Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16941 til 16960 af 23785
-
Perspektivering af 2 billeder til dansk EKSAMMEN imorgen
ForumindlægJeg har trukket pressefoto og min lærer foreslog at jeg perspektiverede til billedet af damen og soldaten på den amerede bil med fodbold fansne. Min analyse er på billedet med damen og soldaten. Jeg øvede min analyse og det gik op for mig at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal perspektivere de ... -
kildekritik fordele ulemper
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
Ulemper ved kildekritik
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
EKSIL - Jakob Ejersbo
ForumindlægHej! Er der nogen der har læst bogen Eksil af Jakob Ejersbo? Jeg sidder nemlig og laver en analyse af det første afsnit i bogen -> blåt sølv. Blåt sølv bliver nævnt nogle gange i bogen. Men kan bare ikke se hvordan man kan sætte "blåt sølv" sammen med Samantha. Er det fordi hun e... -
Darwinisme vs. Bjørnsons Salme II
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om Darwins evolutionsteori, og jeg har her valg at analysere Bjørnsons Salme II for at relatere den til Darwins teori og finde ud af om han er blevet inspireret af Darwin. Jeg har siddet med opgaven længe og kan godt se nogle enkelte ting i salmen der er inspi... -
Fs10 mundtlig dansk!
ForumindlægHey alle ! Jeg har trukket Hc. Andersen til min mundtlige prøve i dansk, og skal have lavet en analyse af Jødepigen af hc. andersen. Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal analysere den ? Eventyret er her : http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/jodepigen Normalt har jeg ikk... -
Religion og historie
ForumindlægHej :-) Jeg skal til AT eksamen i morgen, men er pludselig blevet i tvivl om, hvilke fakulteter mine fag arbejder i. Jeg har om 11. september med fokus på en Bourdieu teori der siger noget om religion og social praksis overfor en bin Laden kilde. Her handler det selvfølgelig om al-Qaedas selvis... -
Hvordan sammenligner jeg to digte?
ForumindlægHej, Jeg skal op til Mundtlig dansk eksamen på mandag og har brug for lidt hjælp, har afleveret synopsis Jeg har trukket Storby-lyrik med udgangspunkt i Dan Turell Som digt har jeg valgt at analysere Michael Strunge's "Den hæslige by" Derudover har jeg valgt at sammenligne den og fi... -
Hjælp til min tysk mundtlig eksamen 24 timers forberedelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at forberede mig til min tysk mundtlig eksamen, som er i morgen. Jeg har trukket en artikel, som handler om arbejdsløse. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal snakke inde til eksamen om denne tekst. Altså jeg har indtil videre brugt denne side til at analysere artikle... -
the boy on the left had no future. the one on the right...
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen om en uges tid, og en af de mulige emner at komme op i er som overskriften lyder 'the boy on the left had no future. The one on the right is a talented star pupil' der skal laves en analyse og fortolkning og mit problem er altså således at jeg ... -
Tysk eksamen
ForumindlægHej tænkte på om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal forberede mig til en eksamen i denne tekst http://www.zeit.de/2009/51/C-Tuerken Det er et interview og går under emnet "Ausländer In Deutschland" Da det er et interview kan jeg ikke rigtig analysere og fortolke det som ... -
strategisk situation
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for lidt hjælp angående min problemformulering i SRP. Opgave 1 i min problemformulering lyder således: Med ugangspunkt i en præsentation af virksomheden Lego analyseres virksomhedens strategiske situation, og virksomhedens kernekompetencer og eksportberedskab vurderes. Inddra... -
Råbe under vand - Rap
ForumindlægJep, jeg skal analysere denne rap (Råbe under vand) - http://www.youtube.com/watch?v=5xO0lxh29Eo Altså ikke videoen, men teksten/rappen/sangen, og jeg er nu nået til hensigt og perspektivering. Hvad er hensigten? Jeg er simpelthen en hat til alt sådanne noget analyse fis.. Og hvad kan jeg perspe... -
SRP hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP med 2 af fagene Engelsk og Samfundsfag. Jeg skal redegøre for den amerikanske drøm relateres til afro-amerikanerne, som jeg har svært ved nogle som kan hjælpe? I analyse delen har jeg valgt at analyser 3 taler: - Malcolm X - The Ballot or the Bullet - Martin Lu... -
Baggrund for racehygiejnepolitik
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP i samf A og his A og skal i den forbindelse analyser baggrunden for den danske racehygiejniske politik mellem 1920-1950. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan. Jeg har startet med kort at fortælle om hvordan den opstod med Galton, Darwin og Mendel, da jeg tænker dette er rel... -
SRP, hjææælp mig.
ForumindlægHej guys, jeg skriver SRP om integration i fagene samfundsfag og dansk. Jeg skal i min besvarelsedel bruge metoden diskursanalyse til at analysere og fortolke Yahya Hassans digte, er der nogen som ved hvordan man bruger diskursanalyse til digte? Og hvis man bruger diskursanalyse, skal man så stad... -
Bella og Hanna
ForumindlægHey guys, jeg har lavet en analyse af Billedet Bella og Hanna af C.W eckersberg Jeg skal bruge denne analyse til min dansk mundtlig eksamen, så det ville betyde enormt meget for mig, hvis der var nogen som kunne hjælpe mig, lidt for er gået i stå. kunne virkelig godt bruge hjælp til linje for ... -
Hvilket essay?
ForumindlægHvilket essay ville du anbefale af disse to: “glæden ved sko” eller “glæden ved strandkanter” ? Jeg leder umelbart efter hvilke af disse to essay, der er mest “kød” i. Altså hvilken er der mere at analysere. Jeg er bange for, at “glæden ved sko” ikke har nok at analyse, hvorimod “glæden ved stra... -
Dansk synopse - Argumentation og retorik.
ForumindlægHej allesammen. for 1,5 uge siden trak jeg argumentation og retorik, og jeg valgte at gå op i denne tekst: (https://www.information.dk/debat/2022/05/saa-laenge-fartgraenserne-haandhaeves-grund-vaere-bange-trafikken) Jeg har fået min vejledning men er stadig på bar bund. hvordan går jeg igang... -
Sætningsanalyse HJÆLP
ForumindlægHejsa. Jeg skal analysere disse 3 sætninger med verballed, og kryds i bolle osv, alt hvad der kan analysere men kan ikke finde ud af sætningsanalysering. Vil hører om der er en venlig sjæl der vil hjælpe?? Vil bare gerne have hjælp til en af dem så jeg kan se hvordan jeg skal gøre med de andre...
