Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16881 til 16900 af 95433
-
Det skrå kast - Xslut mm.
ForumindlægHej jeg skal skrive en fysik rapport omkring de skrå kast, da det dog kun er på c, skal jeg finde beskrive de formler, der beskriver bevægelse med konstant hastighed og konstant acceleration. Dertil skal jeg udlede formlen med de korrekte antagelser og til sidst finde Xslut, evt. nogen som har ... -
Komisk zoom.
ForumindlægHej.. Jeg har 2 opgaver for, jeg skal ha' lavet i fysik til imorgen. Mit problem er bare, at min evne ikke lige er inde for dette fag, så det kunne være rart, hvis der er en der kan hjælpe mig på vej. Det er opgave 4 og 5 i følgende link: http://orbitcstx.systime.dk/fileadmin/filer/orbit_c_st... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
Svingninger (SRO)
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på den her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: C) Videnskabsteori Jeg skulle skrive det i Matematik og Fysik. Hvis nogen ville have opgave formuleringen er den vedhæftet neden... -
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Mekanisk energi i rummet ?!
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2009.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx evt... -
Alkohol-molekyler hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg sidder med molekyler herhjemme og læser til fysik eksamen, og prøver at lave nogle alkohol-molekyler med 4 C-atomer og 1 OH-gruppe. Jeg kan kun finde ud af en måde man kan lave den på, men der skulle gerne være flere. Nogle der ved hvor mange flere der kan laves? Og hvad deres stregfo... -
Bølger -diffraktion og interferens
ForumindlægHJÆÆÆLP! Jeg skal til mundlig eksamen i Fysik C og mit spørgsmål lyder således: Bølger - herunder diffraktion og interferens En mundlig præsentation af bølger med omtale af forskellige typer og grundig redegørelse for beskrivelsen af en bølge. Specielt ønskes redegjort for diffraktion og interfer... -
eksamen - atomer
Forumindlæghej alle sammen jeg skal til fysik c eksamen imorgen, jeg har 24 timer til at forberede mig, og har lige et lille spørgsmål, jeg trak emnet lys og atomer og der står at jeg skal komme ind på energiniveau... men ved ikke helt hvad det drejer sig om, og har søgt på nettet uden at kunne finde noget.... -
Fart i grundtilstanden
ForumindlægHey derude - jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med det her spørgsmål i fysik: Den kinetiske energi af en elektron i et hydrogenatom er Ekin=(h*c*R)/n2 Hvilken fart v1 har elektronen i grundtilstanden ? dvs n=1 Jeg er rimelig usikker på om hvordan jeg skal gribe denne opgave an? -
Opgave med kraftmoment
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve mig til terminsprøve i fysik A, men sidder fast i opgave C i vedhæftede opgave. Jeg har prøvet at tegne skitse over situationen som kan ses i næste kommentar. Jeg ved hvordan jeg kan beregne tyngdekræfterne, men hvordan kommer jeg videre? hvordan beregnes momentet nå... -
Dopplereffekt
ForumindlægHej alle Sidder lige og læser op til fysik c eksamen i emnet lys og bølger. Jeg ved godt hvad dopplereffekt er, når man snakker om galakser i emnet Big Bang, men er ikke helt sikker på hvor det hører ind i dette emne. Altså, skal man fortælle om det, når man snakker om det elektromagnetiske spek... -
Opgaver til idealgasligningen
ForumindlægJeg har brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg ved ikke hvordan man løser opgaven. En trykflaske indeholder 1,31 kg 02. Flaskens volumen er 6 liter - Beregn hvor mange mol, flasken indeholder - Beregn gassens tryk Værskstedet, hovr gasflasken står, bryder i brand og gasflaskens temperratur sti... -
Spørgsmål om vandfordampning under normale trykforhold
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående, om vand kan fordampe, før det når sit kogepunkt under normale trykforhold. I forbindelse med et forsøg, jeg har lavet i fysik, observerede jeg, at vandet fordampe, før det nåede 100 °C. Kan dette virkelig ske, eller skyldes det en fejlkilde i mit forsøg? -
Gini
ForumindlægEr det godt at lægge et bilag, som forklarer gini-koefficienten, når man skriver om velfærdssystemer? eller skal man bare rigtig kort forklare det i en note? :) -
HASTER 1 SÆTNING PLS
ForumindlægJeg kan ikke tro på, at jeg hører den sætning fra dig af I can not believe that I hear this setence from you -
Hurtigt spg
ForumindlægEr denne sætning korrekt: If she immediately did not closed her eyes, when she went in bed. -
Oldtidens grækenland
ForumindlægHej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak -
ifigenia i aulis -Haster
ForumindlægHej.. Nogen der kan hjælpe mig med personkarakteristikker i Ifigenia i Aulis ellers bare andre noter om samme værk? Kan ikke finde nogen på nettet nemlig. På forhånd tak:) -
Romantikken
ForumindlægHej, er der nogen her inde som har nogle gode noter til genren "Romantikken", for jeg synes ikke rigtigt mine er gode nok. så lidt hjælp ville være meget dejligt ;)
