Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16781 til 16800 af 27496
-
[H3O+]
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med noget bioteknologi - kemi, hvor jeg skal svare på nogle spørgsmål til et forsøg. Et af spørgsmålene er, at jeg skal finde ud af hvad [H3O+] er.... Er det M (molar massen) jeg skal finde ? På forhånd tak :) -
bioethanol
Forumindlæghej alle. jeg har et spørsmål om kemi, bioethanol og benzin, jeg håber der nogen kan hjælpe mig. tak er der forskel mellem bioethanol og benzin som brændstof - molekylært og energimæssigt.? -
HJÆLP - Udtrække fedt fra Peanuts???
ForumindlægHejj.. Jeg har en opagve i kemi, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtsyre.. Plzz hjælp. -
udtrække fedt fra peanuts??
ForumindlægHejj.. Jeg har en opagve i kemi/fysik, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtstof? Plzz hjælp. -
Forsøg til emnet metaller
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig fysik/kemi snart og der er 6 enmer jeg kan komme op i hvoraf et af dem er metaller hvilke (enkle) forsøg kan man lave til det emne?? -
kemiingeniør - DTU
ForumindlægHej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå? -
3.g opgave
Forumindlæghey... jeg regner med at skrive 3.g opgave i kemi, ville høre om der er nogle gode forslag. jeg er rimelig åben, men helt blank mht emne... -
hva betyder fældningsreaktion?
Forumindlægheeeej..hvad betyder ordet " fældningsreaktion(er)" ?er stødt på det i forb. med kemi...har på nuværende tidspunkt ingen ordbog. :Shåber nogen kan hjælpe..mange taaaaaaaaak :D -
polær binding
Forumindlæghej jeg er igang med at lave en kemi rapport og har brug for lidt hjælp.hvad er karakteristisk for et polært stof og for et upolært stof.og hvordan har et polært det sammen med et upolært stof. -
hældningskoefficient
ForumindlægJeg er i gang med at lave kemi rapport om Nernst lov, dog er jeg i tvivl om hvordan jeg finder hældningskoefficient ud fra min graf, som er retliniet...er der nogen der kan hjælpe? -
Afstem reaktionsskema
ForumindlægNogen der har lavet opgave A og B i denne vedhæftede opgave? Eller vil fortælle hvordan man gør, har slet ikke ikke naturvidenskablig linje med kemi, så er lidt lost.. ? Håber der er nogen der vil og kan hjælpe:-) -
Opskriv reaktionsskema
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en kemi opgave? Opskriv reaktionsskema (strukturformler) for følgende additions-reaktionerne a) Hex-3-en og hydrogenchlorid b) But-2-en og dichlor -
program til fysik
ForumindlægFinder et program til fysik, som minder om det lille program til kemi, som hedder kemiassistent? Det skal være til fysik på B-niveau. Altså nogen med mekanisk og termisk fysik. -
Ingen ioner ved elektrolyse af Eddikesyre
ForumindlægI kemi har vi fået et spørgsmål der siger: Hvorfor er der ingen ioner ved elektrolyse af eddikesyre? Jeg har haft meget bøvl med spørgsmålet og kunne virkelig godt bruge noget hjælp! :-) Vh Hjælpmig21 -
Polystyren
ForumindlægHej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation -
pKb-værdien for NaOH ???
ForumindlægHejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim -
Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen
ForumindlægJeg skal i min Fysik/kemi rapport svare på dette spørgsmål: Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen - Jeg skal derved vise det. Er der nogle der her lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål? -
acetone på sår
ForumindlægJeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent. -
Hjælp til eksamenssæt.
ForumindlægEr der nogen der har lavet eksamenssættet i Kemi fra august 2008? - der er nemlig mange opgaver jeg slet ikke kan overskue, har dog lavet hele opgave 1. hjæælp? -
Optagelsesprøve til stx HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?
