Almen studieforberedelse (AT)

AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)

05. februar 2015 af adsafadfdsafdasf - Niveau: A-niveau

Hej SP,

Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fysik? Historie, tænker jeg, kan man vel altid bruge... Engelsk måske? Så jeg vil høre om i evt. har nogle gode foreslag? 

Mvh 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. februar 2015 af peter lind

Biologi med betingelser for liv på andre planeter, aminosyrer på meteorer

Matematik med for eks. fejlrettende koder og hemmelige koder


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. februar 2015 af Emma2200 (Slettet)

Religion? Jeg skrev om overtro indenfor grønlandsk eskimokultur, dog med biologi i stedet for fysik og det var vildt spændende!


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. februar 2015 af gadefrede (Slettet)

Filosofi.

er vi alene i universet, og hvis ikke, hvorfor er vi ikke blevet kontaktet af andre eksistenser?

- Sandsynligheden for at der findes liv andre end os er så stor, så hvorfor er vi ikke blevet kontaktet af nogen endnu. Dette er Fermix paradox og er et yderst interessant emne at tage op.

læs evt:

http://waitbutwhy.com/2014/05/fermi-paradox.html


Svar #4
08. februar 2015 af adsafadfdsafdasf

#2

Emnet handler om liv andre steder i universet, ikke overtro(!?)

#3

Filosofi er ikke tilbudt på mit Gymnasium, så den går ikke.

Jeg valgte i sidste ende Fysik (B) og Matematik (B) 

(deadline var i Fredags) 

Mvh adsafadfdsafdasf


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. februar 2015 af Emma2200 (Slettet)

#4
Nu var det sådan jeg valgte at bruge faget, fordi det passede til emnet dengang, men der er jo flere muligheder end bare den ene ;)

Held og lykke med det i hvert fald :)


Skriv et svar til: AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.