Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16801 til 16820 af 24089
-
Hvilken tid - Cecil Bødker
ForumindlægHejsa. Skal til prøveeksamen på torsdag, og der skal jeg have lavet en analyse af Vædderen. Jeg er okay i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken litteratur tid Cecil Bødker skriver i. Er der nogen der kan hjælpe, for jeg synes ikke jeg kan finde ud af det... -
Antagonist eller agonist
ForumindlægHejsa Jeg skal lave en kemisk analyse af stofferne i HAART behandling mod HIV: 1. Atazanavir 2. Abacavir 3. Etravirin Mit spørgsmål er om alle stofferne er antagonister eller er de agonister? Er også lidt i tvilt om hvordan man kan anlysere deres kemiske struktur... :) -
Eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op i old imorgen, og er ret nervøs, er forvirret hvordan det foregår? Skal man læse teksten og så analysere det? Min lærer sagde husk at vi ikke skulle referere det, men det kan jeg ikke lade være med. Er ret lost. :( -
SSO - identitetsdannelse via sociale medier
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive SSO i dansk og samfundsfag, om identitetdannelse via sociale medier. Er der nogle der ude som lægger inde med et par ideer til et værk jeg skal analysere i min opgave? På forhånd tak :) -
Teoretikere- skizofreni
ForumindlægJeg skal analysere en case i psykologi, hvor jeg skal undersøge hvordan det påvirker et individ at blive diagnosticeret med skizofreni Jeg er dog i tvivl om hvilke relevante teorier og teoretikere jeg kan bruge i denne sammenhæng Er der nogen der har nogle gode bud??? Har virkelig brug for hjælp -
redegørelse længde??? overfladisk
ForumindlægJeg skriver om overgangen fra senrepublikken til den tidlige kejsertid i min SRP (historie og engelsk) Jeg har et redegørende spørgsmål, som lyder: Der ønskes en redegørelse for senrepublikken, herunder Gajus Julius Cæsars liv samt den tidlige kejsertid Min redegørelse fylder omkring 7 sider, h... -
Hvad er IPSC?
ForumindlægJeg skal analysere denne artikel i biologi: https://www.cell.com/cell-stem-cell/fulltext/S1934-5909(17)30238-2#secsectitle0030 IPSC går igen flere gange, men jeg har ikke helt forstået hvad det er, og jeg har prøvet at google det, men finder ikke frem til noget -
"The american dream" - afroamerican
ForumindlægHej. Hvad er den Amerikanske drøm, og i forhold til afro-amerikaner ;(( Nogle som har en retorisk og sproglig analyse af; Malcolm X . The ballot or the bullet, og President Obama’s commemoration of the 50thanniversary of the March on Washington :(( -
Søger hjælp i statistik
ForumindlægHej jeg har to fag i statistik på HA. Det ene er kvantitative analyser i SPSS, hvor jeg søger hjælp. Det andet er statistik med Megastat, hvor jeg søger hjælp. Skriv her hvis du er interesseret, da jeg her får en mail, og ikke tjekker herinde :) -
Formanalyse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået til opgave at forminddele "Der Vogelfänger bin ich ja", og jeg er meget i tvivl, om jeg har gjort det rigtigt. SKulle jeg være så heldig, at der er en, der ligge inde med en analyse af arien? -
Flashback og beretning
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og laver en analyse af Vandreren af Pontoppidan. I store dele af novellen bliver der tænkt tilbage på før Stavnsbåndets ophævelse, men det som jeg er i tvivl om, er om det er flashback eller beretning. Er der nogle, som måske kunne fortælle den præcise forskel mellem... -
SRP hjælp, please :-)
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til et af spørgsmålene i min srp, spørgsmålet lyder som følgende; Foretag en analyse af virksomheden med fokus på værdikæden. Indtil videre har jeg kun lavet en regnskabsanalyse, men jeg er lidt på bar bund hvad jeg mere kan fylde på det spørgsmål? ... -
SSO om Nelson Mandela
ForumindlægHejsa. jeg skal snart til at igang med min sso om apartheid i sydafrika. er der nogen der ved hvordan man skal analyser et citat: har tænkt mig at bruge: I am prepared to die. - nogen der kan hjælpe mig? -
Kortfilmanalyse af Gråvejr
ForumindlægJeg er i gang med at analysere kortfilmen "Gråvejr"; men jeg er srødt på spørgsmålet: "point of no return", hvilket jeg ikke helt kan finde ud af, hvor det er. Nogen der kan hjælpe? -
"Villy af Charlotte Weitze
ForumindlægHej :) Jeg sidder her med en analyse af novellen Villy. Jeg skal kunne perpektivere "Villy" til "Den lille rødhætte" og jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme igang. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig ? På forhånd tak :) -
Nyere Noveller (1990 og frem)
ForumindlægHej. Mit fordybelsesområde er Nyere noveller (1990 og frem). Jeg skal perspektivere til Catwalk. Men jeg har ingen ide om hvilken novelle jeg skal analysere og perspektivere til Catwalk. Det ville betyde utroligt meget, hvis i havde nogle noveller, som man kunne perspektivere til Catwalk. På fo... -
Mundtlig dansk eksamen - novelle
ForumindlægJeg har brug for hjælp til valg af novelle, som handler om længsel. Det er op til den mundtlige dansk eksamen, men jeg har svært ved at finde en god novelle om længsel, som man kan analysere, og snakke i lang tid om. Så det ville være rart hvis nogen havde nogle gode forslag:) -
Oversættelse af 2 sætninger?! :D n_n
ForumindlægHejsa! Vil I ikke hjælpe mig med at analysere og oversætte 2 sætninger: 1) I de sidste 10 år er Tyskland blevet er mere populært turistland. 2) Sidste år overnattede turister 20,3 millioner gange i Tyskland. Mange tusind tak på forhånd! :) -
Rettelse af opg.
ForumindlægVed analyse af en kemisk forbindelse A, der består af kobber og oxygen, fandt man i en prøve på 2,24g et indhold af oxygen på 0,25g og af kobber på 2,00g. Skriv formlen for A. Jeg vil gætte på: CuO (kobberoxid) -
Diskursanalyse - Obama
ForumindlægEr der nogle som har lavet en diskurs analyse af Obama's tale i Kairo 2009? Jeg skal lave en diskursanalyse af talen, men den er virkelig lang, så ville spørge om der var nogle som ville hjælpe og hive de mest "centrale" punkter ud? På forhand tak :)
