Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16301 til 16320 af 32822
-
normalvektorer til planer
Forumindlægxy-planen = (0,0,1)xz-planen = (0,1,0)zy -planen= (1,0,0)osv.Er dette korrekt?2)Hvordan finder man skæringspunkter mellem to kugler?Planen og en kugle? Ved skæring mellem en plan og en kugle fremkommer en cirkel, men hvordan finder man dennes ligning?Håber at der kommer nogle hints. -
Stamfunktioner
ForumindlægJeg sidder med en opgave som giver en del bøvl... Nogen der kan hjælpe?Jeg har en funktion som er givet ved f(x)= kvadratroden af 36-6xI første kvadrant afgrænser grafen for f og koordinatsystemets akser en punktmængde M, og dette areal skal jeg så regne ud vha. stamfunktioner..Jeg har lavet lidt... -
sandsynlighedsregning
Forumindlægjeg har lige kigget lidt rundt herinde, og set at der er en del spørgsmål ang. sandsynlighedsregning, men som jeg har forstået det er det emne blevet taget ud af det skriftlige pensum... tager jeg helt fejl?? -
Naturfag skriftlig 2.g
ForumindlægHej, ville hører hvordan det var gået for jer i naturfag i dag? jeg synes den var okay.. men går også kun efter en 7'er.hvad fik i opgaverne til ? -
EUD
Forumindlæghej folk er det hårdt på EUD, ? og er det sværet at komme ind på en EUD? -
Rumgeometri og vektorer
ForumindlægHej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat... -
eksamen 9.klasse
Forumindlæghvis jeg er nu får 02 i eksamen og det skal jeg have få at komme ind på min uddannelse eller er det bedre at få 7 eller 10 i eksamen eller er det lige meget hvad jeg får i eksamen bare det er over 00 -
At forbinde forskellige emner
ForumindlægGodaften.. Jeg mangler nu kun min sidste eksamen, nemlig matematik.Vi har opgivet følgende emner:Funktioner og vækst (1g)(2g)VektorerplangeometriDifferentialregningFunktionsundersøgelseEksponentielfunktionen(3g)IntegralregningDifferentialligninerSandsynlighedsregning og statistikStikprøver og kom... -
Gider i læse til den sidste??
ForumindlægSå er der overstået 3 eksamener.. og har fået 10-10-10.. så det er jo lækkert!! MEN, gider simpelthen ikke læse til den næste! for har regnet ud, at de sidste karakter "KUN" rykker hvis man får fra 00-5, og fra 10+ .. så har I det på samme måde?? -
Fejlfunktion
ForumindlægHejEr der nogen som kan forklare mig hvad den komplementære fejlfunktion bruges til?Jeg ved godt hvordan den ser ud, men nu har jeg siddet og kigget på den i en time og jeg fatter det stadig ikke.I det her tilfælde er den i løsningen til en diff. ligning for strømning i porøse medier.mvhmaloulou -
SOS - SOS - Opstil en tabel over karakterernes hyppighed og frekvens
ForumindlægSOS - SOS - SOS - SOS - SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS - hvordan skal jeg opstille en tabel over tallenes hyppighed? jeg ved godt hvordan jeg finder hyppigheden MEN hvordan opstiller jeg en tabel over det? skal jeg bare beskrive hvordan eller? -
gymnasie
ForumindlægHEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D -
Mat på E-learning
ForumindlægHej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne? -
Universitets kursus for gymnasie elever
ForumindlægJeg så i nyhederne at man kan som gymnasie elev prøve forskellige kurser efter skole men har ikke kunnet finde noget om det siden. er der ngoet jeg har misforstået eller? -
Er det rigtigt
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt? -
Beskrive punktmængde
ForumindlægJeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen:x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0Hvordan beskriver jeg den bedst? Jeg ved at man kan bryde ligningen op og få et samlet punkt ud af det, men mit bud på (-10,5) er jeg ikke helt sikker på.På forhånd tak -
potensfunktioner
Forumindlægden første opgave har jeg lavet, men opgave b) kan det passe, at den falder med 20 %? -
Omskrivning af Kn
ForumindlægVis, ved omskrivning af Kn=K0(1+r)n, hvordan K0 og r kan bestemmes Jeg har brug for hjælp til dette. På forhånd tak -
opgaver,,,
Forumindlægnogen somved et sted hvor jeg kan hente 1.g mat opgaver indenfor alle emner man gennemgår i 1.G -
Nulhypotese?
ForumindlægJeg har opskrevet en nulhypotese, men hvordan skal jeg beregne 5% signifikanten? Tjek billedet
