Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16341 til 16360 af 28854
  • Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd
  • HJÆLP DET HASTER

    Forumindlæg
    jeg skal aflevere biologi opgave på mandag og jeg skal skrive hvad, hvor, hvornår INSEKTERNES FORVANDLING foregår og så skal jeg skrive om fuldstædig forvandling og ufuldstændig forvandling PLEASE hjælp mig har søgt under google og kan ike finde noget
  • Blodsukker og kartoffelchips

    Forumindlæg
    Hej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt?
  • hjælp med en opgave

    Forumindlæg
    Hej, er der en der er god til biologi på A niveau. Jeg har en opgave for til næste uge, og hvis der er nogen der vil hjælpe, så skriv gerne til min indbakke, så skal jeg nok skrive hvilke spørgsmål det er, som jeg skal svare på. Det er blot 3 spørgsmål.
  • DOPING

    Forumindlæg
    hey har til mit studieretningsprojekt valgt at skrive om doping. hmm nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om som underemne...? min kompinations fag er : Biologi (hovedfag) og kemi (bifag) på forhånd tak
  • Forklaring af figurer - HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig biologi årsprøve, og kan simpelthen ikke gennemskue de her figurer, som jeg skal kunne forklare. Er der nogen, der kan hjælpe med at uddybe/forklare dem? - ville virkelig være en kæmpe hjælp! Jeg har vedhæftet billederne :-)
  • Blodtryk på armen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg skal besvare spørgsmålet: "Hvorfor måler man blodtrykket på armen? Ville man have målt et højere eller lavere blodtryk i benene?" Er der nogen der kan hjælpe mig med svaret, er virkelig lost! :)
  • Det haster! - Hjertet

    Forumindlæg
    Hej kære! Jeg er i fuld gang med en biologi rapport. Jeg ville super gerne få et svar på dette: Hvordan afviger et stærkt (trænet) hjerte sig fra et svagt hjerte? Rapporten skal være færdig til i morgen.. Så har lidt travlt :) Ha' det godt. Hilsner herfra
  • Omregning af kJ til kg.

    Forumindlæg
    Jeg sidder med min første biologi opgave og vil gerne gøre et godt indtryk ved at besvare på alle spørgsmålene og sidder bare med dette sidste spørgsmål jeg ikke kan få buk på. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP mig!! Hvordan regner man 6000 kj om til kg?
  • 3 kritiske spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har en aflevering for, hvor der indgår en opgave, hvor jeg skal stille 3 kritiske spørgsmål. Jeg kan bare ikke se, hvad det har med matematik at gøre? Spørgsmålene vil jo nærmere ligge henne mod biologi? Håber nogle vil hjælpe. Jeg har vedhæftet opgaven.. tak på forhånd -patricia
  • CRISPR

    Forumindlæg
    http://bioside.dk/onewebmedia/seglcelleanæmi_23.05.2016.pdf Hej allesammen, Jeg har lidt svært ved en opgave i biologi. Jeg vil høre, om i kan hjælpe med opgave nr. 4 og nr. 5, som ses i linket over. Håber i kan hjælpe, god aften Amalie
  • Eksamens spørgsmål

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en af mine eksamens spørgsmål. Du skal diskutere hvilken betydning atmosfærens kuldioxidkoncentration har på størrelsen af bruttoprimærproduktionen (BPP); nettoprimær¬produk-tionen (NPP) og resp...
  • begrænsende faktor

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at af mine eksamens spørgsmål. Vurdere hvilken indvirkning fosfat som begrænsende faktor kan have for størrelsen af nettoprimærkoncentrationen og hvilken betydning dette kan have videre op i en ...
  • DNA i kiwi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med en aflevering i biologi om DNA i kiwi, men jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor man skulle mase kiwien? Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) Hilsen Anne
  • Betydningen af DNA-analyse

    Forumindlæg
    Hej. Vi sidder med en biologi opgave, hvor vi tilslut skal forklare hvilken betydning det har at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener? vi har skrevet noget om nye behandlingsmetoder og lign. men er der andet? :)
  • Haster

    Forumindlæg
    Hvad er en hypotese? Vi har lavet et forsøg i biologi som vi nu skal skrive rapport om. Vi skal skrive nogen hypoteser, men ved ikke hvad det er. Vores forsøg hand om pH's effekt på amylases nedbrydning af stivelse. Tak i forvejen :)
  • Spalteåbning

    Forumindlæg
    Hej derude. (: sidder lige og skriver en rapport i biologi. jeg har desværre glemt min biologibog på skolen, så har lidt svært ved at finde et svar på dette: Forklar hvorfor spalteåbninger åbner i lys og lukker i mørke nogen der kan hjælpe? :)
  • Hjælp til problemstilling.

    Forumindlæg
    Hej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d...
  • Darwin og dansk litteratur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver AT om Darwin i dansk/biologi. en af mine problemstillinger lyder på; hvilken betydning havde Darwin for litteraturen? (i mit tilfælde, dansk litteratur) Jeg synes ikke jeg kan finde nogen specifikke ting nogle steder :) på forhånd tak
  • lektierhjælplærere i århus er der

    Forumindlæg
    hej Jeg er en pige på 22 år som søger efter en lektiehjælp i århus som vi kunne mødes. vi kan snakker om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og biologi. Håber for svar.