Søgning på: analyse william. Resultater: 17001 til 17020 af 24034
-
SRP i Engelsk og Psykologi Fight Club
ForumindlægHej jeg sidder og skriver min SPR opgave i Engelsk og Psykologi og med bogen Fight Club Er der nogen der eventuelt har lavet en analyse og forfolkning af bogen? gerne med særligt fokus på hovedpersonen og den rolle som Tyler spiller for hovedpersonens udvikling og derudover en analyse og fortol... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere eventyret "den grimme ælling". Problemet er at i de analysemodeller jeg har, handler det meget om indledningsregel, afslutningsregel, magiske tal og modsætninger, hvilket mest optræder i folkeeventyr og jeg analysere som sagt et kunsteventyr. Er der nog... -
Vurdering af promotion
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med at lave srp og i min vurdering skal jeg vurdere Heinekens fremtidige promotion indsats på det amerikanske marked, herunder også deres brug af product placement. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, og hvilke modeller osv. jeg skal gå ud fra. Jeg h... -
DIO opgave - analysemetoder fra faget International økonomi
ForumindlægHej. Jeg er igang med min DIO-opgave, hvor jeg har valgt at skrive om fattigdom i forhold til et større emne "globaliseringens vindere og tabere", men jeg har meget behov for hjælp til min analyse del, som lyder således: Jeg vil analysere forskellige organisationers argumenter for... -
Filmanalyse af "Lord of the flies" fra 1990
ForumindlægHej :) Jeg skal i mit AT-forløb lave en filmanalyse af filmen "Lord of the Flies". Jeg er kommet nogenlunde godt i gang med analysen og fortolkningen af personerne, miljøet og budskabet. Det jeg har problemer med er den filmtekniske del. Jeg har været inde og søge efter opgaver,... -
Litterær artikel af 2 tekster
ForumindlægHej alle sammen, og godt nytår til jer alle! Jeg står lidt i et problem her da jeg skal afleverer en litterær artikel om 2 dage, og der er noget jeg er usikker på: Min opgave lyder på at lave en litterær artikel af et digt fra Tom Kristensen: "Som en Clown" og et uddrag fra romanen: &q... -
Eksamensspørgsmål
Forumindlæg"med udgangspunkt i vedlagt materiale skal du lave en fremlæggelse hvor du skal analysere og vurdere de biologiske forhold som ligger til grund for artiklens problemstillinger" - sådan lyder min opg.formulering. Min artikel handler om en læge, som forklarer og argumenterer for, det er b... -
Henrik Pontoppidan Nådsensbrød og hvilken anden novelle er god?
ForumindlægJeg skal lave en analyse af Nådsensbrød af Henrik Pontoppidan - temaet er forholdet mellem miljø og det øverige samfund. Jeg vil vælge en af nedenstående noveller, men den må gerne have karakterer, der skiller sig ud fra nådsensbrød, således at jeg kan have to forskellige noveller at analyserer... -
Kommunikation
ForumindlægHejMin dansklærer er lige begyndt på et nyt emne: Kommunikation: En analysemetode!! jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod hendes oplæg, så hvis der er nogen der har hørt om noget lignende eller kan henvise til et sted hvor jeg kan læse om det, ville det være dejligt!Derudover skal vi prøve de... -
Regnskab for en bank
ForumindlægHej! Jeg skal til at lave en regnskabsanalyse for en bank. Jeg vil høre, om der nogen der kender et link eller ligger inden med noget viden omkring dette. Da det er en bank, analysere man regnskabet på en anderledes måde, end var det bare en virksomheden, da man ikke kan regne mange af nøgletall... -
Katten´- naja marie aidt
ForumindlægHjæl , skal skrive en skal skrive en analyse / stil om '' Katten'' Den skal skrives som en stil. Må ikek bare skrive fx. Tema : og skrive om tema den skal skrives i en lang køre, og skal både være god og interessant , at læse Giv nogle forslag til hvordan jeg kan skrive denne stil... -
kemi
ForumindlægHej sidder med denne opgave og er lidt forvirret!. I en beholder findes en gas, som kan være enten methan, CH4(g), eller ethan, C2H6(g). For at undersøge hvilken gas der er tale om, foretager man en analyse. Analysen viser, at 13,81 g af gassen fylder 11,4 L ved temperaturen 30 °C og trykke... -
Optagelsesprøve d. 29. Marts!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet har skrevet det før, men da ingen svarede, så vil jeg gerne prøve igen. Jeg skal til optagelses prøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engesk, mundligt. Jeg vil bare gerne vide, hvad er det helt præcis man skal? Altså i dansk har jeg fået at vide, at man... -
Ekstremsport Psykologi og Biologi
ForumindlægHej alle sammen, står og skal aflevere min synopsis for AT her på mandag klokken 12, og er virkelig ikke færdig på nogen som helst måde. Mit fokus er bjergbestigning, derfor skal jeg finde nogle interviews med nogle bjergbestigere, så jeg kan lave en kognitiv analyse på dem. Derudover snakked... -
kildeanalyse (københavns bombardement 1807)
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en historie opg, om københavns bombardement i 1807. Men jeg sidder helt fast, for jeg forstår slet ikke det med analyse. Min problemformulering er: Hvilket grundlag havde England for at bombe København og hvilken indflydelse fik bombardementet på Københavnerne. ... -
SSO Problemformulering
ForumindlægHej.. Er igang med en SSO i samfundsfag, og har klaret mig igennem redegørelsen. Men har lidt problemer med at tyde min analyse. Altså hvad det er jeg præcist skal gøre. Den lyder som følgende: En analyse af hvilken vægt argumenterne har været tillagt af forskellige deabattører og/eller polit... -
SSO - hvor meget baggrundsviden?
ForumindlægHej.. Som næsten alle gymnasielever rundt om i landet sidder jeg og skriver SSO.. Jeg er nu blevet i tvivl om, hvor meget jeg egentlig skal tilføje af baggrundsviden. Min problemformulering er: Der ønskes en redegørelse for, samt analyse af årsagerne til Koreas deling. Dernæst skal du analysere u... -
Problemformulering - SSO
ForumindlægJeg skriver SSO om den amerikanske borgerkrig. Er i tvivl om der er noget jeg mangler at inddrage ud fraa min problemformulering: -Giv en redegørelse for og analyse af baggrunden for den amerikanske borgerkrig-såvel de langsigtede modsætningsforhold, som de krigsudløsende grunde. Her har jeg: S... -
Samfundsøkonomisk område 1
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave, at skulle skrive om velfærdsstaten. Jeg skal lave en analyse, men er lidt på bar bund omkring hvad den skal indholde. Her skal også indgå Matematik, men er utroligt meget i tvivlt om hvad for noget matematik jeg skal inddrage? Punktet er: Lav en kort analyse af den... -
Case om online butik med salg af garn
ForumindlægHej! Jeg har brug for jeres hjælp til en case, som jeg er ved at lave i afsætning på 3. år. Opgaven går kort og godt ud på, at jeg skal udforme en gennemarbejdet markedsføringsplan for en online forhandler af garn og tilbehør. Det er Rito ApS, der er en af de førende garnbutikker. Spørgsmålene...
