Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16281 til 16300 af 111527
-
En dum opgave...!
ForumindlægHey alle sammen!Jeg er bare helt lost i denne opgave:"Som nævnt får reaktionen mellem hydrogen og chlor et eksplosionsagtigt forløb, når man bestråler blandingen med lys fra en blitzpære. Hvorfor stiger trykket i reaktionsblandingen?"Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op med... -
Hjælp til blækfysik
ForumindlægEr der nogle der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave?Ved en kulstof- 14 datering af Egtvedpigen måltes aktiviteten af en prøve. Aktiviteten var 11,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof. Det tilsvarende tal for et nulevende menneske er 16,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof.Bestem alderen ... -
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
opløselighed af ester
ForumindlægHej.Vi har en alkohol, en carboxylsyre og en ester. Vi skal så svare på, hvilket stof der er mest tungtopløseligt. Jeg vil mene, at det er esteren. Men det skal begrundes. Er det ok at sige, at det er fordi at esteren er den mindst polære ? -
Forsøgsbeskrivelse
ForumindlægJeg er i gang med at lave en forsøgsbeskrivelse af et forsøg, som jeg for et stykke tid siden havde lavet. Forsøget gik ud på, at jeg skulle hælde ca. 2 ml vand og 2 ml majsolie i et reagensglas. Derefter skulle jeg ryste glasset kraftigt i ca. 10 sekunder. Til sidst skulle jeg lade glasset stå... -
Skolestart: Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Pka
ForumindlægHvordan aflæses Pka på en potentiometrisk kurve? -
Korrekt? Eller? Resistanse!
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
htx - arbejde
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om, hvad I som er i gang med htx har tænkt sig at uddanne jer som og til dem som er færdig med htx hvad har I uddannet jeg som….? -
Spaltning af sukkerarter DET HASTER SVAR INDEN I MORGEN
ForumindlægJeg går i 9.a Rosmusskole og vi har fået en rapport for til imorgen og jeg har brug for hjælp til at starte og finde formålet på hvorfor vi skriver det eller bare sende en i selv har lavet så laver jeg bare lidt om på det -
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
Fysik
ForumindlægHej jeg har det her spørgsmål, jeg har svært ved at forklare om. Hvordan bliver et nitrogen molykyle, til et ammonium ion? -
Eksamen
ForumindlægHEj ! Jeg har læst min fysik bog, men mener ikke jeg er parat :( . Nogen som kunne give en hjemmeside, hvor man kan øve sig? PS. Går kun i folkeskole! -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
Opløselighed
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en opløsning indeholdende 75g CaCl2 i 100g H20? s=75g/100g for CaCl2 M(CaCl2)=111g/mol Densitet=1,42g/ml Tak. -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
Kemisk navn for svovlsyre? HURTIG HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Hvad er det kemiske navn for H2SO4 (svovlsyre) Jeg mener ligesom HCl (saltsyre) er Hydrogenchlorid. -
Projekt om LER! ARGH! HJÆÆLP!
ForumindlægHey. Jeg skal lave en projektopgave om LER. Altså, det ler man bruger til at lave kopper og askebægere med... Er der en som har en idé? Jeg skal have noget kemisk med ind i det også... Altså, hvordan ler hænger sammen osv... En eller anden, hvem som helst.. HJÆLP! -
. Haster
ForumindlægHvad er ionforbindelser ?
