Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16981 til 17000 af 29671
-
Biologiske våben (Anthrax) og AT
ForumindlægJeg skal op i AT - eksamen til sommer i fagene biologi/samfundsfag. Overekmet er Katastrofer - årsager og/eller konsekvenser. Jeg ville meget gerne have emnet '' Miltbrand truslen mod USA efter 9/11'', der ville være meget at gå til i både biologi og samfundsfag. Men mine vej... -
Våbenkultur i USA: SRP hjælp til diskuterende del
ForumindlægHej alle Jeg skriver SRP i samfundsfag og engelsk og har emnet 'Våbenkultur i USA'. Til det diskuterende niveau har jeg fået stillet følgende krav: "Der ønskes med anveldelse af relevant samfundsfaglig teori en drøftelse af, hvorhvidt og i hvor givet fald de utallige skoleskydning... -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
Designerbørn, genmanipulation eller kunstig befrugtning? Biologi
ForumindlægJeg har AT om designerbørn, i biologi og samfundsfag. Men da jeg er mest samfundsfaglig er jeg faktisk lidt i tvivl om biologien.. Der er vel en markant forskel på kunstig befrugtning og designerbørn? For jeg tænker, at designerbørn, der skal der være biologisk genmanipulation tilstede. For så k... -
george orwell - totalitære ideologier.
ForumindlægHej alle sammen. jeg har valgt Samfundsfag og Dansk til min SRP og har besluttet mig for, at skrive om totalitære ideologier, i dansk med focus på george orwells bog 1984 og i samfundsfag med fokus på f.eks. en bestemt case, som tysklands nazistyre eller ruslands kommunisme. jeg er dog i tvivl o... -
Social virksomhed/organisation
ForumindlægHeej. Jeg er i gang med at skrive SO1 (afsluttende opgave på grundforløb på hhx), hvor jeg skal skrive en rapport på 4,5 normalside, om et emne, som kan relateres til to af de fag jeg har haft i det første ½ år. Jeg havde egentlig fundet et emne i samfundsfag, men manglede 2. faget, så den... -
SRP: Kønsroller i BRD & DDR
ForumindlægHej Alle! :-) Var usikker på om tråden her hører til SRP-gruppen eller her hos Samfundsfag, men da det er specifikt samfundsfagsdelen, som jeg gerne vil have hjælp til, så røg den herind :-) Jeg har valgt at skrive SRP i Samfundsfag og Tysk, omkring kønsrollerne i BRD og DDR og hvordan det ... -
Lidt tænke-tank tak
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at skrive studieretningsopgave i Samfundsfag A, Dansk A og Engelsk A, hvor Samfundsfag A er hovedfaget. Jeg har valgt "Bloggens indflydelse på det globaliserede samfund", hvor jeg fokuserer på hvordan blogging har haft indflydelse på amerikansk og dansk polit... -
HJÆLP! jeg mangler metoder...nogle som kan hjælpe mig?
ForumindlægHej Jeg sidder lige pt. og er igang med at skrive min AT-synopsis. Jeg er lige nu igang med at skrive om krypskytteri i Sydafrika iforhold til det hvide nærhorns udrydelse. Jeg er helt lost på metoder i forhold til at jeg skriver i Biologi (C) og Samfundsfag (A), er der nogle som kan hjælpe mig... -
At skrive et notat
ForumindlægHej, Vi har i samfundsfag fået opstillet en opgave, der lyder på, at vi skal skrive et notat, hvor vi kigger på fordele og ulemper ved den nye gymnasiereform. Vores lærer har givet os et stykke papir, der kort forklarer, hvad det vil sige at skrive et notat, men jeg kunne nu godt tænke mig at se... -
Transhumanisme og Fukuyama
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i Biologi og Samfundsfag. Mit emne omhandler genmanipulation og jeg vil gerne inddrage forskellige vinkler på emnet. Transhumanisterne går vældigt meget ind for genmanipulation hvorimod andre (især religiøse)er modstandere af for megen manipulering. For at inddrage samfund... -
AT 2010, fysik Bohrs atommodel og hvilket andet fag??
ForumindlægHej! Jeg kunne rigtig godt tænke mig om der var nogen der havde en god idé til, hvilket fag man kunne kombinere fysik med i AT. Jeg er selv sproglig studerende, men da jeg har konstateret at der ikke er de store muligheder for emner, uden at man skal inddrage et naturvidenskabeligt fag, har jeg k... -
Naturfag før reformen
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål, som jeg skal have opklaret - 1) Når man har haft naturfag som sproglig studerende FØR reformen, har man da C-niveau i både matematik, fysik og kemi? Jeg har selv haft udvidet naturfag, og jeg mener at kunne huske at jeg selv havde C-niveau i alle tre. Men jeg kan sagten... -
har brug for hjælp -AT- metoder-
Forumindlæghey. jeg har som mange andre problemer med at forstå metoderne. jeg skriver i fagene religion og samfundsfag. mit emne er: kvinden i islam og hendes rettigheder. jeg har taet udgangspunkt i en muslimsk kvinde som har skrevet en bog. Hun har fortolket de forskellige sura og hadith fra koranen på ... -
TekSam på Ruc?
ForumindlægJeg er faldet over en linie, som Ruc tilbuder, den såkaldte TekSam. Det er vist nok en relativ ny uddannelse. Jeg synes, den lyder interessant, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk, der har "prøvet den på egen krop", eller på anden måde ved noget om uddannelsen. Jeg afslutter S... -
HJÆLP KAN JEG FORSÆTTE
Forumindlægjeg har lige været oppe i tysk her den anden dag og fik 00 sidste år var jeg oppe i samfundsfag og fik 00 nu vil jeg gerne vide om jeg kan forsætte i 3.g eller om jeg skal finde på noget andet her er mine karakter indtil vidre musik 4 biologi 7 samfundsfag 00 (års 7) kemi 02 (års 02 skrif 02) t... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige nu og er godt i gang med mit AT-projekt. Jeg er færdig med informationssøgning og skal nu bare have skrevet de vigtigste ting ned i synopsen. Jeg har dog nogle problemer med hvordan min problemformulering skal lyde. Hovedemnet i AT er i år "kampen for d... -
Huntington, Fukuyama og konflikten i Mellemøsten
ForumindlægDet er muligt det er et mere eller mindre umuligt projekt, men er i gang med AT synopsis hvor fagene Samfundsfag og Kemi indgår og vil, hvis det er muligt, gerne fokusere på konflikten i Mellemøsten med udgangspunkt i Huntingtons og Fukuyamas teorier, men problemet ligger i kemidelen, som ikke um... -
Metodebestemmelse
ForumindlægHej. Jeg har en smule problemer med at få bestemt hvilke metoder jeg har brugt ved benyttelse af disse data. jeg skriver i samfundsfag og historie. Military statistics – Armed forces personnel http://www.nationmaster.com/graph/mil_arm_for_per-military-armed-forces-personnel Country co... -
Tilbyder Lektiehjælp i Bl.a. fransk på A-niveau og 4 andre fag kik nærmere
ForumindlægHej Jeg tilbyder lektiehjælp i Fransk på A-niveau, jeg kan også hjælpe med følgende: - samfundsfag på c niveau, - international økonomi på A- niveau - Dansk på a- niveau - afsætning på b niveau - psykologi på C niveau - erhvervsret på c niveau. Jeg kan også hjælpe elever fra folkeskolen.i...
