Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16601 til 16620 af 20009
-
24 Timers eksamen
ForumindlægJeg sidder lige nu til 24 timers forberedelse til mundtlig tysk eksamen. Derfor ville jeg høre om der var nogen som havde arbejdet med teksten, '' Mach die Augen zu und spring! '' af Klaus Kordon. Eller muligvis bare kunne give et resume af teksten Mvh -
Analyse i DSO'en Hjælp!
ForumindlægHej studieportal. Skal have hjælp da jeg ikke rigtig ved hvordan man skal analyser i samtidshistorie. Min Problemformulering: Jeg vil redegøre for Nazisternes vej til magten, dernæst vil jeg analysere Hitlers rolle og effekterne for det tyske rige. Har lavet redegørelsen, men er simpelthen i tviv... -
--JEG KAN IKKE FINDE UD AF ENGELESK--
ForumindlægHJÆLP jeg går i 7.klasse det vil sige at jeg har haft engelsk i 4 hele år . men jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man taler -udtagelsen ( staves ) kan jeg godt finde ud af men hvordan man taler eller skriver kan jeg ikke finde ud af. i tysk syntes jeg det er næmmere at forstå. jeg ved ik... -
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Analyse i DSO'en Hjælp!
ForumindlægHej studieportal. Skal have hjælp da jeg ikke rigtig ved hvordan man skal analyser i samtidshistorie. Min Problemformulering: Jeg vil redegøre for Nazisternes vej til magten, dernæst vil jeg analysere Hitlers rolle og effekterne for det tyske rige. Har lavet redegørelsen, men er simpelthen i tviv... -
Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg skal oversætte noget tysk, og jeg er lidt lost nu! F.eks. skal jeg oversætte: Huset, som han har købt, er meget dyrt. Das Haus, das er hatte gekaut, ist sehr teuer. Er det rigtigt?? 2) Har du hørt hvad læreren har sagt? Hast du hört, was der Lehrer gesagt hatte. Håber nogen vil hjælpe. P... -
rettelse af 2 sætninger..
Forumindlæghåber der er nogen der kan rette de tyske sætninger (: - Det, der er sket, kan vi desværre ikke ændre. Was, es ist passiert, sind wir nicht ändern. - Det bliver ved det, jeg har sagt. Es wird auf, was ich gesagt haben. -
Elektriske udladninger????
ForumindlægJeg er helt blank. Jeg ved ikke hvad elektriske udladninger er. Der står: Allerede omkring 1850 havde tyske videnskabsmænd opdaget, at elektriske udladninger også kan foregå i glasrør, hvorfa det meste af luften er suget ud. Der fremkom dog ikke gnister men istedet gav den tilbageværende fo... -
HJÆLP
ForumindlægHej Folkens Jeg vil lige hører om hvad jeg kan skrive om da min overemne er '' wir in Deutchland'' ? Jeg skal nemlig op i mundtlig tysk,og tænkte derfor på om I lige godt vil hjælpe mig til at komme igang, da jeg skal aflevere den imorgen... På forhånd tak -
første verdenskrig
Forumindlæghej har et par spørgesmål som jeg ikke kan svare på. KAN DU SAMMENLIGNE MED NAPOLEONS OG HITLERS FORSØG PÅAT EROBRE RUSLAND? HVILKEN KATASTROFE LUREDE 20 ÅR UD I FREMTIDEN I FORLÆNGELSE AF DE HÅRDE FRE... -
rettelse, meget kort!
ForumindlægHey, nogen der vil rette disse to sætninger på tysk? Nogen har åbnet døren, men hvem kan det have været, tænkte Andreas. - Jemand öffnete die Tür, aber wer wurden es, dachte Andreas. Enhver kunne se, at nogen havde været i lejligheden. - Jeder konnte sehen, dass jemand hatte in der Wohnung ... -
rettelse, kort!
ForumindlægNogen der vil rette de tyske sætninger? Kunne han mistænke nogen? -Konnte er jemand Verdacht? Han forstod, at han selvfølgelig ikke kunne mistænke enhver, der boede i huset? - Er verstand, dass er natürlich nicht jemand vermuten, wer in dem Haus lebte. -
Matematik
ForumindlægHvor mange minutter er [1 - 4del] af et døgn? 360 minutter. 29. Facit som decimaltal. 30. Facit som decimaltal. Omregn: 31. 45 L = 32. 3081m = 3,081 km På et krydstogtskib var [2 over 5] tyskere, [1 fourth] englændere og [1 over 10] danskere. Resten var hollænder... -
Hjælp til disposition ;D
ForumindlægHeej alle sammen Jeg skal op i tysk her til juni ;s Jeg vil gerne bede om jers hjælp til det ;D Mit overemne er: Jung in Europa og mit underemne er: Liebe und Freundschaft Nogle der kan hjælpe med at lave nogle punkter jeg kunne snakke om ;D På forhånd tak ;D -
Tvivl enkelt sætning
ForumindlægHejsa, sidder lige fast her. Vil gerne skrive "Man har regler om, hvor gammel man skal være." Direkte oversat fra dansk får jeg det på tysk til: "Man hat Regeln für, wie alt man sein soll." Synes det lyder MEGET forkert! Og hvis I vil vide, hvor min tvivl ligger, så er det i... -
En rar sjæl, der har tid til at hjælpe?
ForumindlægEn rar sjæl, der har 10/15 minutter til at gennemgå min tysk disposition for stave-, formulerings-, taste- og grammatikfejl. - Mere end velkommen til at se på sætningsopbygningen? Skal siges den skal afleveres i morgen - den er allerede gennemgået én gang, men ville prise mig lykkelig for, hvis ... -
En træls sætning
ForumindlægHvordan oversætter jeg sætningen: Efter en ferie savner jeg ofte mine klassekammerater. Mit bud er: Nach einen Ferien ich oft meine Klassenkameraden vermissen .. Jeg synes den er svær, da ordet ferie altid er i flertal på tysk, men jeg skal jo bruge den i ental. Er desuden også i tvivl om jeg kan... -
Berlin Muren
ForumindlægHej. Er der nogen der kan kort fortælle om Berlin muren? opbyggelse, grunden til det, rusland og de allierede? etc. Kh. Wisshnem ;) PS. har læst på nettet, men bare en kort fortælling har jeg brug for, har nemlig ikke tid til at skrive et resume af det. Skal nemlig op til tysk eksamen imorgen :-O... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
Hvilken artikel
Forumindlæghej! Jeg skal til tysk eksamen på tirsdag, og jeg har fået en regel som jeg vil høre om der er nogle der kan bekræfte passer, og eventuelt uddybe lidt på hvis i har nogle guldkorn? ;) Jeg ved godt der er undtagelser, men den er også mest ment som en generel regel. hvis det slutter med e så er de...
