Studievalg og videregående studie

Er ikke sikker på om jeg er på den rigtige studieretning

29. oktober 2022 af Grpv

Hejsa,

Jeg har været en smule i tvivl om hvilken retning jeg skulle tage, jeg troede jeg var blevet sikker, men er pludselig igen blevet i tvivl. Jeg har valgt retningen Mat A, Fys og Kem b, men går rigtig meget og overvejer om Samf Mat ville passe mig bedre. Jeg er dygtig til kemi, men er ikke specielt god til fysik. I samfundsfag klarer jeg mig rigtig godt, jeg er ret vild med samf og kemi. Jeg er dog ikke helt sikker på om jeg bør holde mig på denne retning, da den jo har kemi, men den har så også fysik som jeg ikke er helt så vild med. Ideelt kunne jeg godt tænke mig en retning der lød samf mat kemi, men den eksistere jo ikke.

Enhver hjælp vil jeg sætte stor pris på!


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. oktober 2022 af Anders521

#0 Prøv den valgte studieretning i en periode. Viser det sig, at studieretningen var et forkert valg, så henvend dig til skolens kontor og spørg om du kan vælge en anden.


Svar #2
29. oktober 2022 af Grpv

#1
#0 Prøv den valgte studieretning i en periode. Viser det sig, at studieretningen var et forkert valg, så henvend dig til skolens kontor og spørg om du kan vælge en anden.

Ved du noget om hvor længe man kan gå på en retning før man ikke længere har mulighed for at ombestemme sig?

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. oktober 2022 af Anders521

#2 Nej, det ved jeg ikke, men jeg gætter på, at det kan variere fra skole til skole.


Skriv et svar til: Er ikke sikker på om jeg er på den rigtige studieretning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.