Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 16941 til 16960 af 325233
-
Fysik Rapport Hjælp.
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at skrive en fysik rapport. og er godt i gang med at skrive teori, men så kommer jeg i tanke om, at jeg ikke ved hvor lang en teori er? Er den på en kvart side en halv eller en hel side? I må gerne skrive hvor lang jeres plejer at være. :) -
har brug for hjælp
ForumindlægHej venner har lidt brug for hjælp til at finde nogle spørsmål om hvad cyperterror er kan i hjælpe mig. Tak på forhånd -
Finanskrise --> ulighed i samfund??
ForumindlægGodaften alle, Jeg skal redegøre for, hvordan finanskrisen fra 2007 har været medvirkende til at ændre på ulighed i det amerikanske samfund. (gini-koefficienten). Jeg tænker at det kan være på grund af den store arbejdsløshed, da det ikke er alle der er i stand til at indtjende penge, hvilk... -
Rette stil? bare hurtigt.
ForumindlægHej. er der nogen som vil være rigtige søde at rette en engelsk stil for mig. den er ikke særlig lang.. please. -
kosmologi
ForumindlægHvilke astronomiske forhold formodes at have betydning for udviklingen af liv? -
Kemi hjælp
ForumindlægHvorfor er det nødvendigt at tilsætte lidt 2M HNO3, når man vil påvise Cl– -
Hjælp tak
ForumindlægVil gerne lige have at vide om det er rigtigt Hvor er højt er et bjerg. A 500m efter at have besteget 20% af bjerget. 2500m b 3200m efter at have besteget 80% af bjerget 4000m c 1860m efter at have besteget 60% af bjerget 3100m D hvor langt har bjergbestigerne til toppen af deres bjerge 2000m,80... -
ugyldig e-mail!!!
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke logge på? den siger at e-mail ikke eksisterer? -
Klumme - Journalistens udtryk
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde holdninger journalisten giver udtryk for? Tak på forhånd! -
"Fri adgang" på universiteter
ForumindlægHej - er i gang med, at bestå mit sidste GSK fag for, at komme på universitet og læse økonomi. på aau's hjemmeside, står der, at der er fri adgang. Hvad betyder det ? Er der så garanti for, at man er optaget? Hvis nogle kunne oplyse om følgende, ville det være rart. God weekend. -
Hurtigt hjælp, hurtigt spørgsmål!
ForumindlægHej! Jeg er lige blevet lidt i tvivl om navnet på denne reaktion.. CH4 + 2 O2 --> CO2 + 2 H2O Kan man kalde det en forbrændingsreaktion? Jeg ved godt, at det er en fuldstændigforbrænding. Men inden, at jeg viser at det er en fuldstændigforbrænding, kan jeg så sige, at jeg gerne vil vise en ... -
Fald med luftmodstand
ForumindlægEr det nødvendigt at bruge Reynolds tal når man skal regne frit fald med luftmodstand? -
***************** Klage over standpunktskarakter *****************
ForumindlægEr det det værd at klage over ens standpunktskarakter eller er det bare dårligere for lærerens opfattelse af en? Der startes en tråd -
Forklaring af matematik opgave
ForumindlægHej Studieportal, Jeg har et spørgsmål vedr. en opgave og min lærer og jeg er uenige i, hvordan den skal fortolkes. I ville nok med det samme tænke, jamen læreren har jo ret, men jeg synes ikke hans argument er særligt godt. Vi er blevet stillet opgaven: Visse personer lider af kronisk hoved... -
Halvandet års ventetid? Eller anden uddannelse?
ForumindlægHej alle Sidste år ved denne tid oprettede jeg et indlæg omhandlende valg af valgfag. Mit ønske har i nogle år været at læse medicin, og jeg endte derfor med at vælge både engelsk A og matematik A for at kunne gange mit snit med 1,03. Min studieretning er samfundsvidenskabelig, og jeg har kun ek... -
Fordampningsvarme >>> smeltevarme?
ForumindlægJeg skal op i fysik tirsdag og har efterhånden fået bragt orden i hængepartierne. Et sted er der dog noget i min rapport, som jeg tvivler stærkt på. Er det virkelig rigtigt, at fordampningsvarmen for f.eks. vand skrives kJ per grad, mens smeltevarme skrives J per grad. Det betyder i mit tilfælde,... -
Hvorfor kan jeg ikke oploade min tekst?
ForumindlægJeg har flere gange idag prøvet at oploade et digt fra Naja Marie Aidt med titlen : Vinterglæder, gang på gang har jeg enten fået af vide at filformaten var for stor , ellers oprettes der et nyt svar uden at filen er vedhæftet:((. Jeg har taget nogle billeder af teksten(digtet) med min mobil ... -
Studenterkørsel
ForumindlægHej Hvor vigtigt er det for en student at gennemføre en studenterkørsel med sin klasse? Det virker lidt som, at det er et "skal" at skulle med til. Jeg ser det som lidt latterligt, fordi det hele i dag kun går ud på druk. Har jeg ret? Druk er jeg en del imod, så dette vil ødelægge he... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
Spansk oversættelse.. Haster!
ForumindlægHej nogle som kunne hjælpe med at oversætte dette til korrekt spansk? Tidligere drømte mange fattige afrikanere om at tage til Spanien for at finde arbejde. Mohamed og hans fætter Alí kom til Málaga i 2002. Her møder de Carmen, en spansk kvinde, som kender dem godt. ...
