Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16961 til 16980 af 27496
-
alkohol
Forumindlæghej jeg ska op til fysik/kemi eksamen imorgen og min lærer har skrevet et forsøg ved alkohol som han har kaldt "fuldstændig forbrænding".. Nogen der ved hvad det går ud på -
Forskel på carbonylgruppe og funktionelgruppe
ForumindlægHej alle derude :) Jeg sidder og læser til kemi mundtlig på b-niveau... Jeg støder på ordet carbonylgruppe og bliver i tvivl om hvad det er? Nettet siger funktionel gruppe, men er det 100 % det samme som det? På forhånd mange tak! :-) -
Angiv molekylformel og navngiv dem
ForumindlægJeg har selv prøvet at løse opgaven Men har brug for hjælp til at forklare mig om opgaven og tjekke om mine svar er korrekt Er ikke så stiv i det med organisk kemi osv. Se venligst vedhæftede fil -
Fysik Eksamen!
ForumindlægHej SP :) Jeg skal til fysik eksamen i næste uge, og mangler en masse ting. Så jeg vil høre om i har nogle noter til bogen Ny Prisma - Fysik og Kemi 9? Tak på forhånd. -
sæbe forsøg. Hjælp!!!!
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse og skal til fysik/kemi prøve nu til sommer og jeg kan ikke komme på nogen nemme og hurtige forsøg til over emnet sæbe. jeg har virkelig brug for hjælp!!! -
nogle forsøge om kalk
ForumindlægHej jeg har mundtlig exam i fysik og kemi den næste uge og jeg skal lave nogle forsøge om kalk , hvad for noget forsøge jeg kan lave ????? med forklarelse PLZ tak :;) -
Hjæææææææææææælp !!!!! (meget vigtigt til exam)
ForumindlægHej jeg har kemi exam og jeg skal fortælle om kloride ,men jeg har ingen ide om det , derfor jeg har meget brug for hjælp og jeg skal lave nogle forsøge , hvad for noget forsøge skal jeg lave ?????? tak -
hjælp :)
Forumindlæghej på fredag har jeg fysik og kemi mundtlig exam , så jeg skal lave nogle forsøge om transformation- ensretning og vekselstrøm. hvad for noget forsøge kan jeg lave ?????? -
Alkoholprocent
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op på min kommende mundtlige fysi/kemi eksamen, da jeg bliver i tvivl om hvordan man beregner alkoholprocenten i f.eks. vin. Ville blive meget glad for noget hjælp?????????? -
FYSIK SPØRGSMÅL! HJÆLP..
ForumindlægPå Tirsdag skal jeg op i Fysik/kemi(fsa) og jeg har fået dette spørgsmål på mit repetions ark, er der nogen der ved dette, vil jeg meget gerne have jeres hjælp??! Hvad er sammenhængen mellem radioaktivstråling og ioniseretstråling?? -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
Molekylforbindelsers opløselighed, ionforbindelser og opløsningers stofmængdekoncentration
ForumindlægKemi C årsprøve: 1: Fortæl om molekylforbindelsers opløselighed i hinanden og stoffers kogepunkt. 2: Forklar hvordan ionforbindelsen natriumhydrogenkarbonat er sammensat. 3: Definer "opløsningers stofmængdekoncentration" -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
Dan ionforbindelser
ForumindlægHej :) Er der en venlig sjæl, som vil se på et par opgaver i kemi, hvor jeg skal danne ionforbindelser? Jeg er nemlig VIRKELIG i tvivl, hvorvidt jeg har udregnet dem korrekt eller ej. På forhånd mange tak. Billede er vedhæftet. -
Volumen -beregning
ForumindlægHej; sidder med denne opgave - vedhæftet - fra medicinsk kemi. Facit er 11,8mL. Men jeg kan ikke se, hvordan man når frem til facit. Mon nogen kan hjælpe med en forklaring.. På forhånd tak. -
Volumen beregening
ForumindlægHej Sidder med en opgave fra medicinsk kemi, men kan ikke gennemskru, hvordan facit nås. Beregningerne. Kan nogen hjælpe med en forklaring... På forhånd tak. Facit er 11,8 L, men kan altså ikke se, hvorfor... -
Er ikke sikker på om jeg er på den rigtige studieretning
ForumindlægHejsa, Jeg har været en smule i tvivl om hvilken retning jeg skulle tage, jeg troede jeg var blevet sikker, men er pludselig igen blevet i tvivl. Jeg har valgt retningen Mat A, Fys og Kem b, men går rigtig meget og overvejer om Samf Mat ville passe mig bedre. Jeg er dygtig til kemi, men er ikke ... -
Hjælp til opgave om cracking
ForumindlægSkal til en aflevering svarer på spørgsmålende: Hvad sker der i en krakning? Og hvorfor er det nødvendigt? Opskriv et eksempel på et reaktionsskema. c) Hvad er en katalysators funktion? nogen som kan hjælpe? er ikke just stærk i kemi -
Reaktionshastigheder - overordnet forklaring?
ForumindlægHej! Er i gang med emnet "reaktionshastigheder" i kemi. Nogle der lige hurtigt kan fortælle mig hvorfor det er, at nogle reaktioner reagerer hurtigere end andre? på forhånd tak :D -
Heterogen ligevægt
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi opgave om heterogen ligevægt, og er lidt i tvivl om disse to spørgsmål: 1.Hvorledes indgår et fast stof i ligevægtskonstanten? 2.Hvorledes indgår en ren væske i ligevægtskonstanten?
