Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16961 til 16980 af 23877
-
Sprog
ForumindlægVi har fået en opgave i dansk, hvor vi skal skrive en analyse på 5 sider om et værk, vi selv har valgt. Værket skal være sprogligt interresant. I denne analyse skal der være en redegørelse på gerne 3-4 sider, omkring hvorfor dette værk er sprogligt interresant. Jeg har valgt Egalias døtre, som ... -
Vækst og arbejdspladser i DK
ForumindlægHej allesammen ;) Jeg har fået følgende spørgsmål i min opgaveformulering til srp, håber i kan hjælpe mig lidt på vej. • Analyser de forhold i virksomhederne, som skaber vækst og arbejdspladser i Danmark. • Diskuter med udgangspunkt i din analyse, hvordan man kan øge den... -
Martin Andersen Nexø Murene
ForumindlægJeg skal lave en analyse fortolkningsopgave om Martin Andersen Nexøs Murene, men jeg kan simpelthen ikke komme videre. Har virkelig brug for lidt hjælp. Opgavetekseten lyder: Skriv en litterær artikel hvori du laver en analyse og fortolkning af ”Murene” og overvejer hvorfor forfatteren mon har æn... -
Haster!! Analysemodel tysk eksamen!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i tysk på b-niveau imorgen. har styr på det hele undtagen analyse delen af den tekst jeg trækker. Jeg kunne virkelig godt bruge en analysemodel til b-niveau så jeg ved hvad er vigtig at tage med når jeg analysere, men os hvad er nødvendigt. Jeg ved at jeg ikke skal gå i minds... -
Analysis of an article
ForumindlægHej - jeg skal analysere følgende tekst: Phoebe Prince’s Death is a Call to Action Jeg kan ikke se forbindelsen "the connection" med temaet "crossing the line" og denne tekst? Kan I vise mig sammenhængen? Det samme gælder for teksten The Untouchable Mean Gi... -
Michael Kvium Bossen
ForumindlægHej, jeg er ved at analysere Michel Kviums billede bossen til min danskeksamen, men jeg er simpelthen blevet i tvivl med fortolkningen .. det er et meget svært billede at analysere, da han ikke giver mange symboler, som man kan se ud tænke ud fra. Jeg har en ide om, at det har noget med kvindeund... -
Samfundsfaglig metode vs. engelsk metode
ForumindlægHej.. Jeg skal forsvare en synopsis i en mundtlig eksamen i morgen. Jeg har i synopsis fået feedback, hvor min lærer mangler at jeg svarer på hvad Engelsk og samfundsfaglig metode kan set i forhold til hinanden. Jeg har brugt retorisk analyse i engels, appelformer i forhold til en tale, og kvali... -
Litterær artikel!
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil bare gerne høre, om man skal dele sin litterære artikel op således, at analysen (komposition, billedsprog osv.) skal komme som et særskilt afsnit og så derefter afsnit omkring fortolkning (budskab, tema osv.). Eller er det bedre, at disse opdelinger er mere flydende. Fx h... -
Hej..
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp/inspiration til min 2.G opgave omkring Rusland i årene 1870-1905. Problemformulering: A) Beskriv Ruslands industrialiseringsforsøg, 1905 opstanden og Zarens betydning for det daværende Rusland. B) Analyser hvorfor Rusland kun havde industrialiseringsforsøg, og hvorfo... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægJeg skal op I vbiologi, og min lærer sagde at vi kan risikere og får nogle figure figure der ligner de her. Og jeg har lidt svær ved at forstår dem.. Det vil være et stort hjælp hvis der var nogen der kunne hjælpe mig... http://peecee.dk/upload/view/117958 Hvad kan man sige om fig 2.17 En anal... -
Analysemodeller --> Eksamen i morgen.
ForumindlægKan man godt bruge den samme litterærer analyse på både: Noveller og fiktive tekster? Altså analysemodellen med: 1. Genre. 2. Titel. 3. Forfatter. 4. Referat. 5. Miljø (bolig, mennesker, samfund og tid). 6. Synsinkel. 7. Personkarakteristik. 8. Forfatterholdning. 9. Sprogiagttagelse (teksten, ... -
3 Timers Historie Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til 3 timers historie eksamen i morgen kl. 8. Jeg har læst hele pensum, men jeg er i tvivl om hvad der præcis skal ske. Som jeg forstår det får man udleverede 10-15 sider ukendt tekst i kendte temaer (temaer fra Pensum). Så skal man i forberedelses tiden , opstille, analysere ... -
Definition på redegørelse
Forumindlæg1. Skriv en definition på en redegørelse og lav en redegørelse af § 4 i Ifølge Loven. 2. Skriv en definition på en analyse og en fortolkning og lav en analyse og en fortolkning af § 4 i Ifølge Loven. (Dette afsnit skal fylde mest) 3. Skriv en definition på en perspektivering og pers... -
problemer.
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig. jeg aner ikke hvordan man analysere et billed, har ikke rigtig styr på begreberne og nogle kendte kunstnere indenfor de gennerelle tidsperioder i billedkunst. jeg skal til eksamen i billedkunst c- niveau på stx. her d. 17, og jeg skal meget gerne ha styr på de fo... -
SRP - finansielle sektor
ForumindlægHej! Er i gang med SRP og har inderligt brug for hjælp da der kun er få dage til jeg skal aflevere, og kan simplthen ikke finde noget til min analyse.. Den lyder: Der ønskes en analyse af den politiske regulering af den finansielle sektor i perioden fra ca. 1945 og frem til i dag. Jeg havde t... -
Hjælp
ForumindlægAnalyse af teksten There is no passion to be found playing small - in settling for a life that is less than the one you are capable of living. Ved ikke lige om min analyse er korrekt? There er subject. No passion er subject prædikat. og to be found playing small er adverbialled. settling er ... -
Har brug for HJÆLP til modalharmonik!!!
Forumindlægjeg skal lave en analyse af Barbie Girl med AQUA til i morgen til eksamen. jeg står bare lidt fortabt hvis jeg bliver spurgt ind til modalharmonik? er der nogen der kan forklare mig helt præcis hvad det er? jeg har forklaret om, funktionsharmonik, forholdet mellem tekst og musik, sangens form (v... -
AT2013 Det arabiske forår
ForumindlægI AT 2013, med emnet "Kampen om det gode liv", har jeg tænkt mig at skrive om det arabiske forår. Jeg har valgt at skrive i fagene dansk og samfundsfag. Tænkte på om nogle af jer kender nogle gode artikler omkring emnet, så ville være gode at analysere i dansk, med hensyn til arg... -
HJÆLP. Tysk oversættelse.
ForumindlægI min SRO opgave skal jeg aflevere et referat af min opgave på tysk, hvilket jeg ikke er super skarp til. Nogen der kan oversætte dette: ... -
Rose would be a lovely name for it
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere novellen rose would be a lovely name for it, skrevet af Jan Webster. Den omhandler social arv mm. Men grunden til at jeg skriver her, er at jeg ikke kan komme frem til budskabet med den? Er der nogle som har læst novellen, eller ligger inde med en analyse af...
