Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 16601 til 16620 af 170163
-
Årets priser
ForumindlægJeg er igang med opgave 5.5. i IØ-A opgavebogen. Hvor kan jeg finde noget hjælp? -
AP - almen sprogforståelse - eksamen: Hvad skal jeg øve mig på? + gode råd
ForumindlægHej alle, Her på fredag skal jeg op i AP-eksamen, som består af en skriflig prøve i den almene del, hvor kernestoffet er syntaktisk og morfologisk analyse af sætninger. Deruodver er der en latin-del, der består af simpel analyse af latinske sætninger, samt oversættelse. Jeg har desværre ikke f... -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
Kemiolympiaden
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogle der ved, hvor stor viden man skal have for at kunne deltage? Jeg har set lidt på opgaverne, og dem fra 1. runde ser da ikke værst ud, men nogle af dem fra fx. det internationale er godt nok det rene volapyk for mig.. Kan man f.eks. deltage i 2007/08 udgaven, ... -
Nogle der har bogen "Socialret" som PDF?
ForumindlægEr der nogen der har bogen "Socialret, Forsørgelse og beskæftigelse" af Klausen, J.; Schultz, Trine (2017) som PDF bog? Det ville være en kæmpe hjælp! Det skal dog være den fra 2017. Håber nogle kan hjælpe. - Sophie -
Årsprøve/eksamen --> bange, nervøs of fortabt! :S
ForumindlægSkal snart op til årsprøve i kemi B, og er MEGA nervøs ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overhovedet!! Jeg kender de opgivede emner og er gået igang med at læse og tage noter, men problemet er merel, hvordan jeg skal gribe hele oplægget an når jeg står inde ved tavlen og holder oplægget fo... -
kolde krig
Forumindlægredegør for hvordan verden så ud under den kolde krig. hvordan skal jeg beskrive det? at rusland og USA var imod hinanden. -
Imperialisme 1870-1914, europæer erobre verden
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i en historie opgave om imperialisme og der to spørgsmål jeg har svært ved at svare, jeg håber i kan hjælpe. 1. Giv eksempler på imperialismens følger for Europa- og for lande, der blev kolonier. 2. Har imperialismens tidsalder stadig konsekvenser i dag? Håber jeg kan får h... -
Eksamenssnyd???
ForumindlægHej folkens!!Jeg har lige brug for en ekspertvurdering omkring en lidt speget situation, jeg er havnet i.Til skriftlig eksamen i Samf. i tirsdags laver jeg delopgave C, hvilket en anden pige fra min klasse også gør. Spm. 3 i den delopgave minder en del om en aflevering vi lavede tidligere på året... -
Martin A. Nexø: 'Pelle Erobreren - Den store kamp
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til " Den store kamp" som jeg håber, at få svar på. Hvad vil han med sin tale? Appelformer udfra talen? -
Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad. -
You've got a friend - Kim Fupz
ForumindlægNogen der har læst novellen? Og eventuelt kan fortælle mig moralen? -
HJÆLP AT-Mennesket i forhold til naturen i fagene psykologi C og bioteknologi A
ForumindlægEr der nogen der har gode ide, med hensyn til hvad jeg kan skrive om i AT og overemnet er mennesket i forhold til naturen. Jeg tænket på den helende naturen, hvordan man kan bruge naturens helbredende kræfter? OSV. Hjælp til problemformuleringer -
udviklingsproblematikker i Østafrika med særlig henblik på Zambia - Samf. A NaturGoe. B
ForumindlægJeg har brug at vide noget om Zambias udvikling i forhold 2015-målene. Jeg har virkelig svært ved at finde noget om det. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender en god hjemmeside eller evt. kender noget til udviklingen i Zambia. MVH Karlen -
Argumentér imod Liberal A's skatteforslag HJÆÆÆLP!
ForumindlægJeg skal argumentere økonomisk og politisk imod Liberal Alliances skatteforslag, som de kommer til udtryk i citatet nedenfor. Jeg er helt blank, nogen der vil give mig nogle foreslag til hvad en god argumentaion imod det kunne være? tusind tak på forhånd. Vi har i dag verdens højeste skattet... -
Analyse af natursynene a J. P. Jacobsens novelle Mogens
ForumindlægHej Alle. Jeg skal i gang med en analyse af J. P. Jacobsens novelle Mogens, hvor jeg blandt andet skal analysere natursynene fra de forskellige personer. Jeg taler her om, hvordan Mogens, Kamilla, Justitsråden og Thora opfatter og ser naturen. I baghovedet skal jeg have darwinismen og naturalis... -
Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme
ForumindlægJeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-) -
KEMI A EKSAMENSSÆT MAJ 2008 (GYM 2008-10-1) gammel ordning - HASTER EKSTREMT!!!
ForumindlægHej kemikere der ude :) Er der nogen der ligger inde med besvarelserne til de tre opgaver til kemi eksamensættet mandag den 26. maj 2008? Opgaverne hedder: 1) Phosphater i spildevand, 2) Myggemiddel, 3) Adrenalin Jeg plejer at klare det selv, men er virkelig tidsnød denne gang, er aaalt for stres... -
Generel hjælp til matematik på A, B og C niveau i TI-Nspire
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg udviklet et elektronisk hjælpemiddel til TI-Nspire i form af en hjemmeside (https://solve-x.dk), hvis formål er, at guide gymnasieelever igennem deres respektive matematiske samt TI-Nspire relaterede problemer. Dette er fuldstændig GRATIS, om man vælger at melde si... -
Opgave doping(anabolske sterioder) idræt c og biologi a
ForumindlægHej. Jeg er igang med AT og skal aflevere meget snart, så ville hører om der var nogle der lå inde med noget omkring doping(anabolske sterioder) i AT-sammenhæng, sådan at jeg lige kunne få de sidste point i skabet? :) Hilsen Malene
