Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 16841 til 16860 af 325233
  • haster

    Forumindlæg
    er der nogen der sider med notater til buddhismen da hjemme er i meget velkommen til at sende mig det for jeg kan bare ikke finde hovede og hale i den religions retning og helst enden tirsdag .... det ville være til en stor hjælp tusind tak :) ps: mit mail ; [email protected]
  • interval

    Forumindlæg
    Hvis der står i en opgave at jeg skal tegne en graf inden for et interval hvordan gør jeg det på lommeregneren. Jeg har en texas 83 men det er det samme hvis du ved hvordan man gør det på en 84. Jeg forstår heller ikke om det interval skal begrænse grafen på y-aksen eller på x-aksen?
  • hmmm ligning

    Forumindlæg
    Hej.... Jeg sidder lidt med en ligning her er der ngn der kan hjælpe da jeg for den til 47 jeg skal kun forkorte ligningen.. den hedder sådan TG= 13.000.000+33x/x Nogen der kan være søde og hjælpe med at forkorte den da jeg få t sindsygt underligt resultat...?? mange tak
  • en diskuterende artikel om unge i det senmoderne samfund.

    Forumindlæg
    Hej Alle :) jeg skal skrive en diskuterende artikel om unge i det senmoderne samfund:/ problemet er at jeg ikke kan komme igang, er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig ? eventuelt lave opgaven mod betaling ?
  • HF fag

    Forumindlæg
    Hej! Må man gerne studere fagpakken til Socialrådgiver, hvis man har haft de samme fag ssom enkelt fag, men ikke er tilfreds med sine examens karakter?? Og må man søge optagelse på et andet Vuc for at få de fag?? Vh. Malou
  • Metode-rel+bio?

    Forumindlæg
    Hvilken metode benytter man i biologi og religion? Biologi er noget med at opsaette hypotese og afproeve osv. Men naar jeg har om stamceller, saa kan jeg jo ikke lige lave noget forsoeg.. Saa nogen der kan hjalpe med metode? :)
  • hurtigt spørgsmål til ms

    Forumindlæg
    Hej, har lige et spørgsmål.. Hvis man har et massespektrum hvor massetoppen er angivet (fx. M+• til 27), samt der er nogle andre toppe også. Hvordan kan man uden at vide, hvilke stof der er tale om, tegne stoffernes struktur, og molekyleformel? :)
  • Selve eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig samfundsfag (A-niveau) på tirsdag. Jeg har 24timers forberedelse. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogle der ved hvordan eksamen foregår og hvad man skal have med i sin fremlæggelse? Er lidt på bar bund.
  • ioner

    Forumindlæg
    Hej! jeg skal til fysik årsprøve på mandag. og mangler forsøg med ioner på 8.klasses niveau og har også utrolig svært ved at forstå det. Så hvis der er nogle der kender nogle gode forsøg om ioner, så ville det være rigtigt fedt! :)
  • levn/beretning

    Forumindlæg
    Hey er ved at lave en kildekritik af en kilde, men er kommet i tvivl om forskellen på levn og beretning og det jeg har læst rundt på nettet forstår jeg ik lige helt nogen der hurtigt kan hjælpe?
  • Giddens og The English Lesson

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP om Giddens' forhold og se på hvordan de kommer til udtryk i The English Lesson. Jeg vill bare høre, om der var nogle der havde lavet noget i stil med dette og evt. havde nogle guldkorn liggende, der ville være værd at have med? :)
  • hurtigt spørgsmål hjælp

    Forumindlæg
    Når man skal skrive om essay, så behøver man at lave sin egen overskrift, og f.eks. når man skriver om krig og finder nogle gode sætninger i bog skal man så skrive hvilken bog og sidetal i. Tak på forhånd
  • Reklameanalyse

    Forumindlæg
    Hej jeg laver en reklameanalyse og den reklame jeg analyserer sejler sig for neden. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad betydning spejlningen har. Min lærer siger at det har en betydning men ikke hvilken betydning. Kan ik hjælpe??
  • Kyoto aftale og våde enge

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg sidder her med en opgave i geografi til i morgen, hvori der et spg, der lyder sådan: Kan våde enge også være med til at opfylde Kyoto-aftalen? Jeg har ikke kunne finde noget på nettet om det, og vil blive meget glad, hvis der var en der kunne give mig et svar og en forklaring? M...
  • Diskussion i historie

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en SRP-opgave om kommunismen, og har fået denne problemstilling: "Diskuter og vurder hvordan kommunisternes intentioner om idealsamfundet udviklede sig" Hvordan kan jeg besvare dette uden at det bliver en redegørelse over de forskellige kommunisters holdninger? Er der no...
  • SDU OPTAGELSESPRØVE HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen af jer der kender nogen eller selv har været til unitest (optagelsesprøve) på SDU? Hvis ja, ved I om der er minuspoint, når man svarer forkert eller kan det betale sig at gætte, hvis nu man ikke er sikker på svaret. Jeg ser frem til et svar :) og tak på forhånd.
  • Videregående..

    Forumindlæg
    Hep hey.. Hvad var det jeg hørte med, at der vil komme en sektion med opgaver mm. til videregående uddannelser? Uha uha, det ville da være dejligt.. selvom jeg havde sidste skoledag i fredags :D
  • Atombomber over Japan

    Forumindlæg
    Hej............................. Er i gang med SRP. Jeg har om Atombomber over Japan, og er stort set færdig. Jeg mangle kun en analyse af Trumans beslutningen om at bruge bomberne over Japan... Spørgsmålet er hvordan analysere man en kilde....? Skal analysere Trumans memoris fra 1955.
  • en lille opg. uden hjælpemidler..

    Forumindlæg
    Hvordan gør jeg rede for at funktionen f(x)=2(1-(1/x)), x>1er en løsning til differential ligningen f'(x)= (y/(x(x-1)).På forhånd mange tak for hjælpen.
  • Integral regning

    Forumindlæg
    jeg skal best. værdien af integralet fra e til 2e af 1/x*ln(x)dxjeg går ud fra at man skal omskrive funktionen så man enten kan bruge partiel integration eller integration ved substitution.Er der nogen der har et bud på en omskrivelse?