Afsætning

Case om online butik med salg af garn

26. april 2016 af studinen2 - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg har brug for jeres hjælp til en case, som jeg er ved at lave i afsætning på 3. år.

Opgaven går kort og godt ud på, at jeg skal udforme en gennemarbejdet markedsføringsplan for en online forhandler af garn og tilbehør. Det er Rito ApS, der er en af de førende garnbutikker.

Spørgsmålene / opgaverne lyder således:

- Analyser Ritos målgruppe

- Udarbejd en markedsføringsplan for Rito

- Analyser og kom med forslag til Ritos største udfordringer

Jeg har især brug for hjælp til udarbejdelsen af markedsføringsstrategi. Jeg har fundet ud af, at den primære målgruppe er damer på 55+. Hvilke markedsføringsformer skal man bruge for at komme ud til denne målgruppe?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2016 af Traeningsguiden (Slettet)

Først og fremmest skal du finde ud af hvor kundesegmentet befinder sig. Sidder de foran fjernsynet eller googler de efter garn?

I forhold til online markedsføring, så ved jeg, at man kan benytte sig af annoncering på Google. Så når f.eks. fru hansen skal ind og google efter nye garnnøgler, så er det xxx.dk's der komme oppe i toppen som sådan en annonce. 

Og så skal du også ind og undersøge hvad de 55+ damer reagerer på - skal der være farver, informationer, billige priser eller virker høje priser bedre på 55+ kvinder osv. osv. :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. maj 2016 af Stats

Hvilke markedsføringsformer skal man bruge for at komme ud til denne målgruppe?

Som #1 skriver. Kend din målgruppe. Hvad er specielt ved 55+ årige damer?

De sidder vel for det meste foran fjernsynet, læser ugeblade og går tideligt op i byen for at handle og få en god gammeldags snak med kasse ekspedienten (hvis de altså er gået på førtidspension).

Du kan jo ikke bare regne med, at du kan sætte en reklamefilm i biografen om garn. Det er jo ikke her din målgruppe færdes. Reklamerne skal være de steder, hvor den 55+ årige kvinde kigger henne med sine store øjne.
           Det bedste for dig ville være, hvis du kunne observere 100 ældre damer i et halvt år. Dermed ville du vide, hvor de befinder sig, og hvilke medier de opsøger.

Segmenter din målgruppe. Dette vil gøre det mere nemt for dig. Brug eksempelvis minerva modellen

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Case om online butik med salg af garn

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.