Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17021 til 17040 af 48240
-
Opsamenssæt
ForumindlægHej,Er der nogle der kan komme med et link til, hvor jeg kan finde årsprøver/eksamenssæt/terminsprøver for 1.g (gymnasie)??Eller HF?Bjarke -
Fuld Pensum og ny reform.
ForumindlægHej jeg er kommet lidt i en fælde da jeg har nået et fraværs procent på 13 (ikke godt) samt jeg stadig mangler at aflevere diverse opgaver. Jeg er elev i 1.g musik. Syntes jeg læste et sted at det ikke længere er muligt for 1.g elever at komme op i fuld pensum mere, er det rigtigt? Vil gerne lige... -
Eksempler på prøve
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvor man kan finde eksempler på årsprøver på nettet til matematik på b-niveau? Gerne dem som ministeriet udsender (jeg har ikke selv kunne finde nogen). Tak. -
Ks
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg meget snart skal op til Ks som indholder Historie, religion og samfund. Jeg er den første der skal op, hvilket gøre mig så nervøs, jeg er bange for at de måske i begyndelsen har taget niveauet så højt op, at det bare bliver for svært at få en god karakter. Er det vir... -
Kvote 2 ansøgning
ForumindlægHej folkens Jeg går lige nu i 3.g og overvejer at søge ind på tandlægeuddannelsen via kvote 2. Problemet er at ansøgningsfristen er lige rundt om hjørnet, og ifølge vejledningen til kvote 2, så skal man åbenbart have ehvervserfaring osv, hvilket jeg ikke har. Så nu undre jeg mig virkelig om, hva... -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
retning af tysk! det haster
ForumindlægFC-Kopenhagen (FCK) FCK ist ein sehr berühmt Fussballverein in Dänemark. Der verein wurde in Jahr 1992 gegründet, und liegt in Kopenhagen. Es ist der älteste dänische Fussballverein. FCK hat 9-mal die dänische Meisterschaft gewonnen. nachfolgend haben sie das Winterturnier für den besten Vere... -
N,N?
ForumindlægN,N-dimethylanilin Hvad betyder det, at der står N,N foran stoffet? -
Spændingsrækken - redox. Citron, alufolie og salt
ForumindlægJeg har fået følgende hjemmeforsøg: Skær en citron i 2 dele. Den ene del drysses med bordsalt og begge dele pakkes derefter ind i alufolie (sølvpapir). Efter tre dage åbnes pakkerne. I pakken med salt og citron, er alufolien gået i opløsning. Pakken med ren citron har ingen reaktion. Spørgsm... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægEr lidt forvirret! for jeg har fået vide at man skal have Latin på A-niveau på gymnasiet for at læse til medicin, men er det rigtigt eller er det bare en myte ? tak på forhånd :D -
Hvad er rigtigt? :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har ét spørgsmål, men 2 forskellige svar. jeg vil bare gerne vide, hvilket svar er rigtigt? Hvad kan man bruge PCR-metoden til? 1. SVAR: Som nævnt tidligere er PCR en forkortelse for Polymerase kædereaktion (Polymerase Chain Reaction), og er navnet på en metode der blev udvikle... -
fysikjournal?
Forumindlæger en fysikjournal ikke bare brugt for at læreren kan se om man forstod forsøget? -
Program til at tegne opstillinger i
ForumindlægHej. Der er vel ikke en der kan anbefagle et gratis program til let og flot af lave tegninger af ens opstilling i. På forhånd tak. -
HJÆLP /;
Forumindlægjeg kan ikke forstå hvad data behandling er og hvordan man skal lave det og hvad det i det hele taget går ud på?? /;/; -
Fremtidsplaner?
ForumindlægSå er gymnasiet snart ovre for 3g'erne. Det betyder, at man må forlade sine trygge omgivelser og drage ud i den store, vide verden :) Hvor drager I hen? -> Hvad er jeres planer for fremtiden? Sabbatår? Værnepligt? Fortæl, fortæl :) -
Allotropiske former
ForumindlægHvad vil det sige, at Uranmetal har tre allotropic former: α stabil op til 660 ° C β stabil fra 660 ° C til 760 ° C γ fra 760 ° C til smeltepunktet dette er den mest plastisk og duktilt tilstand -
Funktionelle grupper
ForumindlægHej. Er der en som kan hjælpe mig med at navngive en phenol? Det skal være det systematiske navn, og det er ligemeget hvilken phenol det er. *Altså jeg søger det systematiske navn for en phenol. *Jeg søger det samme for peptider og glucosider. og til sidst: Hvad er en oxogruppe, og hvad gør den? -
Kemisk reaktion
ForumindlægHej Er der nogen der lige hurtigt kan fortælle hvad en N-deallylation er... Går umiddelbart ud fra at det er en form for kemisk reaktion, men mere ved jeg ikke...?? På forhånd tak.. -
Esterdannelse - reaktionsmekanismer
ForumindlægHej! Jeg skal skrive forskellige reaktionsmekanismer der findes om esterdannelse. Jeg forstår ikke helt - jeg har kun hørt om esterdannelse ved kondensationsreaktion? Hvilke andre er der? :S -
Hvor kommer boblerne fra..
ForumindlægNu er jeg i gang med at lave æg... Men så tænke jeg på, hvorfor opstår der bobler? Altså - det er vand - flydende vand, og så kommer der bobler.. Er det oxygen de bobler indeholder eller er hydrogen boblerne indeholder? Eller noget helt tredje? For det er jo en gas art der er i boblerne vel?
