Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16481 til 16500 af 20009
-
In der Höhle des Löwen; unsere Stasireise
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i tysk mundtlig imorgen, og har trukket teksten "In der Höhle des Löwen; unsere Stasireise" af Christine Resties. Er der nogen der måske har arbejdet med det, og kan hjælpe mig? Den hører under emnet Plicht und moralisches Handeln, alt det her med Stasi og DDR.... -
Ånden slumrer i stenen...
ForumindlægJeg har tit i dansktimerne hørt citatet "Ånden slumrer i stenen, drømmer i planten, vågner i dyret og kommer til bevidsthed i mennesket", der efter sigende skulle være fra Friedrich Wilhelm Joseph von Schelling. Jeg har forgæves forsøgt at finde orginaludgaven, som jeg stærkt formoder... -
3 sætninger
ForumindlægNogen, der kan være behjælpelige med at se tre tyske sætninger igennem. Tak på forhånd. Ich reise um 11 Uhr nach Berlin Jeg rejser til Berlin klokken 11. Jeg går en tur Ich gehe spazieren Ich habe die Liebe meines Lebens gefunden. Jeg har fundet mit livs kærlighed. -
Die Sechs Schwäne
ForumindlægHej alle.. Jeg har lige i dag været oppe at trække teksten: "Die Sechs Schwäne" i tysk. Jeg har nu 24 timers forberedelse, og ville høre, om i ville hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1. Er den første konge som farer vild, den samme konge som bliver gift med den lille pige? Der er... -
udvidet navneform
Forumindlæghej alle hjælpsomme tysk eksperter.. sidder her og laver noget tysk, som omhander udvidet navneform.. har temmelig meget brug for en hjælpende hånd til at rette det som jeg har lavet (er nemlig ik så god til tysk :S) dansk: vi håber at det vil lykkes dig at få billeter. arbejderne siger, at de... -
AT8
Forumindlægsom rigtig mange andre 2.g elever, skal jeg også lave AT8-synopsis, der munder ud i en skriftlig del, og en mundtlig årsprøve. emnet er krig, medier og teknologi. krig er obligatorisk, men man kan selv vælge mellem medier og teknologi. jeg har valgt medier, og fagene tysk og samfundsfag (de to... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen :) jeg har en kæreste der skal til optagelsesprøve inden hun kan starte i 1.G på et alment gymnasium. hun skal op i: Dansk Matematik Fysik/kemi Engelsk Tysk. har i nogle gode ideer til hvad hun skal øve? og om der evt. skal læses nogle noter inde fra jeres opgave session? på f... -
Bolig til studerende
ForumindlægHej!,. Vi har et værelse til en studerende, der skal studere på Odense Universitet (eller på gymnasiet (HF) i Søndersø). Du kan eventuelt ringe, hvis det har interesse. Vores tanke er, at du spiser med her om aftenen mod et mindre beløb. Der er busforbindelse til universitetet. Min kone og jeg... -
Procentregning!
ForumindlægDen tyske fabrik BASF øgede fra 1972 til 1989 sin produktion med 33%. I samme periode reducerede fabrikken sit udslip af organiske stoffer i floden Rhinen med 90%. Hvor mange procent er udslippet pr. produceret enhed reduceret? Er lidt i vildrede... Så kunne godt lidt hjælp til at komme igang...... -
Gode sætninger og tips
ForumindlægHej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk, muntlig og skriftlig Engelsk, muntlig og skriftiglig Tysk, muntlig og skrift... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
mangler lige lidt hjælp igen
Forumindlægjanandersen du har lige tilføjet nogle rettelser til er oversættelse jeg havde lavet. Men ved ikke om jeg har gjort det rigtigt. dansk: i denne tekst hører vi om Martin Samer, som har haft økonomiske problemer med sine forældre. tysk: In diesem Text hören wir von Martin Samer, der wirtschaftli... -
Gas og krudt
ForumindlægHej.... Jeg står til pt. at skulle skrive en opgave, som har overskriften Krig, Medier og teknologi. De to fag som skal blandes er Historie og Kemi. Er der nogen som har en idee til emne eller som ligger inde med materiale til mine forslag. De er flg. - Tyskernes udvinding af nitrogen fra luften... -
ejestedord
ForumindlægJeg er meget i tvivl om ejestedordene.. Her er en lille oversættelse.. håber nogle vil hjælpe mig.. først den danske: Gaven er til dine forældre/jeres sønd/min veninde/deres barn/hendes børn. den tyske: Das Geschenk ist für deine Eltern/euer Sohn/meine Freundin/sein Kinder/ihre Kindern -
Mangler realtime hjælp til tyskrettelser
ForumindlægHej Jeg har et tysk essay, som jeg skal bruge hjælp til at rette i. Så vil jeg høre om der er en, der vil hjælpe mig med at oversætte dem via mail. Jeg har nemlig ikke mulighed for at besøge denne side på min egen computer. Derfor ville det være en stor hjælp, hvis der er en der kunne tænke sig ... -
ordbøger/medicin kompendier
ForumindlægHej derude, Jeg har følgende til salg: Tysk-dansk ordbog (550 sider for: 55 kr,-) Fremmedordbog (641 sider for: 70 kr,-) Medicin kompendium bind 1 (1294 sider for: 400 kr,- MEGET BILLIGT) Medicin Kompendium bind 2 (2545 sider for 400 kr,- MEGET BILLIGT) Skriv gerne en privat besked hvis du skull... -
en lille sætning
Forumindlæghi :) jeg har et problem med at oversætte den sætning på tysk: Børnene skulle hentes i børnehaven senest kl. 15.00 og mange cafeer og restauranter blev lukket i disse dage. problemet er fordi jeg ik ved hvordan jeg oversætter "hentes" for jeg mener det er genitiv men r ik sikker?? hå... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej...
