Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16441 til 16460 af 25375
-
Hjælpelærer til SRP søges (EN/HIS)
ForumindlægSom overskriften siger, søges der hjælp til studieretningsopgaven i engelsk og Historie. Opgaven omhandler: "Under a thousands splendid suns" af Khaled Hosseini Afghanistans historie fra 1973-2003 Problemformuleringen er ikke udleveret endnu - Derfor den korte opgavebeskrivelse. Lokatio... -
Tvivl om planetbaners form
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP I Historie og fysik, og jeg skal redegøre for hvorfor der herskede tvivl om planetbaners form. Mht historie har jeg skrevet noget omkring religions påvirkelse, men mht til fysik delen er jeg gået lidt i stå. Nogen der kan give mig et hint eller noget? :) Jeg ... -
Narrativ psykologi
ForumindlægHej mit navn er Nikki Jeg er ved at skriver opgave om narrativ psykologi. Jeg er interesseret i at finde ud af hvad psykoanalysens opfattelse af menneskets behov for at fortælle historier er. Jeg ved, at det "kun" er en del af terapien, men jeg har svært ved, at finde ud af, hvad man ov... -
til SRP, konflikten i nordirland.. har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej.. Jeg har valgt som overordnet emne i historie-delen, konflikten i nordirland, og i engelsk en roman af Roddy doyle, en irsk forfatter der skriver om den periode. Jeg har brug for en der er god til historie, og som kender til denne periode i nordirland. Som har tid og overskud til at rette h... -
til SRP, konflikten i nordirland.. har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej.. Jeg har valgt som overordnet emne i historie-delen, konflikten i nordirland, og i engelsk en roman af Roddy doyle, en irsk forfatter der skriver om den periode. Jeg har brug for en der er god til historie, og som kender til denne periode i nordirland. Som har tid og overskud til at rette h... -
Babylonsk matematik
ForumindlægHej til jer alle! Jeg sidder og er igang med at skrive stor opgave i matematik/historie (med mat som hovedfag) om 'babylonsk matematik', og jeg vil meget gerne have lidt hjælp - både matematisk såvel som historisk. Hjælp i Matematik: Ligningssystemer: 1. og 2. gradsligninger? Hjælp i H... -
Lille oversættelse i tysk
ForumindlægHej Studieportalen. Har lidt problemer med at oversætte den her tekst fra dansk til tysk, så hvis i kunne hjælpe mig ville det være fantastisk :) ' I Trier oplever man fortiden. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. Mange ruiner eksisterer endnu. De fortæller byens historie. Overa... -
Fra jæger til Bonde - prøveoplæg
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og jeg har fået en opgave i histore. Det er et prøveoplæg fra da man skulle op til skriftlig historie til eksamen. Opgaven hedder fra Jæger til bonde. http://www.viauc.dk/cfu/fag/historie/historieiskolen/Documents/Gyldendal%20pr%C3%B8veopl%C3%A6g.pdf kan ses på nogle ... -
Hjælp mig!!!
ForumindlægHej!!! Jeg har valgt at skrive at skrive om Indien og Pakistan konflikten. Fagene er Engelsk, Historie og Samfundsfag. I engelsk tager jeg udgangspunkt i Gandhi og Nehrus taler. I historie kommer jeg ind på situationen før deling af britisk indien 1947 og situationen i 1947. Samfundsfag kunne ... -
Totalitarisme og "The Matrix"
ForumindlægSom tusinde andre 3. års eleve sidder jeg med min AT-opgave. Min fagkombination er religion og historie. Indenfor dette emne skal jeg skrive om: Totalitære samfund og filmen "The Matrix". Mit problem er (!), at jeg skal bruge en tese om et totalitært samfund, men den kan jeg ikke finde... -
tommelfingerreglen
ForumindlægJeg har 3 forsider af forskellige blade. 1. Ekstra Bladet, 2. Information, 3. MetroXpress. Jeg synes ikke tommelfinderreglen bliver benyttet af nogen af dem. f.eks gæder der: Hver side i avisen skal være prioriteret. Den vigtigste historie skal være øverst på siden og have den største rubrik... -
SRP - Den sorte død
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive SRP i Historie og matematik, hvor jeg har om den sorte død (Historie) og SIR-modellen (Matematik). Jeg har dog problemer med at finde historiske kilder, som jeg kan bruge. Jeg har et punkt i min opgave formulering som lyder på: Diskuter om befo... -
Dansk stil (7. Klasse)
ForumindlægHej. Kan I lave en stil udfra dette billede ? På billedet står der: Forestil dig, at du er en af personerne på billedet. Fortæl historien fra dengang, I stimlede sammen på balkonen for at se... ? Det, I ser fra balkonen, skal spille en væsent... -
Feedback på historieopgave ift. SSO
ForumindlægHejsa. Er der én derude, der har godt forstand på historie, der evt. kunne læse min historieopgave og komme med noget feedback på den? Jeg har selvfølgelig fået feedback af min lærer, men da jeg nu står i en situation, hvor jeg skal til at vælge, hvad jeg ønsker at skrive om og i hvilket fag til... -
Fortællertyper - Muligheder for at være personbundet af flere?
ForumindlægHej alle skønne mennesker. Jeg sidder med en bog, hvis fortællertype er lidt spøjs. Der forekommer af at romanen er delt op i kapitler, hvor hvert kapitel eller underkapitel har en bestemt hovedperson, som man ser historien igennem. Her er det altså både en indre og ydre synsvinkel. Når per... -
Eksamensprojekt: His B + Rel C
ForumindlægJeg er på sidste år i min hf, og skal til at lave eksamensprojekt i ovenstående to fag. Jeg har lidt svært ved at finde et emne, og håbede I kunne komme med til inspiration og gode råd. Mine ideer indtil videre: - Folketro igennem historien - Overtro eller religion igennem historien - Huntingto... -
Samfundets reaktion på Darwins evolutionsteori?! (Links + bøger)
ForumindlægHey.. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I biologidelen redegøre jeg for hans evolutionsteori (fint?), og i historiedelen vil jeg komme ind på hvordan samfundet reagerede på hans teorier, men har svært ved at finde noget guf og har d... -
Psykologi kvote 2 Ålborg
ForumindlægHej, Jeg er ikke så god til at regne mit gennemsnit ud for kvote 2. Jeg kan se, at snittet lå på 10,5 i sommers og jeg har et snit på 10 med hurtigstartsbonus. I kvote 2 går de op i kvote to fag altså dansk, engelsk, matematik og samfundsfag eller historie. Mine karakterer er her 10,10 i dansk ... -
Portugisernes syn på de indfødte
ForumindlægNu er jeg godt igang med min dansk/historie opgave, som jeg har valgt at skrive i historie. Jeg er dog gået i stå!! Jeg har en overskrift der lyder "Portugisernes syn på de indfødte" og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan de så på dem.. Var de fjendtlige eller venlige eller hva... -
Matematik modellering
ForumindlægHej alle! Min gruppe og jeg sidder med et forløb i matematik og historie. Vi har om slaget ved waterloo med Napoleon i magten. Vi arbejder med metoden matematik modellering i matematik og kontrafaktisk metode i historie. Hvordan kan vi regne slagets forløb ud i excel? med tal af tab? Vi har f...
