Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16241 til 16260 af 20599
-
IØ - Sammenhæng mellem økonomisk vækst og betalinsbalancen?
ForumindlægHey ;) Sidder med mit SRP om kreditkrisen i USA. Men nu bliver jeg i tvivl, kan man sige at der er en sammenhæng mellem økonomisk vækst og betalingsbalancen? Tænker helt præcist på, om højkonjunktur forværrer konkurrenceevnen. Det har jeg nemlig skrevet ned, men kan nogle forklare mig hvorfor? ... -
Kepler og verdensbilledet
ForumindlægVed at Kepler i Renæssancen gjorde op med Guds forestillinger om at jorden var i centrum og verdensbilledet var et geocentrisk verdensbillede. Ved også at han brugte Brah's observationer til at finde ud af at plantbanerne ikke var runde men ellipseformede. MEN hvordan kunne han u... -
USA's udenrigspolitik
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig? Er igang med SRP og skal svare på: Vurder hvilke konsekvenser terrorangrebet den 11. september fik for USA's udenrigspolitik. Hvis der er nogle, der kan fortælle noget om USA's udenrigspolitik før 11. september eller kender nogle gode kilder, ville d... -
ejendoms og brugsret til ressourcer!!!
Forumindlægjeg er stødt ind i en mur i min SRP! "Analyser vha. økonomiske begreber ejendoms- og brugsretten til ressourcerne". der er tale om naturressourcer i form af jernmalm oppe i Kiruna i nordsverige. men jeg ved ikke hvilke økonomiske begreber jeg skal integrere i min besvarelse!!?? kan noge... -
2´den ordens lineære homogene differentialligning
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit SRP og har nu brug for jeres hjælp. Jeg vil høre om der er nogle der kunne forklare mig, hvordan det pågældende i dokumentet er bevist? Jeg fatter nemlig hat af det min lærer har lavet. Det omtalte dokument kan findes her: http://peecee.dk/?id=85067 På forhånd mange... -
Sikkerhedsteorier
ForumindlægJeg er igang med SRP-opgaven. Mit analyse spørgsmål lyder således : Med udgangspunkt i relevant sikkerhedsteori ønskes en analyse af NATO's rolle efter murens fald... Har gjort rede for den kolde krigsperiode... men hvilke teorier kan anvendes til perioden efter murens fald?? -
Analyse af "Guten Morgen, du Shcönes"
ForumindlægHej Alle! :) Er der nogle som har læst værket "Guten Morgen, du Schönes" af Maxie Wander. Hvis der er, så tænkte jeg hvordan man evt. kunne analysere den? Har søgt rundt på nettet og begreberne "Portrætanalyse" og "Protokolle Litteratur" kommer hele tiden op -... -
Matematiske udtryk på engelsk.
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver SRP, og jeg skal til at skrive det engelske resumé. Jeg skriver i matematik og afsætning, så jeg mangler nogle ord der skal oversættes til engelsk, og en normal ordbog er ikke god nok til det. Nogen der kan oversætte dette til engelsk: 1. Binomialfordeling 2. Normalf... -
hjælp til fund af grafer!
ForumindlægHjælp Studier, Jeg har prøvet at lede,men kan ikke finde de grafer jeg gerne vil. Vil høre om I kan hjælpe, så ville det være meget NIICE, da jeg skal aflevere SRP imorgen. 1) Jeg vil gerne have en graf over: EU-15 renter eller lignende 2) Graf over kursudsving i kronen/andre valutaer i EU Vi... -
Glamorama: Idéer?
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om Bret Easton Ellis's bog Glamorama. Men jeg har bare et emne jeg mangler at få afklaret: Filmholdet. Jeg har nogle forskellige teorier om det, men jeg vil gerne høre jeres teori om, hvorfor at det er tilstede i bogen, og hvad dets funktion er. Er egentlig bare lidt... -
Immunforsvaret og proteiner
ForumindlægHej med alle jer derude :) Jeg er igang med at skrive en SRP hvori jeg skal indrage immunsystemet og proteiners strukturer mm. Jeg tænkte på om der ikke skulle være nogle kloge hoveder derude som kunne forklare mig om, hvorfor det er, at immunsystemet ikke angriber kroppens egne proteiner, men ... -
Z-transformationen
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP, og jeg skal bevise Z-transformationen. Jeg har fundet beviset i en bog, men jeg skal skrive en forklaring på "hvad der sker" i beviset osv. Det kan jeg ikke lige finde ud af, så jeg tænkte på om der var noget der vidste det, eller lå inden med en opgave der ind... -
Foraet summer af desperate gymnasieelever :-)
ForumindlægI denne SRP-tid er det godt at se, at Studieportalen bliver brugt. Foraet summer jo lige frem at desperate gymnasieelever, der er villige til at oprette intetsigende tråde i ren desperation. Jeg vil gerne opfordre alle til at læse Retningslinjerne for forummet. De kan ses her: https://www.studie... -
Kemi-klog søges...!!
ForumindlægJeg har en del kemi stof (som åbenbart er på uni-niveau) som jeg ikke forstår helt... Og skal aflevere det i SRP på torsdag, så er lidt på den.. Det drejer sig om fremstillingen af Tamiflu som kan ses her: http://en.wikipedia.org/wiki/Oseltamivir_total_synthesis Skal redegøre for hvert enkelt t... -
Pestopgave <3 <3
ForumindlægJeg prøver lige igen: Jeg kender ingen der kan hjælpe mig med mit SRP-projekt. Har skrevet DGS der siger de ikke kan hjælpe med biologiopgaver. Findes der en godhjertet, biologiinteresseret bruger herinde der kan kigge min biologidel på ca. 5 sider igennem? PLEASE ?! :) -
sætning fra 17. århundrede
ForumindlægSkriver SRP om Molière og Holbergs komediedigtning. I den forbindelse har jeg fundet et citat af Molière jeg gerne vil bruge men er ikke helt sikker på betydningen: J’en ai distingué le plus que j’ai pu le caractère que j’avais à toucher Nogen der kan hjælpe? -
Den Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive den dejlige SRP, hvor jeg har valgt Den Amerikanske Borgerkrig i fagene engelsk og historie. Er der nogen der har nogle idéer/forslag til hvilke(t) fokus man kan komme ind på, og evt. noget godt empiri som man analysere i engelsk-delen? Håber i kan hjælpe, Peter -
Nato vs. Eu
ForumindlægHey.. har et vurderende spørgsmål i mit SRP Vurder NATO's betydning i det internationale politiske system anno 2007. Herunder belyses situationen i forhold til EU´s sikkerhedspolitiske rolle. Så ville høre om nogen havde konkrete eksempler på hvad forsekellen mellem NATO og EU er? -
Hvor skal abstractet placeres i opgaven?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg vil meget gerne vide hvor det er at abstractet skal placeres i SRP. Da jeg har lavet min egen forside er jeg i tvivl om hvor det skal placeres. På en side for sig selv efter den oprindelige forside hvor emnevalg osv. står på? eller efter min nye selvlavede forside? Mvh Mig -
Abstract
ForumindlægHey fellowship of the SRP, emnet har sikkert været oppe og køre et par 100 gange allerede, men kan sgu ikke lige finde det rigtige indlæg (der er kun en masse med HJÆLP, HASTER, bla bla bla, RET det her, RET det der osv.)... Hvad skal et abstract indeholde? Har hørt, at det er HELE min opgave på...
