Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16581 til 16600 af 27496
  • Alkan vs alkyn

    Forumindlæg
    Jeg har læst at en alkan bliver til en alkyn hvis man fjerner et H-atom Så fx methan CH4 bliver til methyl CH3 Men det gælder da ikke ved fx propan C3H8 som skulle blive til propyn C3H4 Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå det?
  • Absorptionsspektre

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle hvad absorptionsspektre er??
  • Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX

    Forumindlæg
    Jeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d...
  • Procent for karakter

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ??
  • Fe3+

    Forumindlæg
    Hvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner?
  • Emissioner So2

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvordan får jeg nedbragt HCL og So2 i forbindelse med afbrænding af biomasse Jeg tilsætter aktiv kul, samt bikarbonat lige nu. Håber på hjælp
  • Er polære grupper og funktionelle grupper ens?

    Forumindlæg
    Hej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens?
  • Radioaktiv

    Forumindlæg
    Hey folkens, Jeg vil spørge om hvad det vil sige at en kerne er radioaktiv??
  • Fremstilling af alkohol - gæring

    Forumindlæg
    Til eksamen skal jeg kunne forklarer: 1) Hvordan et sukkermolekyle (C6H12O6) kan nedbrydes til to ethanolmolekyler og to CO2-molekyler. 2) Hvad der sker helt præcist i kolben og bægerglasset. - håber der er nogle derude der kan svarer på disse spørgsmål? :)
  • Blanding af ...

    Forumindlæg
    Hej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :)
  • lærer

    Forumindlæg
    er der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D
  • spørgsmål

    Forumindlæg
    hvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen
  • spørgsmål til redox. HJÆLP!

    Forumindlæg
    jeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for...
  • reaktionshastighed

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med et eksamensspørgsmål? Du skal fortælle om begrebet kemist reaktionshastighed og faktorer, der påvirker reaktionshastigheden.
  • Ionvandring

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare ionvandring for mig??
  • Redox reaktion af kobber og salpetersyre

    Forumindlæg
    8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-)
  • Udskillelse af Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare, vedhæftede figur? Det handler om udskillelse af acetylsalicylsyre (aspirin) helst hvad der sker step by step
  • Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation....
  • Nedbrydning af acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal have lidt hjælp til, hvordan nedbrydningen af acetylsalicylsyre egentlig foregår?? Er der nogle der kan forklare mig, om der er forskel på det og så på hydrolyse?? - Tak :-))
  • Fældningsreaktion

    Forumindlæg
    Hey, sidder med et lille problem da vi har om fældningsreaktioner: NaOH + AgNO3 -> NaNO3 + AgOH2 Jeg har afstemt den til det resultat men tjekkede efter og der findes intet stof som hedder AgOH2 så hvad ændre det sig så til? Har ikke kunne finde noget på Google.