Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16941 til 16960 af 28854
-
Håndfæstningen
ForumindlægHej!Jeg skal snart til årsprøve i historie, hvor jeg skal lave en fremlæggelse om 'den første håndfæstning', altså tage mit udgangspunkt derfra.Nogen som skulle have viden om emnet, som de vil dele? -
Formaten
ForumindlægHvordan skal formaten på en dansk historie opgave være? Altså skrift størelse er 12 med Times new roman, ikke? Og er der så noget om, at den skal have dobbelt linje afstand, eller 1,5 eller? -
Reglerne til Science fiction
ForumindlægHej alle sammen jeg har problemer med min science fiction og jeg ville spørge jer om hvilke regler skal der være i historien? altså jeg ved at der skal være et novum, men ellers andet...? mange tak på forhånd ;) -
50'erne
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive AT-synopsis i drama og historie. Jeg skal bruge en kilde som belyser samfundet i 1950'erne, efterkrigstiden. Er der nogle som kender en god en?:-) -
la lengua de las mariposas-manuel rivas
Forumindlægnogle der har læst novellen??? jeg forstår ikke hvem det er der er en atheist? og hvorfor brænder moren papirene om faren... forstår ligesom ikke pointen i historien????håber nogle vil hjælpe?jope -
Gladiatorkampe (psykologiske teorier)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en historie opgave om gladiatorer. Jeg skal komme ind på nogen psykologiske teorier om facinationen for gladiatorkampenes vold og død. Jeg er gået helt i stå, er der nogen der kan hjælpe mig? -
GRUNDLOVEN
Forumindlægovervejer at skrive sso i historie og har grundloven i tankerne, har hørt det skulle være et halv-avært emne, er der nogle der kan af eller bekræfte dette, og er der nogel der har nogel gode ideer til en indgangsvinkel -
SSO
Forumindlægskal til at skrive større skriftlig opgave i historie, og skal skrive om de der tysker piger.. feltmadrasserne.. så ville høre om der var nogen der havde nogle gode links til det emne eller evt noget andet hjælp?? -
DHO 2. verdenskrig
ForumindlægHej, håber i vil hjælpe mig! jeg sidder og mangler et emne inde for historie til min DHO, det skal helst være omkring 2. verdenskrig men kan være omkring 1. verdenskirg også tak på forhånd :) -
hjælp
Forumindlæghej jeg er igang med at lave historie opgaver, men jeg kan ikke lave dette spørgsmål 1) hvorfor støttede USA england og frankrig" den hvide arme" på forhånd tak -
diktatorernes årtier
Forumindlæghej jeg er igang med at lave historie opgaver, men jeg kan ikke lave dette spørgsmål 1) hvorfor støttede USA england og frankrig" den hvide arme"??? på forhånd tak -
hjæLP haster
Forumindlægnogen som vil hjælpe med en historie om a knife , a map , a dead body , a føtex bag . a shampoo bothe det skal være engelsk -
Behøver man lave personkarakteristisk af bipersoner?
ForumindlægJa behøver man lave personkarakteristik af bipersoner i en novelleanalyse i 1.g? Føler bare min analyse er ALT for lang allerede..... der sådan 3 personer der er med meget lidt, men de har alle 3 en stor betydning for historien...... -
SSO (den finske vinter krig)
ForumindlægHej folks! Jeg har valgt at skrive min SSO i historie. Jeg har tænkt mig at skrive noget om den finske vinter krig. Hvad synes I om emnet? -
Overblik
ForumindlægVi er igang med at lave overbliksnoter over historie i gymnasiiet. Nogen der har gode noter der kan supplere mit eget??? Du ville gøre en stor tjeneste. -
Et spørgsmål mht. vurdering
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive dansk/historie opgave, og er i tvivl om jeg i min vurdering må komme med min egen mening? / Kathrine -
heksejagt hovedspørgsmål
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og har valgt at skrive om heksejagt i middelalderen. MEN, ved ikke hvad mit hovedspørgsmål kan være? hvad jeg skal redegøre for? nogle der har én ide? -
Metoder
ForumindlægJeg arbejder i historie med samfundsvidenskabelige tilgang, med fokus på den kvantitative metode. Men har den kvantitative fokus på kildekritik?? selvfølgelig har jeg arbejdet kildekritisk, men skal det med i metodeafsnittet? Tak på forhånd -
word hjælp
ForumindlægDa jeg skal til at skrive historie opgave i næste uge, vil jeg gerne høre hvordan man laver fodnoter? Kan simpelthen ikk finde ud af det:(Er der ikk en der ville være så rar at forklare dette for mig?På forhånd tak... -
Hiroshima.synopsis
ForumindlægHej jeg skal skrive om atombomben med udgangspunkt i hiroshima. Jeg mangler kilder til historie-delen, og mangler metode i fysik-delen.. ER der nogen der kan hjælpe?
