Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 17001 til 17020 af 75430
-
HJÆÆÆÆLP!! TIL INDEN FREDAG
ForumindlægHey:P håber nogle kan hjælpe med denne opgave - kan ikk gennemskue den Peter og Pernille går i samme klasse. I dansk er de i gang med at læse en roman. Pernille har været flittig og har allerede læst 163 sider, mens Peter kun har læst 64 sider. For at blive færdig til tiden skal Peter l... -
Terminsprøve!
ForumindlægHey allesammen, jeg skal til terminsprøve, og går i 8. Klasse. Er ret nervøs for har ikke rigtig noget selvtillid omkring det. Og jeg får for det meste 7 i dansk (desværre også nogen gange 4). Men matematik får jeg kun 12! Heldigvis.... -
Hjælpeverber (engelsk)
ForumindlægHjælp. Jeg skal på fredag lærer/fremlægge foran min klasse om hjælpeverber. Sætningerne skal være på engelsk, men jeg må godt tale dansk. Hjælp, er helt på bar bund HJÆLP. -
Problemløsning. 1. besøg i Eiffeltårnet(Haster)
ForumindlægHej:) Jeg er løbet ind i nogle problmer med min problemløsning! ____________________________________________________________________________ Voksen: 13,00 euro Ung(12-24) 9,90 euro Barn(4-11) 7,50 euro _______________________________________________________________________________ Rabatpri... -
Erklæret ikke egnet
ForumindlægHej jeg var til skolehjem samtale igår, og bev erklæret ikke uddannelsesparat. Vi har lige haft termins, og jeg fik 7 og 10. Min mor og jeg har besluttet at jeg skal op til en prøve på gymnasiet, fordi vi er uenige i at jeg ikke er parat. Det består af 4*20 minutter det er elektroniske prøver, je... -
Skifte skole (HF VUC)
ForumindlægJeg går på HF på VUC. Jeg trivedes ikke særligt godt socialt. Rent fagligt klarer jeg mig godt, fik b.la. 12 i termisprøven i dansk og matematik. Som situationen er lige nu, så overvejer jeg at skifte skole, for at starte på en frisk til næste år. Jeg ved godt at der kommer nye klasser næste år... -
kan man komme ind på HF Via HG?
ForumindlægJeg går i 10 klasse og jeg er desværre ikke blevet egnet. Mine 2 standpunkts karakter var 4 4 i dansk 4 4 i matematik og 7 7 i engelsk. Men jeg vil stadig meget gerne ind på gym. Derfor har jeg valgt hg som anden prioritet, fordi jeg har fået at vide at der er mange der har gået på hg i et halvt... -
Der er et yndigt land anayse mm.
ForumindlægHej Jeg har været så uheldig at trække "ondskab før 1870" til min dansk eksamen i 10. klasse. Jeg har valgt at bruge en folkevise, men jeg er i tvivl om hvilken jeg skal bruge.. Jeg har "der er et yndigt land" på hjernen, men jeg ved ikke om den kan bruges eftersom at jeg skal... -
Naturvidenskabsfestival
ForumindlægHej folkens. Vi skal i teknologi lave et projekt hvor vi skal være med til "Dansk Naturvidenskabsfestival" hvor vi har temaet "Vejen til Fremtiden". Vi skal så lave et produkt hvor vi skal vække opmærksomhed inden for videnskaben for 4-6 klasse. Vi har fundet på et lave en pla... -
ideer til SRP i mat/it
ForumindlægJeg går i Matematik og Informationsteknologi klassen og skal til at vælge emne i srp. Matematik er et krav at have med, men ellers må jeg vælge alle b/a fag. har følgende fag: Dansk A Engelsk A Teknikfag A (mekanik) Matematik A Fysik B Kemi B Informationsteknologi B Teknologihistorie B T... -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
Gennemsnit!
ForumindlægHar lige et kort spørgesmål:Bliver ens eksamenskarakter og årskarakter sammenlagt?? -
FN & UNICEF
ForumindlægHvad er disse to ting?Forklaret på en meget meget meget og meget let måde :-) ?Jeg ved godt, at de hjælper mod børnerettigheder, og prøver at forbedre det. -
Gut gemacht 2
ForumindlægHej! Er der nogen herinde der har lavet Gut gemacht 2 s 14??? I må meget gerne hjælpe med side 14! På forhånd tak -
Sandsynlighed og statistik
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med disse opgaver? Ti personer skal køre i et køretøj med ti sæder. På hvor mange måder kan de placere sig i køretøjet? En virksomhed producerer elektriske pærer i titusindvis. Gennem et antal stikprøveundersøgelser har virksomheden fundet frem til, at 6% af pære... -
Har glemt det?
Forumindlæghvem kan fortælle mig noget om stedeord og hendeførende stedord har fuldstændig glemt det? -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Engelsk oversættelse
Forumindlæg"Debatten fortsætter". Unge mennesker har altid haft travlt med at gøre oprør mod den ældre generation. Mens de stadig er børn, har de ikke noget imod, at de skal følge visse regler, men i deres pubertetsperioede begynder de at ønske mere frihed. De vil være uafhængige og bestemme sel... -
Tysk/mat på uni
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak... -
spekulationsbølge
ForumindlægHvad er en spekulationsbølge?
