Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16401 til 16420 af 36005
-
Den røde tråd
ForumindlægHej med jer! Jeg har svært ved at lave "den røde tråd" i engelskstil. Min lærer bliver ved med at skrive, at jeg mangler den røde tråd, og det må være grunden til de dårlige karakterer, jeg får. Jeg ville blive utrolig glad, hvis I kunne forklare mig den røde tråd. Jeg skal forreste... -
Energibevarelse
ForumindlægHej - Jeg sidder med en eksamens spørgmsål i fysik. Dette spørgsmål har jeg lidt svære med at forklare på en fornuftigt måde. Først og fremmest hvad menes med energiomdannelser og energibevarelse. Jeg har læst i bogen, at mekanisk energi er også kaldes for energibevarelse. Er der nogen der kan fo... -
angående skriftlig klage
ForumindlægHej har tidligere herinde spurgt i forb. med en eksamen om jeg skulle klage, det har jeg nu gjort men rektor har afvist den, men skrevet at jeg kan klage til uvm. men er der nogen der ved om jeg skal aflevere den nye klage til rektor og så sender han den til uvm. eller skal jeg sende den selv -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
tretrinsreglen
ForumindlægHejsa... Jeg er i øjeblikket i den uheldige situation at jeg skal op i mundlig mat som min sidste eksamen og vil gerne gøre det godt, men er gået i stå i tretrinsreglen forstår den simpelthen ikke så hvis der er nogle behjælpelige sjæle derud ville jeg sætte utrolig stor pris på det... -
Fremlæggelse
ForumindlægSkal fremlægge om de elementære regneregler, og har fået til opgave at fortælle om hvordan du ganger ind i parantes. Hvilke stykker syntes i jeg skal bruge? Husk på det er grundforløbet jeg går på:D -
Akut hjælp til fysikopgave-haster
ForumindlægHej. Jeg håber, at nogen er søde at hjælpe mig med denne opgave:En sten kastes skråt op i luften med elevationen 33* og begyndelsesfarten er 19 m/s. Vi ser bort fra luftmodstanden.a. Hvor stor er kastevidden?b. Hvor stor er stighøjden?c. Hcor lang tid går der, inden stenen er oppe i det øverste p... -
Normalvektor ??
Forumindlæghej Hvordan finder jeg en normalvektor ud fra en paramterfremstilling og et punkt? -
Hvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof?
ForumindlægHvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof? (fysik-relevant) -
Knaphedssamfund
ForumindlægHvad vil det sige når man siger knaphedssamfund? -
Hjælp til forklaring: masseprocent og volumenprocent
ForumindlægHej SP. Hvornår bruges masseprocent og volumenprocent? Min logiske sans fortæller mig, at masseprocent bruges ved faste stoffer og volumenprocent bruges ved stoffer opløst i en væske. Er dette korrekt? Angående enheder. Betyder masse- og volumenprocent f.eks. 10x pr. 100y? Tak. -
Haster en sætning
Forumindlæghvordan siger man "undskyld jeg først svarer nu" -
Maple...
ForumindlægHej jeg skulle spørger fra en kammerat om der var nogen herinde der havdekendskab til Maple? -
postmoderne metode?
ForumindlægJeg sidder med en novelle - Køreplaner af Helle Helle, og har analyseret den på 2 metoder. nu mangler jeg så den sidste metode det er så postmoderne metode.. nogen der kan give eksemple på hvad det helt præcis går ud på når man skal analysere en tekst med denne metode? -
Samfundets påvirkning af kønsroller
ForumindlægSkal skrive en opgave og ville lige vide om der er nogen der har nogle ideer. Skal svare på spørgsmålet:Hvordan påvirker samfundet kønsrollerne? -
Kontroversiel
ForumindlægI hvilke sammenhæng anvender man ordet Kontroversiel? kan i komme med eksempler -
RSA
ForumindlægNogen der ved hvorledes den offentlige nøgle (n,e) findes, når phi(n) er beregnet? NB = phi(n) = (p-1)(q-1) tak på forhånd -
polspæning
Forumindlæghej jeg skal finde en sammenhæng mellem polspæning og nogle virkningsgradsresultater, men jeg ved ikke helt hvad polspæning er spørgsmålet som jeg har fået er Hvilken sammenhæng er der mon mellem polspændingen og virkningsgraden (brug resultaterne fra målinger af virkningsgrader)? Hvor skal man l... -
Antal uddannelsesforsøg
ForumindlægHej. Jeg er blevet optaget på DTU og skal begynde min uddannelse den 25. januar. Jeg har én gang tidligere været optaget på en videregående uddanelse - altså er den anden gang jeg begynder på en videregående uddannelse. Mit spørgsmål er nu om jeg jeg begynde min uddannelse på DTU nu, men søge i... -
Fældningsreaktioner
ForumindlægHvad er fældningsreaktioner?Er der nogen som kan definere det med gode ord eller hvis der findes en god defination af det, så vil jeg meget gerne have det.
