Søgning på: religion b projekt. Resultater: 16821 til 16840 af 95145
-
Valg af fag og sag! HJÆLP
ForumindlægVille lige hører jer om det er en dårlig ide at vælge to C-niveau fag.. Mine lærer siger forskellige ting nemlig.. Har overvejet at vælge noget om biologi og religion som jeg jo som sagt har på C niveau. Nogle der har nogen ideer til sager? PLEASE.. Heeh!! på forhånd TAK! -
SKABELSESBERETNING
ForumindlægHEJ JEG HAR I MUNDTLIG KRISTENDOM VALGT AT HAVE NOGET OM DE TRE RELIGIONER: KRISTENDOMMEN; JØDEDOMMEN OG ISLAM: JEG KAN SIMPELTHEN IKKE FINDE NOGET OM SKABELSESBERETNINGERNE; KRISTENDOMMENS HAR JEG STYR PÅ; MEN IKKE DE TO ANDRE: ER DER NOGEN DER KAN FORTÆLLE OM DERES SKABELESBERETNINGER; ELLER H... -
Fysik og ....
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om Astronomi /Astrologi. hvordan de to har bevæget sig ud fra hinanden, hvor de før i tiden og op til renæssancen har været et. og jeg vil fortælle om forholdet mellem de to idag hvor astrologien bruger astronomiske beregninger til deres visioner om fremtiden.. men j... -
Emne til dio?
ForumindlægVores emne er noget med globaliseringen, individet osv. Vi har haft følgende underemner: - Global identitet og national identitet - Mediers indflydelse - Dansk udviklingsbistand - Miljø, økologi og klima - Religion og to andre jeg ikke lige kan huske.. Men har i nogle ide'er til hvad jeg ... -
Hjælp til studiestarts prøve
ForumindlægHej! Jeg skal til at starte på religion og vi har fået en studiestartsprøve. Nogle af opgaverne er meget nemme, imens der er andre jeg ikke kan finde noget om på internettet. Jeg kan heller ikke huske at have haft nogle af emnerne på gymnasiet. Det er 2 år siden jeg forlod gymnasiet, så det kan ... -
Ortodokse jøder
ForumindlægJeg står og er ved at skrive en aflevering i religion om ortodokse jøder. Jeg mangler svar på tre spørgsmål, så håber, at der er nogen der kan hjælpe:-) !. Hvilke regler følger retningen? 2. Hvor mange er der i denne retning? 3. Hvor lever denne slags jøder henne? Tak for hjælpen på forhånd. -
AT synopsis 2g
ForumindlægHejsa. Jeg er en stakkels 2g'er med nogle yderst uansvarlige lærere, som først nu har opgivet fagene til den AT-uge hvor jeg selv skal lave en synopsis og fremlæggelse. Nogle forslag til emner? Jeg kan vælge to fag ud af tre. Dansk Naturgeografi religion Hjælp mig, er helt blank! Venlig hils... -
Etiske krav.
ForumindlægSidder her og laver religion, og jeg ved godt hvad etiske krav er (de 10 bud).. Men syntes ikke jeg kan finde nogen grund til at gud stiller de krav til mennesket i bjærgprædikenen. Spørgsmål: Hvorfor stilles der etiske krav til mennesket i bjergprædikenen, som det ikke kan leve op til? -
Mordet på Gud - Nietzsche
ForumindlægHey... nogle som har læst mordet på Gud? Jeg synes den er ret svært at fortå. Nietzsche taler om det gale menenske som siger "vi har dræbt Gud" altså dræbt religionen uden at være klar over konsekvensen: men hvad bliver konsekvensen af Gud's død i følge det gale menneske? -
AT hjælp til Metode
ForumindlægHej.. Jeg skriver i fagene Biologi og Religion.. Jeg skriver om darwinisme og i Intelligent design.. Jeg har læst en del avis artikel, og læst i bøger om Intelligent design. Men jeg står med det problem at jeg mangler noget om metoder i min synopsis.? Nogen der kan hjælpe lidt med det..? Hilsen ... -
AT eksamen mandag!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal op i AT eksamen mandag morgen. Fagene er religion og samfundsfag. Emnet er terrorisme. Jeg er i vildrede mht. metoder - er der nogen, der kan hjælpe mht. forståelen af metoder? Hvis der er nogen, der har tid og lyst til at give lidt feedback på min synopsis, vil jeg meget g... -
metodeovervejelse
ForumindlægJeg kan se at mange har haft problemer med de brugte metoder. Jeg skriver selv om huntington og her indgår religion og samfundsfag. Jeg har ligeledes meget svært ved at se hvordan man skal forklare metoderne. Skal man eksempelvis forklare hvordan Huntington har brugt rduktion, objektivitet etc t... -
Nogle skønne ideer :) ?
ForumindlægHej Alle. Jeg er igang med AT (...) og har om KRIG. Fagene er Engelsk, Religion og Historie .... men jeg har absolut ingen forståelse for eller ideer til hvordan man skal gribe en AT-synopsis an ??? Og hvad kan jeg finde på af emner herunder??? Nogle ideer til hvordan man kan lave en kobling ml. ... -
Ska op i morgen! Hjælp!
ForumindlægJeg står og skal op i morgen tidlig! Er der ikk nogle der vil komme med nogle generelle råd om hvad man ska og ikke skal gøre! Jeg er så nervøs! Så håber lige i vil dele jeres fantastiske råd med mig! Er der en god måde at forberede sig på - noget man burde læse? - skriver i fagene religion og bi... -
Bioetik metode, teori og empiri
ForumindlægHej Jeg skriver i biologi og religion om den fremtidige fosterdiagnostik og det etiske omkring fravælgelse af børn for at få det mest perfekte barn. Er der nogen der kan forklare mig hvad metoder, teori og empiri det er i denne forbindelse? Håber i kan hjælpe mig, jeg har prøvet at kigge i nog... -
Hjællpp med eksamen ;-)
ForumindlægHey alle.. Er der ikke nogen der har været oppe til AT eksamen der kan give nogle gode råd om hvordan det foregår. Jeg har om dommedagsforudsigelser og klimaændringer i Naturvidenskab og religion. Jeg er helt lost ang. hvad jeg skal sige om metoder og om hvilke slafs spørgsmål lærerne stiller ;-... -
Hjælp til kreativt produkt
ForumindlægHej! Vi er tre piger der er i gang med projektopgave og vi kan ikke komme på nogen gode idéer til et kreativt produkt. De fleste laver en film, så vi vil gerne lave noget andet. Vores hovedemne er kulturel mangfoldighed, og vores underemne er religion og kultur i Helsingør. Håber i kan h... -
Lignelser
ForumindlægHeysa Jeg skal op til religions eksamen, men har forlagt mit papir med liste+forklaring over de forskellige slags lignelser. Hvis nogen var i stand til at linke til en lækker side eller noget i den retning ville det være guld værd :p håber der er en sjæl derude der viser sin næstekærlighed ved ... -
Plz Hjælp! Ingen svar og skal op imorgen.
ForumindlægKære studerende. Jeg er en 2.g'er, der imorgen skal op i religion, C-niveau. Jeg har læst som en tosset (pudse glorien;)) men der er nogen religionsbegreber jeg simpelthen ikke har kunnet finde nogen svar på... Håber på hælp. Teminologi Grundfortælling Helige tal indenfor buddhisme Kh... -
AT- Det arabiske forår
ForumindlægHej! Jeg vil skrive AT om Det Arabiske Forår. Vores overordnede emne er "Kampen for det gode liv". Men ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i? Står mellem samfundsfag/dansk og historie/religion. Hvilken kombination synes i er bedst, med henhold til fagenes metode, og at man skal k...
