Religion

Etiske krav.

10. oktober 2017 af Crookie (Slettet) - Niveau: C-niveau

Sidder her og laver religion, og jeg ved godt hvad etiske krav er (de 10 bud).. Men syntes ikke jeg kan finde nogen grund til at gud stiller de krav til mennesket i bjærgprædikenen.

Spørgsmål: Hvorfor stilles der etiske krav til mennesket i bjergprædikenen, som det ikke kan leve op til?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2017 af LaNat (Slettet)

Når Jesus i bjergprædiken gør de ti bud så super svære, så er det:
 
1: Fordi det er sådan, det er meningen, at de skal forstås. Gud er selv fuldkommen kærlighed og han har skabt os til det samme!

2: Fordi vi har brug for at kunne se, at vi aldrig har en chance for at blive gode nok til at frelse os selv! Jesus ønsker, at vi alle når frem til at sige til ham: ”Jesus, jeg kan ikke leve fuldkomment kærligt – du må tilgive mig!” – eller, som han lærte os at bede i Fadervor: ”Forlad os vor skyld”.

3: Og så kunne man spørge: Er det så lige meget, hvordan jeg lever? Nej, slet ikke. Det kommer frem i samme bøn i Fadervor: ”Forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere” – når vi møder Guds fuldkomne kærlighed gennem hans tilgivelse, så sendes vi derefter ud i hverdagen med denne kærlighed og tilgivelse for at give den videre til andre, er ihvertfald den måde man ser på det igennem Kristendommen ;)


Skriv et svar til: Etiske krav.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.