Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16861 til 16880 af 72126
-
Særlige vilkår
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt på nettet (f.eks. uvm), men kan ikke finde de generelle regler for det at komme op på særlige vilkår (til eksamen) ? Nogle der kender en side med info? Eller som kan svare mig på om der ikke ligger et krav om et vist antal advarsler for (fysisk/skriftligt?) fravær, inden... -
gode råd til afgangsprøven?
Forumindlæghej. Jeg går i øjeblikket i 9.klasse hvilket jo så betyder at jeg skal til "eksamen" her i juni. Derfor søger jeg nogle gode råd til hvordan man bedst muligt forbereder sig både til det mundlige og det skriftlige... Nogle der har nogle gode teknikker og andre gode råd? Vile også gerne ... -
Spændingsfald
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg læser til Maskinmester og skal om nogle dage op til EL eksamen, hvor jeg kan resikere at trække spørgsmålet "Spændingsfald". Min mundtlige eksamen vare 45 min. hvor jeg så skal snakke i ca. 35-40 min. Men tænker sådan lidt "hvad kan man fortælle omkrin... -
mundtlig samfundsfag
Forumindlæghey guys. jeg går i 9. og vi har trukket samfundsfag mundtlig.. ville bare høre hvordan man ville kunne forberede sig til det??? -
Linære funktioner - vil I hurtig rette det her?
Forumindlæg1) y= 56x-62 (har bestemt det ud fra y2 og y1, forstår ikke opgaven siger at det er en lineære linje, når det ikke er det. Man får et andet resultat ved at trække y4 fra y3) 2) 2007 - 2008: 56. 2008 - 2009: 96 2009 - 2010: 96. 2010 - 2011: 70. gennemsnitlig vækst pr år. 63,6 Jeg synes ik... -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp... -
Hjælp angående "Kvinder i litteraturen"..
ForumindlægHej derude, Jeg har trukket "Kvinder i litteratuen", som mit fordybelsesemne til FSA-mundtlig dansk..Er der nogle der kan hjælpe lidt videre??..Jeg føler mig lidt ude på herrens mark!!! tak på forhånd,- mvh. Solsikke Ronja -
Til alle fag: At score 12 tallet ?
ForumindlægHej Jeg vil spørge om hvordan man score 12 tallet til mundtlige eksamner. For jeg vil meget gerne score et 12 tal. Hvad skal ´jeg gøre ? Skal jeg læse på uvms hjemmeside om hvad man skal kunne i de enkelte fag for at bestå og hvis man opnår alle punkter får man sit 12 tal. De faglige mål indenfor... -
TeknologiHistorie eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til TekHis eksamen mundtligt inden så længe og jeg ville hører om der er nogen der har nogle gode råd til, hvordan man skal bygge sin præsentation op? Skal man have (god) styr på de kendte tekster, man har gennemgået i løbet af året, eller er det ikke så relevant? Det skal siges,... -
Fysik A eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder her og forbereder mig til eksamen, og tænkte på om der mon er nogen, der ligger inde med noter om laseren? alt kan bruges :) På forhånd tak :) -
EngB eksamen
ForumindlægHelt enkelt, hvordan foregår engelskB eksamen? Kan det passe man skal læse et stykke op fra teksten? Lægges der meget vægt på perspektiveringen til det kendte stof? Hvad forventes der af en, skal man "bare" analysere og fortolke som i dansk? -
Hvor meget fysik i matematik?
ForumindlægJeg lyttede til en meget populær fysiker fra USA, og han talte lidt om moderne matematik, og sagde, at traditionelt set, så var det matematikerne der blev opfattet som "naturvidenskabens filosoffer", men tingene har ændret sig lidt og det er fysikerne der nu indtræder som de ubestrideli... -
ENGELSK A EKSAME
ForumindlægHej alle sammen! Der lige noget jeg skal spørger om, har snakket med nogle venner omkring mundtlig engelsk A. Vi har hørt at det bliver en rigtig rigtig svær eksame? Hvad skal man for at bestå engelsk A eksamen? altså hvad skal man kunne? hvad kræver de? Håber på at få et svar.. -
trenger fransk gymnasial eksamen inden juni.
ForumindlægHej.Jeg er ansøgende på arkitektskolen i Århus lige nu, men mangler fransk eksamen for at ha godkent mine gymnasiekarakterer. I Norge finnes det en ordning der heter privatisteksamen, hvor man leser på egenhånd uten lektioner. Finnes det en tilsvarende tilordning her i Danmark?Det gjælder gymnas... -
HJÆLP! Analyse, fortolkning af Niarn - Kommer aldrig igen video - hurtigt!
ForumindlægHey. Skal til mundtlig FSA i dansk imorgen og har trukket musikvideo. Har så valgt videoen Kommer Aldrig Igen med Niarn: http://youtube.com/watch?v=5hH6cbmK-5Q Jeg er helt på bar bund. Nogle der har analyseret den, lavet noget om den? Evt. har et analyse skema eller vil give en hjælpende hånd? -
SSO i Matematik
ForumindlægHej, ved godt der måske stadig er lang tid til december, hvor man skriver SSO men sidder og tænker på det nu. Jeg har tænkt mig at skrive i MAT har det på A niveau, er ikke specielt go men sådan normal. Er der nogle der kan anbefale at skrive sso i matematik, og hvad emne er godt, jeg tænker li... -
JURABØGER
ForumindlægHEJ JEG SÆLGER ALLE BØGER DU HAR BRUG FOR PÅ DET FØRSTE ÅR PÅ JURASTUDIET, SAMT STUDIESKIVEN MED KARNOVS-LOVSAMLING OG UfR DOMSSAMLINGEN. ALLE BØGERNE ER SOM NYE. INGEN KRØLLEDE SIDER ELLER NOTATER. NY PRIS: 3800 KR DIN PRIS: 2000 KR KONTAKT MIG PÅ KG_TRUE@HOTMAIL.COM ELLER 61 16 13 93... -
Blokstruktur v. semesterstruktur
ForumindlægHvad synes I? Fordele og ulemper? Er der nogle, der har haft erfaringer med blokstruktur, gode som dårlige? -
HASTER
ForumindlægJeg skal lave en fysik rapport om induktion og veksel strøm er der nogle der har lyst til at forklare noget om hvad det er. ? er totalt lost.. :s håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.. tusind tak.. -
Differentiabel - hurtigt spørgsmål!
ForumindlægOkay :) Kan man slutte at g(x)= x+sin(x) er differentiabel idet g'(x) = 1 + cos(x) ?? :) Altså man kan finde en differenskvotient for funktionen g(x).
