Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16781 til 16800 af 43092
-
Aboginals children - OPG.
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en opg. om aboginals children, the stolen generations. Jeg har ledt over alt på nettet, for at finde korte historie (som virkelig er sket) omkring nogle som er blevet taget fra deres familie. Men jeg kan ikke finde noget, jeg har søgt på google - men det gør bare en forvi... -
Ideer til AT-emne : Visioner og forudsigelser
ForumindlægEr fuldstænding på bar bund, hvad angår et emne til min 2.g AT årsprøve her til sommer.. har ikke noget emne, så tænkte på, om der var nogen der evt havde nogen gode idéer til det :) Har/har haft fagene: MAT A, Kemi B, Fysik B, Dansk A, Historie A, samf C, idræt C, Naturgeografi C, billedkunst ... -
Spørgsmål til eksamen.
ForumindlægHejsa. Hvilken typiske spørgsmål bliver man oftest stillet til AT-eksamen? Jeg har fagene engelsk og historie. Jeg har desværre smidt alle mine guldkorn i min synopsis. Jeg har f.eks skrevet hvilken metoder jeg ellers ville have brugt, til at belyse sagen fra en anden vinkel. Det var dumt af mi... -
24 timers eksamen - kold krig problemstillinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har lige nu 24 timers eksamen i historie og har trukket kold krig 1945 - 1989 Mine kilder er: Atlanterhavserklæringen, engelsk bekymring for sovjetisk dominans, procesaftalen, trumandoktrien, Churchill tale om jerntæppet og en oversigt over amerikanske dokrier Har svært ved at... -
the boy on the left had no future. the one on the right...
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen om en uges tid, og en af de mulige emner at komme op i er som overskriften lyder 'the boy on the left had no future. The one on the right is a talented star pupil' der skal laves en analyse og fortolkning og mit problem er altså således at jeg ... -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både... -
Hjælp
ForumindlægHejsa :) jeg skal til at lave synopsis til en AT opgave som omhandler : med overemnet : " Kroppen i tykt og tyndt"" hvor mit underemne er "Wrestling" .Hvor fagkombinationernen kan være : " Engelsk/medie Historie/ idræt . Overvejer at indrage noget omkring gladia... -
Gyserhistorier med sorte katte?
ForumindlægHej dejlige mennesker :) Jeg er i gang med at skrive en engelsk stil, om sorte kattes fremtræden i gyserhistorier. Til dette har jeg brug for nogle eksempler på nogle historier, hvor de sorte katte rent faktisk er med i plottet. Indtil videre har jeg Adgar Poes novelle "The Black Cat... -
1984
ForumindlægHej jeg skal skrive AT i forbindelse med Romanen (og filmen) 1984 af George Orwell. Emnet skal være noget i stil med overvågning og at være på. Men det er ikke så fastlagt. Jeg har skrevet nogle tanker/spørgsmål/tekst som jeg har svært ved at lige at få formuleret til spørgsmål som hænger sa... -
Taxonomiske niveauer
ForumindlægHej, har lige et spørgsmål ang. taxonomiske niveauer (som man jo også bruger i engelsk). Skal til historieeksamen imorgen og vil rigtig lige have svar på det her :) Har lavet en problemformulering til eksamen i historie der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder liges... -
AT 2014 emne og fagkombination med madreklamer i dansk?
ForumindlægSå er det snart frist for valg af emne og fag til AT.. Emnet i år blev jo mad og mennesker.. Er der nogen der har foreslag til kombinationer af fag med dansk A ? Jeg ville rigtig gerne analysere nogle madreklamer i dansk, men har svært ved lige at se hvilket andet fag jeg kan få til at indgå, og... -
Første- eller andenhåndskilde eller... ?
ForumindlægHej. Jeg skal foretage en kildekritisk analyse af en kilde, som handler om en krigskorrespondents oplevelse af det første gasangreb under 1. verdenskrig. Teksten står i en grundbog til historie, og det er skrevet ud fra personens oplevelse af angrebet, men jeg er dog i tvivl om det så er en først... -
Lektiehjælp tilbydes i København af universitetsstuderende
ForumindlægHej. Jeg er en 20 årig fyr, der studerer matematik-økonomi på universitetet i København. Jeg er snart færdig med 2. semester og har haft fag som afsætning, lineær algebra, erhvervsøkonomi, mikroøkonomi osv. I gymnasiet havde jeg 5 A-fag og disse var: Matematik, Engelsk, Dansk, Historie og Samfu... -
Tidligere årskarakteres betydning for fremtidige årskaraktere?
ForumindlægHej alle. Mit spørgsmål er hvor om/hvor meger en tidligere årskarakter betyder for årskarakteren næste år. Jeg går på STX, og har lige afsluttet 2.g med fuldt pensum. Jeg fik dog 00 i årskarakter i både engelsk, dansk og historie (dvs. nogle skriftlige og nogle mundtlige), som jeg har på A. Jeg ... -
Hjælp til oversættelse af en sætning
ForumindlægHej! Jeg har følgende sætning, som skal oversættes fra dansk til engelsk, men jeg er lidt i problemer med "bevæger sig ned": "Herfra udvikler historien sig på yderst nervepirrende vis, og seriens hovedperson bevæger sig ned i en underverden fyldt med farer" Jeg har overveje... -
Metode
ForumindlægJeg er i gang med færdiggøre min AT-synopsis, men er kommet i problemer ved metode afsnittet i min første problemstilling. Jeg har valgt at skrive i fagene, engelsk og historie. Jeg har valgt at dykke ned i fænomenet stenalderkost. Min første problemstilling lyder på; hvad er stenalderkost? Nu er... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
AT EMNE- Trekantshandel
ForumindlægHej jeg har brug for noget hjælp til min AT. Jeg har valgt at skrive min AT i historie og engelsk, hvor emnet er trekantshandel. Indtil videre er jeg ikke kommet på en god problemformulering eller fundet det rigtige område indenfor trekantshandel, som jeg vil fokusere på. Er der nogle der kan hjæ... -
HJÆLP TIL AT EMNE OM HAVET
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til at finde et at emne om havet. Jeg er på ingen måde (overhovedet) interesseret i naturfaglige fag, såsom biologi og naturgeografi, men derimod er jeg oprigtigt interesseret i dansk, psykologi, historie og engelsk. Jeg er simpelthen på bar bund når det kommer til emn...
