan hjælpe mig med at finde på et spørgsmål og besvare de... -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik rapport om eftervisning af Newtons 2. lov på en luftpudebane. Jeg sidder lige nu med databehandlingen, og er kommet i tvivl om hvordan jeg kan vise Newtons 2. lov via en graf? Skal jeg tegne en (F,m) graf? Og vil hældningen så være accelerationen?? Håber nogen vil hjæ... -
Flammeprøve - noter
ForumindlægHej, jeg skal om nogle uger til FSA prøven i kemi/fysik. Jeg føler ikke rigtigt jeg har styr på så meget inde for de fag! Og jeg mangler nogle papire (hvilket der er mange fra man klasse, der også gør), men jeg tænkte på om der skulle være nogen der ligger inde med en "Liste over flammeprøve... -
Elektrisk kredsløb
ForumindlægJeg skal til fysik b her snart og er blevet i tvivl om hvordan man kan forklare hvad et elektrisk kredsløb er. Jeg vil beskrive det som: En samling af elektriske ledere hvor i elektronerne (elektriske ladninger) kan "flyve" igennem. Er dette korrekt? Eller er der en bedre måde at bes... -
Isolering af ubekendt
ForumindlægHej, har en ligning i fysik som siger følgende: Horizontal shift = Ø/k = Ø/(2π/λ) = Øλ/2π Hvordan kommer jeg frem til phase angle = Ø = (2π × horizontal shift) / λ , og hvad står krydset x for? er det at gane på kryds? -
Hjælp til en problemformulering
ForumindlægJeg har lavet tre forsøg, og skal lave en problemformulering. og de fag jeg har er matematik, fysik og kemi. forsøg 1 - energi-indhold i peanuts forsøg 2 - pendullængde og svingningstid forsøg 3 - idotyltablet i vand- massetab Håber der er nogle der kan hjælpe mig :D Tak på forhånd -
Foreslag til SRP-emner
ForumindlægHejsa! Jeg skal inden så længe have valgt emne til min SRP-opgave. Jeg har overvejet at skrive i fagene kemi A/biologi B eller kemi A/fysik B. Er der nogen, som har et foreslag til, hvilke emner man kunne skrive om indenfor begge kombinationer af de ovenstående fag? Jeg håber, at nogen kan ...
