Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 16701 til 16720 af 48309
-
En københavner i Jylland analyse
ForumindlægNogen der kan hjælpe med symbolerne i essayet "en københavner i Jylland"?? -
Svar på fp9 2025? hjælp
ForumindlægEr der nogle som kunne hjælpe med nogle af de spørgsmål i morgen til mat u. og m. hjælpemidler???? er virkelig nervøs, har ikke fulgt efter i timerne pga. noget personligt derhjemme. hvis ikke er det helt fint, ved bare jeg struggler i morgen. Skriv hvis i har svar til bare nogle af dem i lø... -
Hvad betyder
ForumindlægHvad betyder det når der som adgangskrav står følgende: En højrere forberedelses ekamen (hf-enkeltfag) uden overbygning, men med seperat overbygningsbevis Nogen der kan fortælle mig hvad et seperat overbygningsbevis indebærer -
Kemi opgavesæt 2018
ForumindlægHej Er der nogen heirnde som har lavet opgavesættet i Kemi A juni 2018 med netadgang? -
Årskarakter
ForumindlægHej. Jeg undrede mig over om årskarakter er en helhedsbedømmelse for året? Der nogle der siger ja, mens andre siger nej og derfor er jeg forvirret. -
Kan jeg benytte et emne selvvalgt fra et AT-forløb, til SRP?
ForumindlægHej folkens. Som I kan se af overskriften, så har jeg et spørgsmål vedr. SRP... Det er sådan, at jeg i sommers var til årsprøve i AT, hvor vi selv valgte emner, problemstillinger , materialer osv. Jeg valgte Israel-Palæstina konflikten med henblik på to-stasløsningen. Fik topkarakter til årspr... -
Odysseen
ForumindlægI Nittende sang vers 180 til 184 står:180 Minos's Søn var den kække Deukalion; han er min Fader, 181 Mig han avled foruden Idomeneus, Landets Behersker. 182 Denne paa snablede Skibe med Atreus's Sønner i Leding 183 Drog til Ilios hen; mit hædrede Navn er Aithon, 184 Jeg var den yngste, mi... -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
hvad er presseetik
Forumindlæghjælp giv lige en kort forklaring på hvad presseetik er. det vile være sådan en hjælp :-) -
Engelsk Stil!! w000t!!
ForumindlægHej! Jeg har en stil for til mandag. Man kan vælge mellem "A Goat for Christmas" , " The Shoes" og " What's the Use of Wings?" Jeg har valgt om skrive om "The Shoes", og har tænkt på måske jeg skriver om ham iraker som kast en sko på George Bush. Så min... -
Forfatterens egen kommentar i tekst
ForumindlægJeg er ved at læse en bog, hvor forfatteren pludselig har valgt at skriver en kommentar i romanen. Hvor litteraturhistorien er det et typisk træk, at forfatteren gør således? -
hvad mener han?
ForumindlægHejJeg har engelsk stil for, men der er et par punkter hvor jeg ikke helt forstår hvad min lærer vil have mig til at skrive:- The point of view- The structure/compositionDet er et essay om en bog. Skal jeg bare skrive -hvilken vinkel den er skrevet fra til "point of view"?Og hvordan kan... -
hjælp til SRP og gode metoder
ForumindlægHej derude Efter ferien skal jeg starte i 3.g og er lidt nervøse for SRP. Jeg vil gerne være forberedt indtil der, men jeg ved slet ikke hvilke to fag er en god kombi. Min studieretning er med kemi A, matematik A og fysik B Jeg vil rigtig gerne høre de forskellige kombi og hvilke emner kunne ... -
mississippi burning
Forumindlægnogen der har set filmen, som vil fortælle hva den hanlder om .. ? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle jer der går i 3.g ! hva skriver/skal i skrive om i studieretningsprojekt ? jeg har valgt område som græsk matematik? er der nogle som har gode ideer til hvad jeg evt. kan skrive specifikt om? har tænkt lidt på phytagoras, men ved sku ikk lige helt hvad jeg kan skrive om i det emne?... -
Abstract, hvor i opgaven?
ForumindlægNu er jeg kommet så langt i min opgave at jeg skal til at skrive mit abstract. Så er det så bare lige jeg gerne vil høre hvor abstract'et skal være i opgaven? På en side for sig selv? Foran indledningen? Bagerst? eller hvor? Og så skal jeg bare lige være sikker: det tæller med i de 12 sider,... -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Huntington og 'Civilisationernes sammenstød'
ForumindlægNogen der skal op i Huntingtons tese om civilisationernes sammenstød? Hvis ja.. hvad har I tænkt på at komme ind på omkring metoder?? -
Hvordan laver jeg en anmeldelse af en bog ?
ForumindlægJeg skal skrive en anmeldelse på 1A4 side, om bogen "Føtexsøen", men jeg kan ikke komme igang.. Er der nogen der evt. kan fortælle mig hvordan man kommer igang med en andmeldelse og hvad man generelt skriver om, i deltaljer?? -
dokudrama/dramadok
ForumindlægJeg ved hvad de begge er, men er der ikke nogle forskelle som ISÆR karakteriserer dem?
