Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16801 til 16820 af 43092
-
Hvor lang bør min diskussion være?
ForumindlægHej med jer :) Jeg har efterhånden skrevet 15 sider på min SRP, og er nu i gang med at skrive min diskussion. Men, jeg er lidt i tvivl om, hvor lang min diskussion bør være? Jeg er bange for, at jeg kommer til at gentage mange ting, jeg allerede har nævnt i min analyse og fortolkning. Lige p... -
Mangler du noget at lave?
Forumindlægsidder her med en engelsk opgave, men vil gerne have en til at rette den for fejl eller evt. sætninger der kunne forbedres. Den er på B nivau (HH) og er en oversættelse af et brev.hvis du har tid og lyst så drop et svar og så vil jeg maile den til dig :) -
hjælp
ForumindlægHej.Er der nogle som kan hjælpe mig. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, nu er det sådan at jeg ikke er skide god til engelsk, men har alligevel valgt det på a-niveau. Jeg ved ikke om jeg hurtigt skal vælge det om, men alternativet er godt nok et fag, som jeg har fået en god karakt... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der nogle idéer til hvad man kan skrive om i DIO? Overemnet er 'globalisering' og jeg skriver i fagene dansk og engelsk... I behøver ikke svare om, hvordan jeg skal finde frem til det, men hvis I blot kunne angive nogle emner, ville det være super! -
tiderne
ForumindlægNår man fx. skal skrive i førnutid, så skal der det der HAR på? Ellers bliver det til NUTID og ikke FØRNUTID, er det rigtigt forstået? Ligesom: Jeg løber <- NUTID Jeg har løbbet <- FØRNUTID Når man så skal oversætte dette til ENGELSK, gælder den samme regel? I run <- NUTID I have r... -
Non fiction analyse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive et engelsk essay, hvor jeg skal analyser en non-fiction tekst. Jeg er lidt i tvivl om hvordan den skal sættes op. Nogen der kan hjælpe. Måske I har en skabelon til hvordan den skal sættes op eller en af jeres gamle opgaver. Tak på forhånd. -
Dansk Til Win XP MCV 2005
ForumindlægHej Jeg har installeret windows XP media center version på min PC efter den var gået ned, men nu er sproget engelsk, før var sproget dansk. Nogen der ved hvordan jeg kan få sproget til at blive dansk igen? ::2835:: -
a,b og c
ForumindlægHEJ..... jeg har et meget kort spørgsmål her. Hvis man nu går på HF og man har fået et 7 tal efter den ny skala i Engelsk og det er på B man har det hvad skal jeg så gange min karakter med???? og det samme nu hvis det var et fag på C eller A? Håber nogen ka hjælpe tak på forhånd -
Lektiehjælper søges
ForumindlægJeg er en pige der går i 2.g på gymnasiet og har brug for lektiehjælp til bla tysk, engelsk og fysik. Jeg bor i Københavns området. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en lektiehjælper? -
Terminsprøve
ForumindlægJeg skal op til skriftlig engelsk terminsprøve i morgen, og jeg vil gerne have nogle ting på det rene. Hvad er det vigtigste at huske? mht. grammatik og det væsentligste man skal huske mht. sprog. Også til sidst - Hvis i kender nogle hjemmesider hvor man kan øve grammatik, så tast dem lige ind. ... -
Artikel - hjælp søges - HURTIGT!!
ForumindlægHej. Jeg har en engelsk (artikel) aflevering til i morgen. Artiklen skal handler om en kendt person som har problemer i sit liv. Kunne være rart med feedback. Mit mål er at komme op på et 10 - tal, er det muligt? -
udtale ordene
ForumindlægHej, jeg kender en hjemmeside på nettet, hvor man kan skriv engelske ord op og høre, hvordan de udtales, men jeg har desværre glemt adressen. Så hvis der er nogle, der kender lignende sider og vil smide et linket herind, ville jeg blive glad. Tak :) -
English literature
ForumindlægHej gutter og gutinder. Jeg har fået "English literature" i mundtlig engelsk. Jeg er blank på, hvad jeg kan snakke om, da jeg har fået afivde, at shakespear, skulle være utrolig svær at snakke om. Nogle tips? -
Er det rigtigt?
ForumindlægHvis man siger sådan: There’s still some opposition against the prevalence of the English. Bliver det så ikke sådan nogenlunde oversat til: Der er dog nogen modstand mod udbredelsen af engelsk.? :) -
Fejl i test?
ForumindlægEr der ikke en fejl i engelsk grammatik - "Hvilken tid står teksten i?", spørgsmål 1? Korrekt svar er angivet til nutid eller udvidet tid. Det korrekte svar må være datid eller udvidet datid? Ulla -
Linjeafstand
ForumindlægNår omfanget af studieretningsprojektet skal være 15-20 sider, er det så med almindelig eller halvanden linjeafstand? Og hvis det er med almindelig, må man så alligevel godt vælge halvanden linjeafstand, som jo er standard for de fleste opgaver? -
Flere undervisningsvideoer online
ForumindlægHej alle, Så har vi lagt flere undervisningsvideoer online og vi vil meget gerne høre hvilke kommentarer du har til vidoerne. Du kan se undervisningsvideoerne her. Har du ideer til hvilke emner vi skal lave video om? Så kom gerne med dine ideer som svar til dette indlæg. Studieportalen.dk -
Forståelse af min problemformuerling
ForumindlægJeg har fået udleveret min problemformulering, og kan se de 2 taktonomiske niveauer (redegørende, analyserende og vurderende). Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg præcis skal komme ind på. Jeg vil helst ikke lægge spørgersmålet ud offentlig, da jeg er bange for at det tages som snyd? :s S... -
SRO ... hvad skal man efter den er skrevet
ForumindlægHvad skal man efter man har skrevet den færdig.. troede man skulle op til en prøve med den.. men åbenbart ik.. hva så? -
Populationsgentik, sandsynlighedsregning , CTD
ForumindlægJeg mangler inspiration til problemstillingen "Vuder til sidst hvor mange færinger i Danmark, som formodes at have gendefekten. Jeg ved: -Hvor mange færinger der er bosat i Danmark. - Hvor mange færinger der har CTD - Hvor mange færinger der er på færøerne, og hvordan fordelingen af aleller...
