Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16661 til 16680 af 48964
-
Tæller afleveringer ind i mit snit?
ForumindlægJeg går i 1.g lige pt, men jeg undrer mig over om mine afleveringer har nogen betydning for mit snit, eller om det kun er årskarakter og eksamen, der tæller -
Årskarakter vs prøvekarakter
ForumindlægHvordan fungerer årskarakteren i et fag, som man har aflagt eksamen i? Jeg har hørt noget om, at den tæller lidt med. Det skal nok lige siges, at jeg er på den nye gym-reform. -
analyse af novelle
ForumindlægNogen der ligger inde med en analyse der har fået to-cifret karakter? Kunne godt bruge en til hælp i eksamen imorgen som insperation! Mvh -
Internetside
ForumindlægHey Skal til eksamen i dansk nu på onsdag og har fundet en side , som er kanon. Er det muligt jeg downloade den så jeg kan kigge på den mens jeg er offline? -
Hvad er det? :s
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling (eksamen) i morgen, og er lidt usikker på hvad der karakteriserer følgende ting, håber i kan hjælpe mig :) - En artikel - En roman - En novelle - Et læserbrev - Et essay Håber i kan forklare mig det, så jeg kan huske det i morgen og ... -
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
Årskarakter >< Eksamenskarakter
ForumindlægHej alle sammen Nu er det sådan, at jeg skal til en mundtlig eksamen her om små tre ugers tid, og jeg har fået en årskarakter i pågælende fag, som jeg ikke just er stolt af. Selvfølgelig vil jeg meget gerne gøre det super godt til eksamen, der for er mit spørgsmål: Vil min årskarakter have eff... -
Klage...
ForumindlægHej, jeg afslutter i år samfundsfag og billedkunst, og jeg ville gerne vide, om jeg havde mulighederne for at klage ang. min samfundsfagskarakter. Problemet er således, at jeg i første omgang (1.standpunktskarakter) fik 7, hvorefter jeg til en test fik 12, men jeg fik 10, som årskarakter efterføl... -
Tilmelding til enkeltfagskursus
ForumindlægHejJeg ville høre hvor man kunne tilmelde sig enkeltfagskurser via internettet????Enkeltfagskurser i fx historie, samfundsfag osv.Hilsen Marie K. -
Eng-Eksa
ForumindlægHej derude. Jeg skal afslutte STX med engelsk som sidste eksamen. Jeg tænker på, hvordan man skal gribe eksamenen an? Endvidere tænker jeg på, om der er nogen, der kan henvise en til analysemodel, som eventuel de har brugt eller som egner sig til en engelsk eksamen. Jeg håber meget på svar, da je... -
Øv.. Fra 10 til 00 :( ..
ForumindlægHejsa.. Jeg blev "en smule" overrasket, da jeg i dag skulle tjekke mine skriftlige karakterer.. Det viste sig, at jeg i mit bedste fag, hvor jeg ligger på en klar 10'er i standpunkt og årskarakterer, havde fået 00.. Jeg ved der er mulighed for at klage, men fik besked på, at når... -
Hurtig spørgsmål
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvordan eksamen foregår i kemi? -
Den kolde krigs afslutning
ForumindlægHej folkens, Jeg skal udfra nogle kildetekster opstille en problemformulering/problemstilling og besvarer denne i en synopsis.. Nøjagtigt til en normal historie eksamen. Mit problem er, at jeg slet slet ikke kan opstille en problemformulering udfra disse tekster. Overemnet er den kolde krig. Jeg ... -
Deduktiv og komparativ metode
ForumindlægHej. Ligesom alle andre sidder jeg og forbereder mig til AT eksamen. Jeg skriver i fagene samfundfag og historie, hvor historie repræsenterer den humanistiske metode. I min første problemstiling bruger jeg den samfundvidenskabelige metode, hvor jeg har skrevet i min synopsis, at jeg kommer f... -
Mellemkrigstiden og Hitlers Nazi - Tyskland
ForumindlægHej folkens! Sidder i min 24 timers forberedelse til min historie eksamen og kan ikke gå igang. Jeg har trukket emnet "Fra Verdenskrig til Verdenskrig" med fokus på mellemkrigstiden og Hitlers Nazi-Tyskland. Er der nogen der har nogle noter omkring det eller kan give mig ideer til hv... -
Nazisme - Kunst og arkitektur
ForumindlægHej allesammen! Håber der er nogle kloge hoveder, der interesserer sig for historie, som kunne hjælpe mig lidt! Jeg har trukket et spørgsmål til eksamen, som lyder "Den tyske nazisme med fokus på kunst og arkitektur i Det 3. Rige". Jeg skal have skrevet nogle små resuméer af nogle te... -
Andrew Potters syn på autenticitet
ForumindlægHej :-) Jeg har lige brug for lidt hjælp. Jeg skal bruge Andrew Potter og hans kritik af autenticitet til en perspektivering til mundtlig eksamen næste uge. Potter bruger et eksempel på mislykket autenticitet: Han fortæller historien om en fransk familie (mener familien er fransk), der sælger al... -
AT projekt- emne: Pirater
ForumindlægHej ! Jeg går i 3.g og skal til at gå i gang med årets sidste AT-projekt som skal afsluttes med en eksamen. Overemnet er havet og jeg har tænkt at mit underemne skulle være pirater (tænker mere specifikt somaliske pirater). De to fag jeg tænker at kombinere er historie og engelsk hvor jeg overve... -
hjælp til religion søges.
Forumindlægda jeg skal op i religion (eksamen mundtlig) inden længe ville jeg lige høre om der er nogen der ved eller for den sags skyld sidder inde med nogle ekstemporaltekster, som bruges til eksamen, så jeg kan øve mig lidt. det kunne være fedt. på forhånd tak. -
Snyd
ForumindlægHej under eksamen så vidste jeg ikke at onenote befandt sig ved ikon, vil det gør noget? Altså vil den synkronisere når den er på ikon, men jeg har ikke brugt onenote jeg har kun brugt word til eksamen
