Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17021 til 17040 af 62610
-
Opgave om iran
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om Iran. Opgaven skal bl.a. indeholde: Kort historisk afsnit,. Beskrivelse af naturområder, som bl.a. Bjerge, ørken,skov, hav og vulkanisme. Evt. selvstændighed fra kolonimagt. Beskrivelse af hvordan klimaet er? Hvilken klimazone ligger landet/regionen i? Erhvervsfo... -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Hjæp!? - 1.person, 2. person osv.
ForumindlægHej! :-) Jeg skal analysere en novelle, og jeg skal bl.a fortælle om dens tidsform, den foregår i nutid. I bogen bruges der både "jeg" (1. person) , "hun" (3. person hunkøn). Der bruges mest "jeg" i bogen, men der bruges også hun, han osv. Når jeg så skal fortælle... -
Sovjetunionens Sammenbrud
ForumindlægKan nogle give mig nogle kilder eller hjemmesider, der er konkrete, som jeg kan bruge til at besvare mit spørgsmål? I hvor høj grad var sammenbruddet noget som der havde været lagt op til over længere tid gennem den måde som Sovjetstaten blev styret på? -
hvordan kan jeg fortsætte plzzz hjælp!
ForumindlægEn fantastisk fortælling Jos stod op, det var endnu en morgen, hvor hun frys og havde ondt i maven, hun havde ikke lyst til at tage i skole, hendes mor tog sig ikke ad hende og spurgte ikke hvad der var galt, så tit. Hun sad inde i klasseværelset, der var bygget af de gamle mursten og frys og fry... -
SRP emne biologi
ForumindlægHej, Jeg er meget i tvivl om et emne til min SRP. Jeg ved at det ene fag skal være biologi B og så kan jeg vælge mellem samfundsfag A og engelsk A. Jeg er ret ligeglad med hvilken af de to overstående fag jeg vælger som anden fag, men jeg ville gerne have nogle forslag/kommentarer til forsk... -
Htx eller Stx
ForumindlægHej, jeg er i et lille dilema. Jeg går i HTX 1.g, men ved ikke om jeg skal skifte til STX. Jeg kan ikke lide geometry og trigeometry så meget. Jeg kan lide at regne ligninger osv. Jeg har valgt Mat A. Jeg tænker at flytte. Hvad tænker I? -
STX spørgsmål
ForumindlægHey mates. Jeg har et par spørgsmål omkr. STX (er lige startet) 1. Hvilken slags afleveringer skal man aflevere? Jeg mener, er det en slags stil, hvor man skal skrive om et emne eller hvad? 2. Er DHO i 1.g? -
cystisk fibrose
ForumindlægEr der nogen forslag? tak på forhånd.. Hvis en fostervandsprøve viser sygdommen cystisk fibrose hos fosteret, hvad vil du så anbefale forældrende? -
Tysklands angreb på Rusland
ForumindlægHej. Hvilke årsager kan der være til, at det var dumt af Tyskland at angribe Rusland efter 2. verdenskrig? -
Oldtidskunstab
ForumindlægEr der nogen/le om vil forklare mig hvorledes old-eksamen foreløber? Hvad skal man, hvad forventes der og mere generalt hvor meget tid er afsat til forberedelse og selve eksamen? Desuden ville det være super hvis der nogne kunne knytte nogle gode tips til hvordan man klare sig bedst.på forhånd ta... -
Obligatoriske eksamener..
ForumindlægOk, jeg ved det... Jeg er langsom i opfattelsen! :) Men jeg har ikke helt fattet hvilke fag jeg SKAL op i i 3.g!Jeg er til den tid en matematiker med matematik, musik og engelsk på højniveau... -
Bubba -Novelle
ForumindlægJeg har skrevet en novelle om en dren der hedder Bubbba. Vil i ikke være søde at læse den og skrive jers mening om den. i må også meget gerne rette den hvis der er nogen fejl. mange tak :-) -
Analyse af en kilde
ForumindlægHej sp. ville lige hører om der er nogle der kan forklar eller hjælpe mig med at analysere en kilde? -
Ude af sit gode skind
ForumindlægHey,Er der nogen der har noget om Svend Åge Madsen9;s "Ude af sit gode skind", skal nemlig analysere og fortolke den, men synes den er lidt svær.Tak på forhånd. -
Frysepunktssænkning
ForumindlægHvordan benytter man sig af frysepunktssænkning i samfundet/dagligdagen? Har i nogle eksempler er lidt blank -
sovjets økonomi
ForumindlægNogen der kan fortælle mig lidt om Sovjets økonomi efter den russiske revolution og op til den kolde krig?Er meget i tvivl om fx planøkonomi og NEP er det samme og hvad problemet var med dem/det? Har prøvet at søge, men synes ikke rigtig at finde et svar.Håber nogen vil hjælpe mig - er ved at vær... -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det? -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j...
