Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16441 til 16460 af 23684
  • Perspektivering af Alt

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til eksamen og har trukket Kærlighed og Forelskelse og valgt at analysere Den standhaftige tinsoldat. Jeg skal perspektivere til bogen Alt men er usikker på hvordan jeg skal gøre det. Kan i komme med nogle eksempler på hvordan jeg skal gøre det? Tak på forhånd.
  • Rim i "I begyndelsen" af Benny Andersen

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med, at analyserer "I begyndelsen" af Benny Andersen, men kan ikke finde andre rim end parrimet: Oehlenschläger og jæger. Nogle som kan finde nogle rim? Hilsen Simone
  • Baggrunds- eller nyhedsartikel

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, og jeg har analyset en artikel. Men nu er jeg i tvivl, om det er en baggrunds- eller nyhedsartikel, håber I kan hjælpe!!! http://jyllands-posten.dk/indland/ECE4286962/social-accept-kraever-druk/
  • Tysk eksamen, grammatik? :-)

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til tysk mundtlige eksamen om et par timer! Har rettet alt igennem, jeg skal sige udover to af mine analyse punkter, jeg synes omfatter er svært sprogbrug. Er der en venlig sjæl derude, der vil se på det? :-)
  • Yahya Hassan - Barndom og gemmeleg

    Forumindlæg
    Hej allesammen , jeg skal perspektivere til gemmeleg - efter som jeg har valgt Barndom - og da lille dumme mig ikke har taget notater da vi analyserede Gemmeleg så.. Er jeg ret meget i knibe så.. Kan nogen derude hjælpe mig.?
  • Renhedsbestemmelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har udført syntesen af acetylsalicylsyre, og skal lave nogle renhedsbestemmelser, hvor jeg skal lave en komparativ analyse af dem og diskuter og vurder hvilken metode der er bedst. Nogen der har nogle gode links, til hvor jeg kan søge information om dette?
  • 1. 2. og 3. personfortæller..

    Forumindlæg
    hej! jeg skal op til afgangsprøve på tirsdag, og jeg skal analysere teksten " jomfruen" af Kim Fupz Aakeson, og jeg ville vide om teksten er 1., 2., eller 3. personfortæller.. håber, at i kan hjælpe:)
  • Spørgsmål om eksamen

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal til eksamen i næste uge, hvor jeg får en ukendt tekst som jeg skal analyser, så ville høre om nogen havde en analysemodel? Vores emner er: Growing up Fantasy Food Ved fantasy er det vel bare Aktantmodellen jeg skal bruge? :-)
  • Et digt

    Forumindlæg
    Hej :) jeg har fået et digt som jeg har forsøgt at analysere/fortolke (af Thøger Larsen) men den er lidt svær at forstå. Jeg har derfor brug for lidt hjælp til at forstå den. Jeg er bange for at jeg overfortolker digtet. Er der nogen der vil hjælpe mig? :) Tak på forhånd
  • Bøger søges - international business

    Forumindlæg
    Jeg søger bøger til HA (IB) på enten CBS eller SDU. Der er tale om fagene: Virksomhedens økonomi Kvantitative analyseredskaber Organisation med videnskabsteori Entrepreneurship og forretningsforståelse Finansiering Analyse af kvantitative survey data
  • IR og H-NMR spektroskopi

    Forumindlæg
    Hej med jer, jeg skal lave en analyse over koffeins IR-spektrum og H-NMR spektrum. Så ville høre om nogen derude kan hjælpe mig, for tror ikke at jeg har gjort det rigtigt. Tak for hjælpen!!
  • Overgang fra barn til voksen/forandring

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg er i gang med en prøve eksame i dansk. Vi skal annalysere enten en novelle, et digt, et essay, t eller en spillefilm. jeg har svært ved at finde noget jeg at analysere, og spørger derfor om der er nogen der har en god novelle eller andet.
  • hvordan- start på stil??

    Forumindlæg
    hej gode ideer til hvordan man kan starte en stil som skal handle om mig (en selv)? skal på ca. en havlv side på com skrive noget om mig selv. DErefter skal jeg analysere en kortfilm. Håber der er nogen der kan hælpe/har ideer
  • Kostanalyse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået til opgave at lave en analyse af min kost. Jeg skal lave den over 1 døgn (indtag af mad og væske). Hvor kan jeg skrive det hele ind henne, sådan så jeg kan bruge dem som billeder/diagrammer i min rapport?
  • Metode i dansk til analysering af reklamer

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, jeg skriver AT i dansk og historie. Og så skal jeg jo skrive noget om metoden i dansk. Har kun fundet noget om den hermeneutiske spiral. Men jeg analyserer udelukkende reklamer så den er nok ikke anvendelig der. Nogle der kan hjælpe?
  • Antagonist eller agonist

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal lave en kemisk analyse af stofferne i HAART behandling mod HIV: 1. Atazanavir 2. Abacavir 3. Etravirin Mit spørgsmål er om alle stofferne er antagonister eller er de agonister? Er også lidt i tvilt om hvordan man kan anlysere deres kemiske struktur... :)
  • Hjæp! Min fucking familie!

    Forumindlæg
    Hej folkens jeg er i gang med en analyse af "Min fucking familie" af Ina Bruhn, men jeg sidder lidt fast budskabet. Jeg ved ikke helt hvad budskabet er? Er der en venlig sjæl som kunne tænke sig at hjælpe?? Al hjælp er virkelig påskønnet! ;)
  • Løse de her sætninger

    Forumindlæg
    Hej alle!!! Jeg kan sempelhen ikke finde ud af de her sætninger. Har lavet de andre, men de her sætninger driller. Man skal analysere dem og oversæt dem til tysk. Husk på hvilket led der er hvilket kasus på tysk: Børnene vasker forældrenes bil. Børnene spiser en kage. Moderens kage smager godt.
  • hjææææææææææælp

    Forumindlæg
    hey, jeg skal skrive en analyse af rappen "lykkelig luder" er gået igang men kan simpelhen ikke skrive mere har ikke engang 1 side og skal have 3.. er desperat eller bare en rettelse af hvad jeg har ville være dejligt:)
  • Begrebsdefinition i problemformulering

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som kan fortælle mig, hvor vidt man "må" skrive en definition af et begreb i sin problemformulering? Dvs. skrive den specifikke definition af fx kultur i selve problemformuleringen, og bruge denne som afsæt for sin analyse som lideledes beskrives i problemformulering...