Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16281 til 16300 af 47925
-
Brydningsforholdet
ForumindlægEn lysstråle sendes mod et ligesidet prisme. Hovedafvigelsen ? = 54,8o a) Beregn brydningsforholdet for prismeglasset. En lysstråle sendes ind mod en glasklods af samme glastype. Indfaldsvinklen i1 = 42,0o. b) Beregn brydningsvinklen i2. -
lysleder på bunden af havet
ForumindlægEn lang lysleder på bunden af havet har fået et brud, som skal findes. Derfor sendes en kortvarig lyspuls ind i lyslederen fra den ene ende. Lyspulsen reflekteres i bruddet, og en detektor registrerer, at den reflekterede lyspuls kommer tilbage 0,186ms efter, at den er udsendt. Lyslederens kerne ... -
Spøgelser?
ForumindlægHar I nogen anelse om, hvorfor fysikere er skeptiske over for spøgelser? -
Mistænkelig indlæg
ForumindlægUnder fysik er der to indlæg hvor der tilbydes køb af pas og kørekort -
9. klasse kaos
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år der efter sommerferien starter i 9. klasse. Jeg er mega nervøs af så mange grunde og jeg kunne godt bruge noget rådgivning til hvordan man bliver klar. Mine karakterer er egentlig slet ikke dårlige og nogle ville nok kalde mig stræber. Jeg er ret ambitiøs inden for min... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Farmaceut studiet
ForumindlægJeg skal starte på farmaceut-studiet på Danmarks Farmaceutiske Universitet efter sommerferien og vil meget gerne høre fra nogen der læser til farmaceut.Jeg er lige blevet student og er lidt bange for at det bliver for svært på universitetet. Jeg er interesseret i kemi, hvilket også er grunden ti... -
Pc Program
ForumindlægJeg er startet på gymnasiet og antallet af Blækregninger er kraftigt forøget.Jeg mangler et program der kan lette det lidt. Hvor jeg kan skrive brøk stykker osv. ind uden problemer. Og så skal programmet selv sætte opgaven pænt op.Programmet behøver ikke at kunne regne stykkerne, jeg skal jo også... -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
Mat, fys og kemi
ForumindlægJeg sad i dag og diskuterede med nogle venner ang. forskellen mellem matematik, fysik og kemi som fag i gymnasiet. Vi blev nogenlunde enige om, at matematik er det sværeste af de tre, eftersom at fysik er begreber+let matematik (i hvert fald lige nu) og kemi er endnu flere begreber+en smule mate... -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
Oversigt over beviser man skal kunne!
ForumindlægFindes der er en oversigt over beviser man skal kunne til matB eksamen... Det kunne være en meget stor hjælp.Mvh. Sean K. Nyekjær -
I vildrede, hvilken uni.udd.? nat.- eller samf.orienteret?
ForumindlægHej Studieportalen, håber i vil hjælpe mig med nedenstående. Jeg har en rum tid været i tvivl om hvilke veje jeg skal gå efter endt ungdomsuddannelse. Og det er disse overvejelser jeg håber i kan komme med input til. Jeg går for nuværende i 3.g på HTX og har valgt matematik, fysik og engelsk på... -
Bestemmelse af inertimoment
ForumindlægJeg står og har brug for at bestemme inertimomentet for en stang med længden l og massen m med en rotationsakse vinkelret på stangen igennem massemidtpunktet. Jeg ved fra opslag og lign at det kan bestemmes ved I=1/12*m*l^2 men jeg har brug for at kunne bestemme det fra grunden, altså udlede. Jeg... -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Spændingsrækken - Bioteknologi
ForumindlægHej Venner. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har lavet et forsøg i min klasse, hvor vi skulle teste nogle metallers virkning på forskellige opløsninger. Ud fra dette forsøg skal der så nu laves en Journal. Der er her til Journalen nogle efterspørgsmål som skal besvares, det er det jeg er lidt i tv... -
valgfag
Forumindlæghvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
cirkler
ForumindlægBeregn pilhøjden når: a) r=2.5 m og v =60° Beregn radius når: b) h=2.5 m og v =60° Beregn vinklen når: c) h=3.7 m og r =55?? -
Eksamensbevis Årskarakter
ForumindlægHej, jeg går i 1G og er lidt forvirret angående om hvad der kommer med på eksamensbeviset og berører gennemsnitskarakteren.... Tæller afsluttende C fags årskaraktere med i gennemsnittet eller kommer den bare på beviset? -
Funktioners parallelforskydning
ForumindlægTil mundtlig årsprøve skal der redegøres for funktioners parallelforskydning. Forklare betydningen af konstanterne i en triogonometrisk funktion.
