Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16881 til 16900 af 152758
-
reducering
Forumindlæghej folkens (a+2b)^2-(a-2b)(a+b) håber i vil hjælpe -
Kemiske analyser.
ForumindlægPleaseeee Hjælp mig, :( Når der er tale om kvalitativ og kvantiativ analyse i kemi, hvad kan man eventuelt indrage ud over at forklare hvad det er og hvordan de bruges i fx et forsøg tiltrering af farvestoffer. :S synes ligesom der mangler noget mere, men kan ikke rigtig se hvad det skulle være... -
Prøve
ForumindlægJeg står og skal have kemiprøve o organisk kemi i morgen. Det er sådan set ikke noget problem for mig, men da jeg selvfølgelig gerne vil øve mig inden en prøve tænkte jeg på om der var nogen der kendte nogle steder på nettet hvor man kunne øve sig i opgaver om organisk kemi -
eksamen..er lidt nysgerrig
Forumindlæghej alle sammen nu er der omkring eet år tilbage at jeg skal op til eksamen. nu kommer spørgsmålene: skal man op til fysik/kemi eller bliver det trukket? når man skal op til mundtlig eksamen i fysik/kemi trækker man sit emne har man så tid til at øve lidt mere på det og hvis ja hvor langt tid? ... -
fjernelse af fosfat i spildevand?
ForumindlægOk jeg sidder med et opgave der lyder sådan: Man skal hjælpe rensningsanlæget med at fjerne fossfat fra spildevand ved at forslå hvilke positive ioner der skal bruges.... Og jeg har bare ikke en kemi hjerne og kan ikke se nogen form for logik i kemi... hjælp? -
AT - Som englene flyver
ForumindlægHej Jeg skriver AT i kemi og dansk og har novellen af Naja Marie Aidt, Som Englene flyver. I kemi har jeg om kokain. Har meget svært ved at formulere en ordentlig problemformulering, så ville høre, om der er andre der skriver om dette - specielt om novellen og hvad i fokuserer på i problemformule... -
nem opgave
ForumindlægJeg er lidt dum til kemi, men jeg sidder her og knokler med en simpel kemi-opgave: 20 ml 0.125 NaHSO3 i 25 ml 0.125 M NaOH. Kan ikke udregne PH-værdien. -
HASTER--- HAR VEDHÆFTET SPØRGSMÅL
ForumindlægHej.. Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle små kemi opgaver.. Det er C-niveau stof, men fordi det er længe siden jeg har haft kemi, så har jeg glemt det meste.. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig. På forhånd tak -
Oktereglen!?!
ForumindlægHilfe mich!Haster lidt, skal op i kemi i morgen.. Er simpelthen så forvirret over organisk kemi. Eller retter sagt ædelgas/oktereglen.. Er det bare at de helst vil have 8 elektroner i yderste skal oder?Håber der er nogen venlige sjæle der vil hjælpe. Takker på forhånd :) -
hvilke reaktioner kan det indgå i ?
Forumindlæghttp://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/opgaver/kemi%20b/pdf/Hjemmeopgavesæt%20i%20organisk%20kemi%20nr.%201.pdf opgave 1 ved linket hvordan kan man ved at se på strukturen, hvilke kemiske reaktioner de indgår i. -
Facitliste....det vil være
ForumindlægEr der nogen flinke sjæle der vil give mig en facitliste til den skriftlige eksamen i kemi 2005 (altså sommereksamen i maj). Skal nemlig snart til årsprøve i kemi og vil gerne øve mig og sammenligne mine resultater. På forhånd tak! -
Eksamens emner
ForumindlægHej (: Jeg sidder med de sidste emner jeg kan komme i i kemi eksamen i morgen. Har i nogle ideer til hvad man kan fortælle om til følgende: - Stoffer med nitrogen - Carbohydrater og andre sødestoffer Eller nogle fif til selve kemi eksamen? Tak for hjælpen (: Per -
Dispositioner!!
ForumindlægHey alle.. Skal op i fysik d. 10 (FSA) og skal have nogle dispositioner med. Jeg skal have en til fysikken og kemien. Den første skal være noget om El i hverdagen, muligvis om induktion. Den anden skal være i kemi, stoffer i hverdagen osv. Kan nogle hjælpe mig? -
Elektronoverførsel-princippet!! hjælp eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder her og sveder over kemi, da jeg skal op mundtlig her på mandag. Jeg er nået til redox kemi. Er der en der med simple ord, kan forklare hvad elektronoverførsel-princippet er. Hvorfor det er vigtigt i forhold til energien i en reaktion osv. det ville hjælpe utrolig meget. Tak -
Bestemmelse af eddikesyre koncentration
ForumindlægHej. Jeg har lavet en kemi aflevering om dette. Er der en der er rigtig god til kemi, som vil kigge min aflevering igennem og komme med nogle gode råd hvis jeg har lavet nogle fejl. Mvh. Stine -
Redoxkemi
ForumindlægGudaw Der skulle vel ikke tilfældigvis være nogen der ligger inde med svarene til disse opgaver: http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/opgaver/kemi%20c/pdf/redoxkemi.pdf På forhånd tak Mv. Peter -
B-niveau eksamen
ForumindlægHej folkens... :) Jeg skal op kemi B-niveau på mandag... Og er ret i tvivl om hvordan eksamenen forløber, og hvor meget man kan nå inde i forberedelse? Nogen der før har været oppe i kemi, som kan hjælp mig med dette? På forhånd tak :D -
Hvor meget skal der til for et 6 tal
ForumindlægJah jeg skal op til kemi eksamen er her snart hvilket kemi ikke er min stærke sider. Vil lige høre fra jer af hvormeget man skal lave rigtigt for at få et 6 tal? Og hvor mange point svare det så til? -
Kemirapport ligesom fysikrapport..?
ForumindlægHej Jeg skal til at have kemi c næste år :) hertil har jeg nogle spørgsmål. Kemi- og fysikrapporter, indeholde de ikke de samme afsnit? kan man ikke strukturer en kemirapport som en fysikrapport eller er der alt for meget forskel? ved selvfølgelig godt at ikke alle rapporter indeholder de... -
Regnskoven
ForumindlægJeg skal snart op i naturfagsprøven - biologi, geografi og fysik kemi. Jeg har valgt emnet regnskoven, men jeg mangler spørgsmål inden under fysik kemi. Nogle forslag? På forhånd tak :)
