Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 16501 til 16520 af 48880
-
9. Klasses eksaminer
ForumindlægHej. Jeg er på vej mod eksaminerne og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan de eksaminer foregår i 9. Klasse. Jeg skal op i dansk, engelsk, kristendom og fysik. Har i nogle gode råd til eksaminerne og hvad man skal læse op på? Mvh kinna -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej, Jeg vil rigtig gerne, øve mig på Dansk A skriftlig eksamen. Derfor spørger jeg, om der er nogen herinde, der kan hjælpe mig, med at give mig links eller pdf til gamle eksamenssæt. Det er lige meget om det er fra STX, HF eller HHX. Tak på forhånd! -
HJÆLP SØGES
ForumindlægHej...!Jeg er ved at skrive en stil om integration men har brug for lidt hjælp til nedenstående spørgsmål. Hvilken betydning det har, at det danske samfund rummer mange forskellige nationaliteter og kulturer.Giv dit bud alle svar er gode..Kenneth -
haster skal op kl 12 .30
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Skal op i AT imorgen og har ikke helt styr på det hele endnu. Har koblet dansk og biologi sammen. jeg ved ikke hvordan jeg skal start og hvordan det for går i hos min lærer.. p.s det er åresprøver... har skrevet om aldous huxleys fagre ny verden. -
Er du en venligsjæl??
ForumindlægHej folkens. jeg har en opgave, som jeg skal afleverer imorgen... men jeg har et problem.!. Hvad menes der med at ”danskerne vil have en vare, der kan fortælle en historie”? Giv eksempler hvordan skal det forstås? Plz KnUs CaMz.... god jul -
Emne til essay
ForumindlægHej! Jeg står for at skulle skrive et essay i dansk, med fuldstændig frit emne. Men lige i øjeblikket er jeg ikke så god til at tænke abstrakt, så jeg ville høre om der er nogen, der kan komme med nogle idéer til et emne? Tak :) -
Hjælp med karakterer (hurtigt spørgsmål)
ForumindlægI dansk til mundtlige og skriftlige fik jeg samlede karakterer 8.. så spørgsmåle er runder den så op til 10 eller runder den ned til 7? Jeg har også en anden samlede karakterer på 2,1.. runder den så op til 4 eller runder ned til en 02? -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
stor skriftlig opgave på 3 år hhx
ForumindlægHej, står og skal til at vælge hvilket emne jeg vil skrive om.. har valgt følgende fag: IT-A og Dansk-A hvor IT-A er hovedfaget.. har i nogle forslag hvad jeg kan skrive om ? (: - På forhånd tak.. -
Nemt - Matematik
ForumindlægI 1994 havde centeret i alt 41451 besøgende. En opgørelse viser, at 31% var tyske turister, 18% var andre udenlandske turister. Mit spørgsmål: Hvor mange danske turister besøgte centret i 1994? -
Emne?
ForumindlægHeej Jeg går i 1.g og skal have AT her i næste uge. jeg har bare ikke noget emne. Vores to fag er kemi og dansk og det går på argumentation. Jeg er ikke helt sikker på hvad man kan vælge, men ville hører om der var nogen 2. eller 3. g'er som er klogere på det:) Knus -
Hvor dårlig skal man være for at få 02? ?
ForumindlægJeg skal op i kortfilm her på tirsdag, men jeg føler ikke at det er lavet så grundigt/ at jeg har været så dybt nede i den... Så jeg tænkte på hvor hvor lidt/meget der skal til for at få 02? Mundtlig dansk er i forvejen ikke min stærke side... skal op i prøveform B -
DF og EU
ForumindlægHaii er i gang med en eksamen om dansk folkeparti og ville hører om der er en som kan hjælpe med et spørgsmål som er: Hvorfor er det gået så godt for DF med EU valget og hvorfor der er så mange partier som er modstander af Eu er gået så meget frem? Håber der er en som kan hjælpe -
Operation Dagsværk
ForumindlægDeltager du?Har hele skolen en kollektiv fridag, eller får man fravær?Hvor stor en andel delager fra din klasse? -
Hæren
ForumindlægDet er en lille måneds tid siden, at jeg fik brev fra hæren – de ønsker angiveligt min frivillige deltagelse i deres små julelege jf. 4 mdr. i trøjen. Jamen små venner dog:DET KUNNE ALDRIG FALDE MIG IND!Jeg nærer intet ønske om at lege krig i et mudderhul med løst krudt … hele mit liv har jeg vie... -
hjælp til rejseansøgning
ForumindlægJeg har skrevet en ansøgning, som jeg søger hjælp til at finpudse. Den er på dansk og omhandler International ungdomslejr i Tyrkiet. Hvor man kommer til at bo i lejren i 2 uger og hos en værtsfamilie i en uge. På forhånd tak. :) Hej Jeg har med stor interesse læst artiklen om de 3 uger gratis f... -
Er bagud i skolen generalt.
ForumindlægHejsa alle Her på det sidste er jeg begyndt at komme en del bagud i med skolen. Det skyldes henholdsvis for meget tid foran computeren (Som så var WoW. Har dog taget mig sammen og stoppet). Dette er skyld i at min arbejdsindsats er blevet dårlig og at mine karaktere er faldet fra middel t... -
Hjælp til lille spansk oversættelse
ForumindlægHåber der er nogle der måske vil rette mine småfejl, og eventuelt forklare fejlene hvis det er..Dansk:César er en moderne spanier på 35 år. Hans kone er keramiker og hedder Tere. Deres søn hedder Adrián og er fire år gammel. Familien bor i Colmenar Viejo, en lille by der ligger ca 33. km norvest ... -
Faglige krav i England.
ForumindlægHejsa, Jeg har siddet og overvejet, at tage en BSc i Neuroscience i England på Queen Mary University of London. Jeg kan dog ikke helt forstå de entry requirements der bliver bedt om. Det er således: "A-levels: Typically ABB or above at A2 level from three subjects, including at least a ... -
Medicinstudiet
ForumindlægHej Jeg er oprindeligt uddannet fængselsfunktionær og bestod i den forbindelse alle mine eksamener med karaktere over 10. Min sidste eksamen bestod jeg med et 13 tal. Jeg er gået i gang med en hf over 3 år. I år har jeg Dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau og Samfundsfag på B-niveau og skal til...
