Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 16461 til 16480 af 45450
-
Disposition - Emner?
ForumindlægSidder og laver min Dispositon til Mundtlig engelsk FSA og kom så til at tænke på de forsellige emner . Jeg er lidt løbet panden mod en mur, har intet emne at skrive om! Vil finde et godt emne der samtidig er intresandt, Har i nogle forslag ? -
Anbefalinger?
ForumindlægHej allesammen! Jeg ville høre, om nogle af jer, kender til nogle engelske forfattere, der er gode at beskæftige sig med? Hvis ja, kan I så skrive jeres anbefalinger i tråden? Det er bare til frilæsning, så niveauet må gerne være lidt udfordrende. Mvh Rosekide! -
Hurtig hjælp
ForumindlægNogen der har nogle artikler man kunne bruge til emnet: Overvågning af Londons gader? Fagene: engelsk og samfundsfag.. Mangler en såkaldt terrorlov og nogle tekser for og imod overvågning.. Sys ikk jeg kan finde noget? -
Nyttige ting til FSA.
ForumindlægHej alle. Ud over de basale ting som pc, ordbøger og skrive, regne og -tegnemidler, er der så andet ekstra, som jeg ville have nytte af at eje? Jeg ville også gerne vide, om der findes nogle fantastisk gode grammatikopsamlinger til tysk og engelsk? Alle forslag er gode :P - Kevin -
SRP - Oscar Wilde
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive en SRP (fagene er Engelsk & Historie) om Oscar Wilde, og om det victorianske samfund og dets værdier. Anyways, min historie vejleder bad mig om at finde en historisk kilde som jeg kan lave en kildekritisk analyse ud fra, men jeg har haft nogle problemer ... -
Præcisering af AT-problemformulering
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder og skal til AT-vejledning i morgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal vinkle mine underspørgsmål til AT. Jeg har naturgeografi og engelsk. Jeg har valgt at mit fokus skal ligge på klimaforandringer og de problemstilling der følger med det. Jeg har valgt at analy... -
AT og borgerretighedsbevægelsen
ForumindlægHej med jer. Jeg har AT i denne uge, i fagene Engelsk og Historie '''A'''. Jeg har valgt og skrive om Rosa park, og måske sætte fokus på hvilke fremskridt hun gjorde for den afro - amerikanske befolkning. Men så skal jeg self også have noget engelsk ind over det. Jeg ved... -
Titanic (havet)
ForumindlægHej. Har impulsivt valgt at skrive om Titanic til årets AT emne; havet. Jeg har fagene historie A og Engelsk B. Dog er jeg meget i tvivl om hvordan havet kommer i centrum med dette emne. Indtil videre har jeg tænkt, at man vha. engelsk kunne se Titanic filmen og lave en analyse af den. I histor... -
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
kkk
Forumindlæghjælp! skal skrive en opgave i historie på 8 sider omkring kkk.. er ved at få stress.. da jeg har svært ved at finde den information jeg skal bruge.. nogle der måske kan hjælpe? på forhånd tak! ' Problemformulering: hvorfor opstod ku klux klan? Redegørelse: (lille møde jul... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
Sproglige billeder
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med en analyse, men jeg er i tvivl om, hvilke underkategorier disse sproglige billeder hører til. Med underkategorier mener jeg metafor, talemåde, besjæling og personicering/personifikation. Jeg håber, nogen vil hjælpe med at få dem placeret. Hans hjerte smeltede - på kl... -
mundtlige ekamen
ForumindlægHej Hvis man blander datid og nutid sammen når man taler engelsk, kan en engelsk talende stadigvæk forstå dig? -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Romulus udnævnt som opgaveredaktør i Engelsk. -
Gammel dansk eller ny dansk
ForumindlægHvordan skelner man på engelsk mellem hans og sin, som man gør på dansk -
Fra STX til IB
ForumindlægHej Går på STX 1g, med Engelsk A, Samfundsfag A, Matematik B. Jeg har tænkt lidt over at skifte til IB her efter sommerferien. Men jeg ved ikke om det ville være for svært at starte på 1ste år, uden at have haft en Pre-IB. I Engelsk fik jeg 7 mundlig - 10 skriftlig til eksamen i folkesko... -
Bedømmelse ønskes! (Eng. A)
ForumindlægEftersom jeg rgundet sygdom afleverede min engelske stil én dag for sent, har min lærer varlg ikek at give mig karakter, hvilket pisser mig af! Jeg har lagt meget arbejde i mit essay og det eneste jeg har fået som kommentar er: Fin fortolkning - men knudret og kompliceret sprog. Skal lige underst... -
Social arv og Submarino
ForumindlægJeg skal skrive SRP om social arv med udgangspunkt i romanen Submarino, så derfor ville jeg høre om nogen har lavet en god opgave om social arv, som jeg kunne få lov at kigge lidt på til inspiration. Eller hvis nogen har lavet en rigtig god analyse af Submarino er jeg også interesseret i det (i... -
AT- hvilke metoder?!
ForumindlægJeg skal op i mundtlig AT i morgen, hvor jeg ikke helt har styr på hvilke metoder og teorier jeg har brugt. Jeg har fagene dansk og psykologi, hvor jeg i redegørelsen har gjort rede for hvorfor folk udvikler spiseforstyrrelser igennem Freud og eriksons teori. Dernæst har jeg analyseret en dokumen... -
kortfilm
ForumindlægHej jeg hedder pernille, og jeg har desperart brug for hjelp. jeg skal aflevere en analyse på "life is a bitch" men kan ik finde en side hvor jeg kan se den. kender i et sted hvor jeg kan se den p.s. hvis i ikke har mulighed for at svare senest den 26/3 så bare glem det den skal afl...
